četvrtak, 1. rujna 2011.

Svijet po reklami 1./ Our world, according to commercials 1.

Tu su. Mame nas iz svakog medija. Glasnije su od uobičajenog tv programa, na netu iskaču čim otvorimo neku stranicu.
Reklame. Rađene tako da nađu ciljanu skupinu, i uvjere ju da joj je određeni proizvod potreban.
Ima smisla. Nagovaranjem se teško išta postigne, ali ako nekog uvjerite da mu/ joj nešto fali što je jaako potrebno, a baš vi to imate za ponuditi..eto, win- win situacija.
Ono što mene muči i zbunjuje je taj svijet koji nam reklame prezentiraju, veseli svijet sretnih ljudi, koji bivaju sretnima baš zbog svega čim su okruženi. Nekome tko nije osvijestio većinu stvari učinit će se da propušta iznimno mnogo ako ne posjeduje baš to nešto iz reklame.
Ako ste odrasli uz takvo reklamiranje, nećete ni znati za drugačiji svijet.
U međuvremenu, reklame su isto odrasle, postale su agresivnije i provokativnije, ali često u tom napadu koriste sredstva koja se protive zdravom razumu, kako društva tako i malog pojedinca.
Mislim da je bitno uzeti u obzir da prosječni kupac ipak zna mrvu znanja, jer ako se ne misli tako, dobivamo ovakve reklame:
1. prije nekog vremena pojavila se anti age krema, što samo po sebi ne odskače od drugih reklama, ali ova krema je mijenjala dnk vaše kože. Zašto bi itko nanosio na sebe nešto što mijenja dnk? I u šta točno mijenja dnk? Moj dnk me čini tim što jesam- znači li to da ovo nije dobro, i u što ću se pretvoriti nakon nanošenja kreme?
Sjećam se da jednog dana te rečenice više nije bilo, a voiceover na reklami je sugestivno govorio nešto manje besmisleno.
2. neki dan prije posla, sjedim ja doma a tv radi u pozadini, i slušam ja reklamu za drugu kremu. Curke obučene ko tete u ljekarni, polako i razgovjetno objašnjavaju kako su obične kreme napravljene od kemijskih spojeva, dok je njihova napravljena od nečega od meda. Oprostite, zar nije sve oko nas napravljeno od kemijskih spojeva? Voda je spoj, zrak oko nas je spoj, prilično sam sigurna da sam i ja spoj raznih elemenata.
Nakon toga ulijeće u kadar relativno poznata osoba, koja objašnjava kako joj je koža, nakon nanošenja kreme, postala sofisticirana i počela joj je slati poruku o tajni života, tako nešto.
Ja sam dobila poriv prebaciti kanal, što sam i učinila. Ne znam, možda je netko otišao po kremu koja natjera kožu da počne slati poruke. Ne znam. Nejasno mi je koji im je cilj. Pokušavajući biti drugačiji, postaju nebulozni.
4. dnevni ulošci s E vitaminom. dnevni. ulošci.
Dobro jeste li vi normalni?  
5. mislim da svi znate za šampone s extraktom bisera, masline, lososa, lopoča, morskog kolagena.
Zar se danas biseri za šampone vade iz mora? I što je to morski kolagen? Znam što je kolagen (bjelančevina, najviše zastupljena u ljudskom tijelu), ali morski?

Već me strah što ću pročitati na pakungu nekog novog proizvoda koji kupim.
Zar je takav problem napraviti dobar proizvod i ponuditi ga na tržištu? Na kraju, postoje proizvodi kojima reklama ni ne treba, njihove oglasne prostore nećete naći u medijima, ali neće imati problema s viškom proizvedene robe. Dakle, može se.
Možda je problem u kvaliteti? Moguće, ne znam.
Ali znam da je sigurno problem u tretiranju potencijanih kupaca kao da su maloumni.
Moguće postoji ljudi koji u današnje vrijeme neće zaguglati nepoznat pojam, a dat će pare. Ali većina ljudi koje ja znam ne živi tako. Osim toga, završili su neke fakultete i imaju prilično opće znanje. Kako team koji smišlja reklamu zamišlja reakciju nekog srednje inteligentnog kad vidi takvu reklamu? Da kopa nos pred teveom, digne se i hipnotizirano ode u prvi dućan kupiti to? Zaista?
I otkad je sve pojam "ekološko" postao sinonim za dobro i zdravo? Ispada da ova dva tisućljeća napretka niš nisu učinili. Ni cjepiva, ni izumi, ni lijekovi, ništa. Ako piše prirodno i /ili ekološki, mora da je najbolje. Da, zato su mnogi pomrli kroz tisućljeća jer su jeli samo prirodno i živjeli u ekološkim uvjetima.
Smeta li vas taj pristup u reklamama? Mislite li da postoji bolji način?Kako reagirate na njih?

Ovo je dovoljno kompleksna tema da ću svoju lamentaciju morati podijeliti, pa ovo smatrajte prvim dijelom. U idućem dijelu posvetit ću se čistoći i idealnoj obitelji.

English
They're here. Looking at us from every media. Commercials.
Created for a specific group, trying to make a person need the articel the sell.It makes sense. It is difficult to force somebody to buy something, but if you make someone believe he/she really needs something, and you have that something to sell...
The thing that confuses me is this world the commercials are selling. In the meantime, commercials got more aggressive, but often they use phrases that confuse me. Phrases used in such commercials question iq of the buyer, because I don't know how else to explaine following examples:
1. some time ago new anti age facial cream showd up, and the voice in the commercial said that the cream changes your dnk. Do I really want something that will change my dnk? What will I become?
2. Few weeks ago, while preparing myself to work, my TV was on, I heard a commercials saying that their facial cream tells you the secret of life.
3. pads with vitamin E. nuff said.
4. all the shampoos and shower gels with olive, pearl and colagen extracts. So, nowadays pearls will be used for washing.
I'm beginning to be afraid what's next on the cover of cosmetic articles. In my opinion, a good artical will find its buyers. No matter how the commercials looks like, or even if there is none.
Maybe it is a question of quality? I don't know.
What I do know is the way these commercials treat the customers. