ponedjeljak, 6. lipnja 2011.

Kako je Papin dolazak utjecao na moj vikend

Za one koji ne znaju, prošli vikend papa Benedikt proveo je u Zagrebu. Zagreb se super pripremio, koliko sam čula, oko 300 tisuća ljudi bilo je na hipodromu na misi. No, ja bih se osvrnula na neke manje vjerničke elemente prošlog vikenda.
Započet ću ovu priču događajem koji se zbio pred nekih mjesec dana, kad su mi u rano poslijepodne pokucali policajci(i probudili me), da me pitaju tko tu stanuje(ja). Kad sam ih pitala čemu sve to, saznala sam da provjeravaju tko gdje živi po zgradama na mogućim papinim rutama. Zatim su me obavijestili, da, ako namjeravam imati goste ovaj  vikend s papom, moram ih obavijestiti, i otišli su. Kako točno da obavijestim policiju da imam goste? Da nazovem 92?

Dakle, od petka navečer krenulo je izvanredno stanje u glavnom gradu. Policajaca je bilo više nego koševa za smeće po ulicama, i definitivno ih je bilo češće od istih tih koševa. U formacijama po dva, tri, stajali su svakih nekoliko desetaka metara, sa svake strane ulice, u svim smjerovima od centra. Kao da je netko bacio veliku bombu punu policajaca na glavni trg, a oni su se razmilili u svim smjerovima, sve do hipodroma.
Desilo se igrom slučaja da sam ipak imala goste taj vikend, i sve sam očekivala nekakovog specijalca pred vratima zgrade koji će provjeravati zjenicu oka no ,eto, imali smo sreće i nismo bili testirani prije ulaza u stan. No, dolazak pape osjetili smo par sati kasnije. Meli koja je odlučila par dana provesti u RH poklopila je svoje želje sa željama Benedikta da vidi Hrvatsku, pa je naš izlazak van bio prepun zanimljivih trenutaka.
Naprimjer, ako vas zanima kako točno njegov dolazak utječe na živote ljudi koji čak i ne idu na hipodrom ili na bdijenje, možemo početi s rasporedom valokva. Na željezničkom kolodvoru, kamo smo išle kupiti joj kartu za subotu ujutro, saznale smo da dosta vlakova ne vozi zbog pape( ja zaista ne vidim korelaciju između Benedikta i voznog reda za Dugu Resu). Nakon kolodvora, htjela produžile smo u grad gdje sam otkrila nestanak terasa. Zaista nisam znala da su terase toliko opasne. Ne znam, meni su one mjesto gdje se možeš odmoriti, neovisno o tom zašto si došao u grad.
Što se tiče policajaca koje sam već spomenula, pri kasnom noćnom povratku doma moja Meli odlučila se poslikati na jednoj od nekoliko tribina koje su bile sagrađene na trgu, te se popela par stepenica gore i bila uslikana. U tom trenutku, prilazi nam policajka, crne kose i tvrđeg naglaska i pita: "Jeste završile?" Kako ja nisam mislila da radimo išta loše/zabranjeno, pitala sam ju zašto?
"Pa zabranjeno je penjanje po tribina i slikanje!", reče ona s policajskim stavom.
U redu, možda i je zabranjeno, ali ja ne znam policijske propise za dolazak pape napamet, niti sam telepatski povezana s policajcima na trgu, te zaista ne znam kako bih ja to mogla znati. Na tim istim tribinama nije bilo nikakve zabrane/obavijesti/ upozorenja, a iskreno, tri stepenice i slikanje mi se zaista ne čine kao kršenje propisa. No dobro, evo ja ću pretpostaviti da je ona samo radila svoj posao, da možda nema priliku govoriti često takve stvari pa je zvučala strogo i milicajski iz neznanja i ne prakse i ne snalaženja i zbog pokazivanja pred drugim(muškim) kolegama koji su samo stajali i gledali nas.
Mada bi meni bilo smislenije,pristojnije, započeti sa " Dobra večer/ oprostite/ jel znate da ne smijete ovo raditi, bla", jer nije baš da smo visile i skakale po stepenicama.
Sljedeće jutro naš plan da popijemo kavu na terasi daleko od trga, kod Esplanade..pa , što da vam kažem, nije uspjelo, jer ni na Zrinjevcu ništa sa stolicom, stolom i suncobranom nije postojalo, pa smo kavu pile pod zemljom, na sigurnom. Valjda podzemni kafići ne predstavljaju opasnost.
Inače, importane je izgledao kao da je netko uzeo pun kontejner koji je istresao duž cijelog pothodnika, svako toliko me netko zaustavljao i pitao jel trebam kabancu :) uvijek me iznenadi u kojem segmentu se razvija probitačnost, čak i kad su kabanCe u pitanju.
Promet? Moj auto nije smio nikamo .
Autobusi su vozili, da, jesu. Onak, nasumično. Tramvaji su vozili isto tako malo čudnije. Vlakove sam već spomenula, ali helikopteri su letili često i nisko cijeli vikend:)
Što reći za kraj? U situacijama kad se sprema doček nekog jako bitnog, možda je bolje ne bivat u centru grada.
Predložila bih Flora art, na koji je netko pokušao ići, ali nije uspio zbog voznog (ne)reda. Predložila bih planinarenje, ali malo je nezgodno penjanje kroz blato i gromove.
Za sad je gledanje filmova dovoljno sigurna opcija:) Mada ne preporučam Princ of Persia, čak ni za ovakav vikend.
A kako ste vi proveli ovaj vikend?

2 komentara :

  1. Ja sam pobjegao daleko od pape, skroz u Bihać! Sve je bilo puno džamija, i nije bilo nikakvog spomena nikakvih državničkih posjeta :)
    Jedino što je bilo isto kao u ZG su gromovi i kiša

    OdgovoriIzbriši
  2. ja sam ovaj vikend planirala flora art, šetnje, planinarenje.
    pa, šetala se jesam, jer drugačije nisam mogla doć do točke B..

    OdgovoriIzbriši

}, 10);