četvrtak, 28. srpnja 2011.

Lažljiva ogledala/ Lying mirrors

Danas sam se šetala gradom, ljudi su mi išli ususret s vrećicama, na kraju, u Zagrebu su rasprodaje. Kako sam imala dovoljno vremena ušla sam u jedan, gdje su me dočekale prave rasprodaje. S pravim cijenama. I, šećem se ja tako među artiklima i odaberem par komada i  odem u garderobu. E sad, ja imam različita iskustva s tim kabinama.
Zadnji put me kabina u C&A frapirala, jer imaju neonska svjetla. No, sad bih htjela pisati o nečem drugom. Napisat ću riječ- dvije o lažljivim ogledalima. Znate o čem pričam?
Ovako: ja znam kako izgledam. Znam svoju visinu i širinu i okvirnu težinu, i znam se prepoznati na slici, ili hodajući pored zatamnjenog stakla. Ali, ne očekujem da, isprobavajući neku majicu na rasprodaji, ispred mene izađe nepoznata visoka osoba meni nalik i gleda me iz špigla. Jer, naime, to dućani vole imati. Ogledala koja produljuju. Ja razmijem nečiji umni napor kojim je htio da se kupci osjećaju ugodno dok se gledaju u ogledalo, ali postoji nešto što se zove mjera. Mjera bi bila nešto između mojih stvarnih metar šezdeset i nešto i nestvarnih metar osamdeset koje sam imala stojeći iza zastora.
Svjesna sam da je ovaj svijet( po meni) više prilagođen nekom višem. Nedavno sam na kavi s kolegom pričala o tim razlikama u visini. Njemu je sve prenisko, u špijunku na vratima se mora sagibati. Sagibati! Ja se penjem na prste da vidim tko zvoni! :)  No, inače, na stranu neprilagođenost svijeta, meni je moje tijelo savršene visine. Zašto itko pretpostavlja da bih ja, potencijalni kupac, uopće htjela na 5 minuta izgledati ko roda? Ne radi se sad sam o ovom dućanu, ova manija primijećena je u mnogim trgovinama. Valjda, nakon neonskih osvijetljenja koje je netko ukrao iz operacijskih sala, sad svi prelaze u drugu krajnost: nakon što smo si svi mogli pogledati svaku boru dok se presvlačimo, sad možemo zamišljati kako bi izgledali kao izduženi vanzemaljci. Jer, ja u biti čeznem izgledati poput neke lelujave, dugačke mene. Ne želim da ovaj post (opet) bude samo kritika društva i mode, ali ako krajnji proizvođač želi dobiti pare za svoj proizvod, zašto jednostavno ne prilagodi proizvod? Mislim da je lakše sašiti dužu/kraću/širu majicu, nego povisiti čovjeka, skinuti mu deset kila i napraviti bokove kad ih inače nema.
Uvijek me iznova iznenade potezi modne industrije. Kako sad hodam po rasprodajama, najčešće gledim, ali i isprobavam, ima toliko toga o čemu se da pisati. Na primjer: sastav. Jednom davno znala sam što znače riječi na etiketi: lan, pamuk, svila, viskoza, 100%, 95%, elastan i slično. Onda su došli noviteti. Jednom prilikom gledam ja neki artikal,  na njemu stoji: modalno vlakno. Ok, što to znači? Uputim se prodavačici, koja me blijedo gleda s izjavom" a joooj, ja vam samo tu radim, pitajte poslovođu". Kamon, to je fkn etiketa na proizvodu koji prodaješ!
Sve se promijenilo. Ne znam od kojeg je materijala majica koju nosim, a nisam sigurna ni za veličinu, jer u ormaru imam stvari 36-44, a zaista  nisam shapeshifter.
Za neke majice koje sam probala saznala sam da su u biti haljine (ne znam kako). Sve ove misterije ne tjeraju me da kupim garderobu. ne ne, jednostavno odem iz dućana.
E sad, možda je krajnji cilj zbuniti protivnika..ne znam..mislila sam da je profit krajnji cilj.
Da se vratim na ogledala s početka priče- ja bih rado isprobavala garderobu koja odgovara mojoj stvarnoj veličini. Nemam potrebu glumiti da nosim 36, ali isto tako ne mislim da moja haljina koja stoji u ormaru zaslužuje 44 koji ima naljepljen. Možda kakva unificiranost ne bi bila naodmet. Također, htjela bih znati kako izgledam u nečemu što isprobavam. Pristajem na ideju da kupujem priču( kao iz nekog modnog žurnala), ali na kraju te priče ja želim znati kako ću u toj majici izgledati kad se pogledam u neko drugo ogledalo na svijetu. Ne zato jer mi je tuđe mišljenje bitno, nego zato jer mi je bitno vlastito.
Jel možete, molim vas, maknuti prelažljiva ogledala iz kabina?
hvala


