srijeda, 24. kolovoza 2011.

Reciklirano mlijeko / Recycled milk

Ne znam jeste li već čuli za ovo, i za činjenicu da je to, kao, virus koji se širio mejlovima.
Do mene je (srećom) došla samo vijest o mlijeku.
Dakle, priča ide ovako: mlijeko na policama dućana koje ne bude prodano, vraća se u tvornicu, gdje se opet pasterizira i opet vraća u prodaju. Kao, do 5 puta se mlijeko može tako "obnavljati".
E sad, ja sam malo guglala, našla neke komentare da se tako to radi na divnom i velikom Zapadu već dugo. Meni je ovo prva vijest. Kad sam pitala ljude koji znaju malo više o kemiji, rekli su mi da je to teoretski izvedivo, i da mlijeku ne bi trebalo biti ništa. Također, našla sam na netu informacije da nije samo mlijeko u pitanju.
Kako gledate na mogućnost da kupujete "podgrijane" proizvode? Meni nije baš svejedno. Ni inače ne kupujem stvari kojima ne znam prepoznati dijelove, osim slatkiša jer tu zaista ne znam što je što.
Ali mlijeko bi trebalo biti prirodno, zar ne? Osim što je krava čije je mlijeko puna antibiotika, i meso koje jedemo je puno antibiotika i svega jer su ih dali životnjama i tako dalje.
Ali ovaj korak mi oduzima ono malo kupčeve moći, da barem odaberem nešto od sveg tog cirkusa na policama .
Krenimo od početka.
Imao puno seljaka. Koji se većma bave upitno isplativim biljkama ili kravama i mljekarstvom.
Konkurencija je velika, uvoz je golem, i ja shvaćam da njima nije najlakše u životu. Ne ulazim sad u cijene i poticaje, za to će mi trebati nekoliko postova kad se primim te teme, ali ono što je meni prvo palo na pamet, kad sam pomislila na mliječne proizvode s tankim rokom trajanja, bilo je da daju beskućnicima/ Crveni križ/ Caritas/ sve one javne kuhinje. Nije da nemamo gladnih ljudi u državi.
Ideja da netko, nakon isteklog roka trajanja, uzima taj tetrapak, izlijeva mlijeko, pasterizira ga i vraća mlijeko nazad, te označi brojkom koji put je mlijeko opet pasterizirano...nisam najsretnija s tom činjenicom.
Ja ni nisam neki ljubitelj mlijeka. Boli me trbuh od njega, ne osjećam se dobro. Pijem ga jedino u kavi. Ali što je s onima koji guštaju u mlijeku, rade kakako, daju ga djeci?
Nekako se poklopilo sa ovom temom da sam neki dan švrljala po dućanu i tražila mlijeko za kavu. I umjesto standarnog mlijeka s 2,8% mm, ja sam si kupila sojino mlijeko. Nije mi prvi put, samo je prošlo dosta vremena od zadnjeg.
Sojino mlijeko je super. Gusto je i fino, malo slatkasto, taman za kavu. Ne boli trbuh, ne krulite nakon čaše mlijeka. I ja sad mogu, nakon dugo vremena, otić do fridža i popiti čašu mlijeka bez posljedica.
Alternativa uvijek postoji :)

A kakvi ste vi s mlijekom?



English
I don't if you heard about this, and that it was a virus going with e mails.
I only got the news, luckily.
The news is about the fact that milk with expired due dates, are returned back, pasterised again, and then returned back to stores, to be sold as usual.
I was so skocked, I really didn't believe this was happening. When talking about it, I was informed milk is not the only food precessed this way. I was told theoretically milk will be ok after this, and it can be pasterized so five times. I'm not sure what to think.
I usually like to know what I'm eating, and don't even buy food where I don't know that. What now, when I'm not even in control of knowing that I'm buying familiar articles?
And I'm not even so into milk! I drink it with coffee. It hurts my stomach when I drink it.
I'm aware of the situaction with the farmers (here in Croatia). But, wouldn't it be easier (and better) to give such milk to the homeless, Red Cross, Caritas etc? It's not like there are no poor people around.
Enivays,  somehow, before I heard all this, I was in a store one day, looking for the milk for my coffee. And somehow, I ended up with soya milk. I like it. It tastes good, little bit sweet, good for my no sugar coffee. Have you tried it? Or you prefer something else?
Do you have an opinion about recycled food, or maybe know something more about it?
How do you feel about the fact we won't know how fresh the food in the stores is?


1 komentar :

}, 10);