petak, 26. kolovoza 2011.

Kava- nekad prije..i danas/ Coffee- before and today

Danas ću pisati o meni dragom napitku. Kavi.
Baš ju volim. Guštam u njoj. Volim cijeli taj ritual kad stojim pored peći i čekam da voda zakuha.
I onda dodajem kavu, miješam, čekam da zakuha, iskipi mi češće nego rjeđe, pogotovo kad se kuha prva jutarnja kava prije posla.
Kako je sve počelo? Moja prva sjećanja nakavu idu tamo u vrijeme bivše države, kad se kava švercala iz drugih zemala, pa bi se onda doma sušila na peći. Sjeća li se itko toga? Miris kavenog zrnja koji se širio kuhinjom, dok se ne bi posušilo. A onda je na red dolazio Mlinac. Prvo je postojao obični mlinac za mljevenje kave, onaj na ruke. I to je uvijek nekako nas djecu dopalo da vrtimo, i nikad nije bilo dovoljno.
Tako bi sjedili i vrtili taj mlinac, dok ruke ne bi zabolile, i to u ramenu, jer ima se tu šta vrtiti, sjećam se da je bilo posebnih tehnika kako brzo i dobro samljet kavu. Čak se sjećam mirisa koji bi mi metalni mlinac ostavio na mojoj ruci, dlan bi mi bio crven od stiskanja a ruke su mirisale po metalu.
Kad sam bila klinka, kava se pila iz onih lijepih servisa s malim šalicama. Uvijek je postojalo pravilo kako se kuha kava, i svima se isto točila. Meni ni danas nije jasno što dobiješ s onom mićom malom šalicom kave. Kako nakon nje možeš biti budan?
Kad sam napokon došla do kave, bila je faza onih velikih keramičkih šalica od 0,2 l koje sam većinom dobila/poklanjala za rođendane u srednjoj školi. Srednja i škola i fax prošli su mi uz velike količine kave, tako često one loše kave s aparata, dok bih čekala predavanja/ ispit. To inače nije kava, samo da znate. To je obojano smeće koje jedino digne šećer u krvi kad ga popijete.
Kava treba biti prava, crna, mirišljava, da ste bolje volje dok još miriši u džezvi.
Skuhati kavu je gušt, u zadnje vrijeme razmišljam kupiti kavu u zrnju i ići ju mljet samo da mi zamiriše kuhinja:) Danas se sve odvija prebrzo, fale mi ti mali rituali u danu.
Možda je netko od vas imao slično iskustvo kad je bio mali? Za kraj, jedna "starinska" šalica s vrućom, turskom kavom. Jeste za?


English
Today I would like to write about a very dear drink to me- coffee. I really anjoy drinking it, I enyou the taste and the small and the whole ritual of making it.
How did it start? When I was a child, there was a lack of coffee in my country, and people would usually brought it when going to some other countries. Back then we didn't get coffe we had today, noo, we got coffee beans. Then we usually baked the beans, and after that we would grind the beans. Somehow, this was always task for the children. It took us hours to grind (ok, not really hours, but half an hour surely), my arm hurt. I wasn't too happy with it.
While I was in the highschool, and later on university, I drank a lot of coffee from the coffee machine, and I can only say: this wasn't coffee. It was junk with too much sugar in it.
Today, I'm thinking of buying some coffee beans just to remember the smell of it in the kitchen, to remeber the days when all of it was a ritual. Today everything happens too fast, and I miss small things like this one in my life.
So, today I made coffe and poured it into an old, small cup.
Do you have similiar memories? Or was your childhood totaly different?
Would you like to try such coffee?

Broj komentara: 5 :

  1. Uvijek za kavu, hvala.
    A volim i kahvu i espresso i nesicu , volim i hladnu i sa sladoledom i sa šlagom..Volim i iz mikrovalne a i onu"pečenu" kahvu..ma volim.
    Mora bit jaka, slatka. Mora mirisati.

    OdgovoriIzbriši
  2. zar sam ja jedina odrasla osoba na planeti koja ne pije kavu? :) ja se još uvijek držim kakaa ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Klaudija, ti i ja bi se složile:) da, mora mirisati. dovoljno jako da me digne iz kreveta.

    Anonimno(lijepo ime!), nema problema, bit će više za mene:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Jooj, tako si me vratila u djetinjstvo s tim metalnim mlincem kojeg sam redovito vrtila kod bake...pa taj bogati, topli miris svježe mljevene kave i obavezno metalni na rukama :)
    Inače od prije godinu dana pijem isključivo pravu turkische kavu..ovo drugo su samo nadomjesci i puno kemije.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);