srijeda, 5. siječnja 2011.

Popis stanovništva 2011.

Evo upravo jutros, na putu na posao, čuh na radiu da se sprema novi popis stanovništva. Ja bih jako rado da me netko popiše. Mene prošli put nisu popisali. A ako nisu mene, pretpostavljam da nisam jedina. Možda se krije cijela jedna skupina ljudi do kojih marljivi popisivači uopće nisu došli, pa država nema pojma o nama da živimo ovdje, da imamo svoju spolnu orijentaciju, svoje obrazovanje i nacionalnost. Uopće me ne bi čudilo da tajanstveni državni aparat u nekom svom obrascu ima pitanje: jeste li popisani na zadnjem popisivanju? Jer, ako niste popisani, hah, tko vam je kriv. No soup for you.
Vidim po članku u jutarnjem da su se pitanja promijenila, valjda da ne bi varali. Išla sam na stranicu dzs-a vidjeti kategorije, i , koliko ih samo ima..morat ću kavu skuvati popisivaču koji dođe sve to ispitati.
ono što bih izdvojila iz jutarnjeg članka bilo bi ovo:
"Posjeduje li vaše kućanstvo osobno računalo? Imate li priključak za internet? Znate li na osobnom računalu obraditi tekst, napraviti tablični izračun, koristiti elektroničku poštu ili internet?"
Molila bih nekog da mi pojasni ovaj dio o obradi teksta i izradi tabličnog izračuna. Za početak, što bi točno bio tablični izračun? Je li to Exel? Ako je exel, zašto ne kažu exel? Ima ime, nije da ostatak informatički pismenog svijeta govori: ej, Đuro, daj otvori ono čemu ne znamo ime i složi tablicu.
I kako se točno obrađuje tekst? Misle li na word? Na što točno? Prijevod, lektura, što?
Zamišljam jednog skoro pa popisanog Hrvata nekog mjestašca kad mu dođe popisivač i krene s pitanjima.
- dobar dan, mi smo popisivači stanovništva. htjeli bismo vas pitati par pitanja
- dobar dan, dobrodošli, uđite, uđite, nemam ja ništa za skrivati
Popisivači ulaze i kreću sa sijasetom pitanja.
- recite mi, gospon Đuro, imate li računalo u kući?
- računalo, khmm..ovaaj, Miro! Miro, pita ovaj mladić da jel imamo neko računalo, aj pitaj djecu jel imaju.. Popisivač se nakašlje i veli potiho: to vam je kompjuter
- pa što ne velite! imam, imam, eto tu je( pokazuje na stolić u kutu)
- a recite nam Đuro, jel znate vi obraditi text i napraviti tablični izračun na njemu?
- što je to?
popisivači ućute ko *.
- ne znamo ni mi baš, ali zvuči baš onako pametno.
I kad sam pomislila da je tu kraj..:) vidjela sam da će pitati sexualnu orijentaciju.
- recite mi , gospon Đuro, koje ste vi orijentacije?
Sad tu Đuro počima o tome kako su svi oni isti, lažu i kradu, i da on najrađe nikom ne bi dao svoj  glas, ni lijevim ni desnim.
- ne, ne, mislimo, živite li u istospolnoj zajednici?
- jel vi to mene pitate jesam li ja peder?!? hoćete reći da sam ja peder?!ja? peder!
- ovaaj, ma  ne, tako je samo pitanje..
- van! iz moje kuće!
Baš me zanima kako će odgovarati  Hrvati, i , ako ispadne zanimljiv postotak homosekualaca u državi, kako će se društvo s tim znati nositi.

3 komentara :

  1. hhiihihi, Dj.uba jaše po popisu općinstva.
    Jel se moramo sredit taj dan? Jel nam se najave? Ili ko ljudi iz plinare objese polupismenu čvrčkotinu da buju došli u jednom trenutku između ponediljka i sride, možda ujutro, možda popodne? A jel ih se mora počastit? Kava, cedevita, neki časopis za listanje? Tila bi da mom didi upadnu dok gleda vijesti, recimo. Pa da bude fajt. Pa da im dida ne da OIB. Kojeg je, istinita priča, naučio na pamet da mu ga ne uzmu :):):)
    xoxo

    OdgovoriIzbriši
  2. trebam za početak naći OIB. zar nije OIB tajni broj- zašto ga onda moram nonstop svima davati?

    OdgovoriIzbriši
  3. odlicno ZU, nadam se da ce te ovaj put popisati :))

    OdgovoriIzbriši

}, 10);