ponedjeljak, 7. ožujka 2011.

Dama

Definicija dame.
Vikipedija veli: Dama je apstraktna misaona igra na ploči za 2 igrača.  Ne, ne slaže mi se s damom na koju mislim.
Klaić kaže da je dama, u kapitalističkom društvu, oznaka za elegantno obučenu ženu, a katkada i za otmjenu žensku osobu koja se ističe i nadprosječnom inteligencijom.
Njeh, ne bih dala ruku u vatru da je ova dama ovakva.
O čemu se radi?
Radi se,naime, o izjavi, da nije u redu za vrijeme trajanja ovih protesta, koje čine gladni ljudi, bez kruha i bez plaće, govoriti stvari koje vrijeđaju damu. Oprostite vi svi nezadovoljni koji ste izašli na ceste, ne zato jer nemate s čim platiti režije, nego vam je do vrijeđanja, a gdje vam je bečka škola nestala? Kak možete takve stvari dami govoriti?

Da ne bi ispalo da ja tu samo rogoborim, htjela bih malo istražiti što točno ima jedna dama.
1. Je li dama lijepo obučena?
U ovom slučaju je, počešljana, oprana, našminkana, nosi nakit i kostimiće i sve, ne bih rekla da izgleda ko seljanka, predavačica novina na trgu ili zaposlenica cirkusa

2.Je li dama obrazovana?
eh sad. treba definirati obrazovanje. treba li dama koja radi sa strancima govoriti koji strani jezik, ali onako da ga stranci razumiju? Je li onda u redu kad  se ljudi sprdaju s tvojim stranim jezicima, jer zbog toga i primaš plaću?

3. je li u redu da je dama dama jedino tad kad njoj paše? je li u redu da dama povlači pitanje damstva jedino u trenutku kad joj gori pod petama?
hah..
ovo mene muči. kad točno dama izvlači teško oružje i pokazuje svima da je dama?
Zamislimo situaciju da neka curka prebrzo vozi. znači punoljetna je, zna čitat i pisat, položila je vozački, punoljetna je pa ima neke odgovornosti u društvu, i zahalta ju policija, ukaže joj na njene greške, na što se cura u tren pretvara u Damu i veli;: ali, ali, pa ja sam Dama, ne možete me tako napadati i ukazivati na moje pogreške!
ili još bolje: zamislimo sve one žene koje su spušile otkaze po pustim tvornicama, koje su dobile otkaz nakon što bi zatrudnile, koje ne bi dobile posao jer su žene. Trebaju li i one možda frknuti nosom i reći: ali smo Dame, ne možete tako s nama! na stranu loše krojeni zakoni, na stranu krivo postrojena vlast koja dozvoljava poslodavcima ovakvo (ne)ponašanje, mi ćemo se duriti jer se s damama ovako ne postupa.
Za kraj, zamislite da loše radite svoj posao. loši ste ko najgori učenik u razredu, provlačite se kroz iglene uši i vjerovatno svaku večer zahvaljujete dragom Bogu što još nitko nije na glas rekao kako ste jako loši u tom što radite, a svi vide kakva je situacija.
Vi se pravite da je to tako kako treba biti, doma vjerovatno pijete persene jer vam je ipak malo frka.
I onda, jedan dan svima pukne film. Pozovu vas na red. Kažu vam sve u oči, ovaj put glasno i u gomili. Ne tuku se s policijom, nego znaju verbalizirati probleme. Ne izvikuju floskule niti ih se može floskulama umiriti.
Dođu vam na vrata, bilo koja, i kažu kako loše radite posao koji radite, i da trebate proć.
A vi, umjesto da pocrvenite jer su vas napokon uhvatili na djelu, frknete prema gomili i kažete: ali ja sam Dama, ne možete se tako ponašati prema jednoj dami.


Zaguglat ću Angelu Merkel i Margaret Thacher da vidim koliko su puta njih dvije povukle damsko pitanje u trenucima kad je grmilo.

2 komentara :

  1. Naprosto je "bo hoo hoo" šteta šta ovo nije kolumna u nekim jaaaako čitanim dnevnim novinama.
    A ništ, morat ćemo onda blogu nabijat posjetu.
    xo

    OdgovoriIzbriši
  2. oprostite, jeste vi jedna dama?
    ja samo s damama komuniciram.
    "s kim si takav si" stav:)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);