English

Today while I was walking around the town, I have seen many people with bags full with stuff bought on sale. All around Zagreb you can see Sale!
I had enough free time so I entered into one store, picked some clothes and went to try them into cabins. I have different experiences with the cabins.
Last time while in C&A I was suprised by the neon lights they have, but today I would like to write about something else. About the mirrors. Do you know what I am writing about?
I know how I look. I know my hight and my size, I can find myself in the picture, or walking by some window. But I don't expect, while trying some wardrobe, to see somebody else in the mirror when I come out of the cabin. Because this is happening often. There are mirrors that make you look taller and thinner. I understand somebody's idea to make a buyer feel comfortable in front of the mirror, but there is something called common sense. So, this common sense should know the difference between my 1,66 m in real life and 1,80 m I see in the mirror.
I'm aware this world is adjusted to taller people. But, for me, I have the perfect hight. Why does anybody assume I would like to look like a stork, even for 5 minutes? It seems like we all should wish to be taller then we really are. I don't want this post to be(again) a fashion and society critic, but if the store owner wants profit, why not changing the articl, and not people? It is much easier to make a shirt longer/ bigger than make a person taller or thinner.
Regarding the mirrors: I would like to try clothes in front of the mirrors that don't lie. I would like to know how I really look in some skirt or a dress. Because, next time I'll see myself in a mirror it won't be in this store, and I wan't to see the same picture I saw when buying the wardrobe. I want to see me, not somebody else.
Would you, please, remove the lying mirrors from the stores?
Thank you

Broj komentara: 8 :

  1. Moram priznati da nemam niš protiv lažnjivih ogledala. Kupila bi jedan takav špigl za doma. To mi ga dođe ko lijek protiv univerzalnih veličina u koje ne stanem, skini đinsa koji bi mi bio izazov sve i da imam 20kg manje, grudnjaka malih obujma leđa a velikih košarica (jel trebam objašnjavati di mi je tu izvor frustracija?). Znam da je to malo rješavanje "problema" od repa, al... daj šta daš.

    OdgovoriIzbriši
  2. ok, recimo da imaš takvo ogledalo doma. obučeš se,u njemu sve štima. nijedna druga reflektirajuća površina se ne slaže. što ćeš radit, ostati cijeli dan doma?

    OdgovoriIzbriši
  3. i ja bi isto lažna ogledala al onda bi ih po svuda!!! uvela bi zakonsku zabranu na ogledala koja ti ne prikazuju ono što želiš vidjeti!! :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. ok, uputit ću vas koji dućani , za koje znam, imaju lažna ogledala:) pa ih možete žicati. Štrumfeta, kako da provedemo tu zakonsku regulativu?

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja mislim da ogledala ne bi trebala biti lažljiva. Rado bih da znam kako izgledam. Također, ako mi u oči laže, i ja izađem s tim komadom odjeće, kupim ga na blagajni, potencijalno se izlažem opasnosti da svojim izgledom maltretiram ovaj grad (Zagreb) koji ima takav istančan ukus. To nikako ne želim!

    OdgovoriIzbriši
  6. joj da, nikako ne smijemo uzrujati nekog s istančanim ukusom:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ma, vidim ja di ideš autorice sa tim "privremenim objanjivanjem" al to je igra na koju pristajem. Dakle, nakon 30+ znam da mi stoji lađa izrez (nikako V), suknje blago na A (a ne ovaj streč šit koji je sad popularan), hlaće ravnog kroja (s tim da "mrkva" NIJE ravan kroj) i sl. tips n tricks. E, sad, ako usput maaaalo zabrijem da sam 3 cm tanja u bokovima i viša u vertikali, fkt mi ne smeta. Sumanjm da ću zbog ogledala ikad kupit nešto šta mi baš ne stoji... Uostalom, povest ću nekoga sa sobom u šoping. Svaki put. Jel ima kandidatov? xo

    OdgovoriIzbriši
  8. ma sve je ok kad su to takve sitne promjene u izgledu. Ja pišem o primjerima kad sam se vidjela ko košarkašicu, gdje se tako očito laže da je smiješno. Jedna stzvar je imati blago lažljivo ogledalo :) poput venecijanskih ogledala u kojima su si ljudi ljepše izgledali zbog dodatka zlata, a druga stvar je imati RL fotošop. loše odrađen. poput fotografija di medelu greškom odstrane ruku ili stanje struk na širinu šake. o tom ti ja govorim, a ne o lađa izrezu :)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);