četvrtak, 13. siječnja 2011.

Dajte im da gledaju na sat!

Mislim da sam o ovome već lamentirala nedavno na fejsu, no izgleda da je ova tema svevremenska, sveprisutna, s iznimkom nekih kultura u svijetu koje već znaju gledati na sat.
Radi se, naime, o kašnjenju i nepoštivanju termina.
Prvo sam na Dobrojutro vidjela prilog o Japancima, narodu koji dolazi točno na posao, vlakovima koji stižu i odlaze dalje točno na vrijeme, a pretpostavljam da japanski zaposlenici japanske Plinare također dolaze u rečenom terminu u stan, za razliku od neke druge Plinare u jednoj drugoj državi.
Drugo sam jednu večer čekala Dvije kule. Gledala sam taj film već sto puta, ali se uvijek razveselim. Moj digitalni risiver ima super opciju da kaže kad što slijedi, i ja sam mu vjerovala da ne laže. Lijepo je rekao da LOTR počima u 20:00 h. Ja se lijepo iskoordiniram, sve napravim na vrijeme, 5do8 sjedim pred tevejom, voda spremna, maramice spremne( šmrkava sam, ne plačem na Aragorna), stiže osam nula nula, od Dvije kule ni kule ni druge kule. Umjesto toga, ispred mojih zgroženih očiju neki skijaši se skijaju, imaju spust, što li.
Kakvi mrtvi skijaši u Mordoru?
Kule su počele 20 minuta kasnije. Ok, svjesna sam ja da ovdje svašta kasni, ali mi počinje ići na živce. AKo je tv kući u interesu da zadrži gledatelje (mene), onda poštujte moje vrijeme.
Naravno, ovo je bio trigger za još nekoliko stvari vezanih za poštivanje termina u RH.
Nakon višemjesečnog druženja, komotno mogu zaključiti da ja i gradska Plinara nismo najbolji prijatelji. Popravljanje puknute cijevi u mojoj zgradi trajalo je mjesec dana. U tih mjesec dana bilo je uključeno otvaranje ventila u jednom određenom terminu, kad pol zgrade nije bilo doma( neki ljudi rade, zaista rade), pa nisu mogli. Zatim, kad bi ih pozvali da dođu u stan izmjeriti (bilošto, bilo je par stvari za mjeriti), i dogovorimo se da dođu  DO 8, znači najkasnije u 8 ujutro, što mislite kad dođu? Dođu u pol 10. I zovu na mobitel da su oni sad pred vratima i nikog nema. Jel bih ja mogla sad prekinuti raditi, otići s posla i doći im otvoriti vrata? Ispala sam bezobrazna, rekla sam ne. Više od jednom.
Trajalo je ovo druženje dugo, i nakon što je sve obavljeno, dočeka mene pred par tjedana obavijest na vratima da nešto nisu dečki iz Plinare još obavili( nešto sitno, naime, nisu mi zamijenili plinomjer!), pa nek im javim, svaki dan od 10-13, nikako prije ni kasnije, kad mogu doći. I nazovem ja njih, nude se termini od 2 sata u bloku, ne zna se točno u kom trenu od tih 120 minuta dolaze. I  može se naručiti samo dan unaprijed, jer tko zna što će biti za tri dana( stvarni odgovor tete koja se javila).
I sad si ja mislim, pa možda nisu te gradske firme, koje žive od moje plaće, a ne od zraka koji je besplatan, možda nisu ti ljudi nepristojni , bahati i neodgovorni. Možda jednostavno ne znaju gledati na sat. Tko zna jesu li ikad imali nekog tko je odvojio vrijeme da im pokaže princip kazaljki, ili nedobog digitalnih brojki na onim ekranima koji često puno koštaju?
Zašto odmah napadati nekog, bolje pokrenimo akciju, ne mora biti ništa veliko i bučno, ali nekakav kvalitetan vikend tečaj, gdje bi svi bili dobrodošli, a kroz tu subotu i nedjelju koju bi odvojili za ulaganje u vlastitu budućnost, svi ti državni službenici naučili bi što točno znači "za sat vremena", "u utorak u 15:00 sati" ili neki treći zadatak. Primjerom na grafoskopu, a kasnije u praksi, svi bi naučili koliko traje jedan sat, koliko traje pauza, i, ako radno vrijeme završava u 16h, da završava u 16 h, a ne 15:50 h, i tih deset minuta razlike nije nestalo samo zato jer se pravimo da je malo.
Zamislite radosti i veselja kada ti ljudi, u tjednu nakon tečaja, započnu novi radni tjedan i shvate kako stvarno prolazi vrijeme! Zamislite radosti i veselja u svih onih koji su primorani s njima surađivati!
Pa darovanje satova postati će nacionalni hobi

4 komentara :

  1. Eh, to ti je naš balkanski "lako ćemo, ima vremena", što zna biti šarmantno, ali nakon što malo proviriš glavu iz ove naše rupe, počinje strašno ići na živce...

    OdgovoriIzbriši
  2. Općenito sve te neke kvazi službe za popravke i slično rade ujutro, to mi nije jasno… pa zar oni očekuju da ljudi ne rade?

    Pokušajte dobiti dostavu Overseasa popodne, T-Comovog tehničara da vam provjeri zašto vas hebe DSL koji uredno plaćate ili slično, nema šanse!

    Polovica RBA poslovnica ponedjeljkom, srijedom i petkom radi 08-16?? A utorkom i četvrtkom 12-19 i naravno da ni ne možeš ući u poslovnicu od gužve…

    OdgovoriIzbriši
  3. ovo me podsjetilo. moja pbz je kao sva umrežena, ali se moram obraćati onoj poslovnici u kojoj sam pokrenula neku uslugu ako želim neku izmjenu. nebitno je li to u nekom drugom gradu:)
    prošle godine vodila sam rat za termine u jednoj bolnici. pregledi se odvijaju 08-12. narućena u 8, u 13h još nisam došla na red....

    OdgovoriIzbriši
  4. ajajajaj, pa ovo ce buna da krene! :)

    neka neka, vrijeme je za promjene,

    OdgovoriIzbriši

}, 10);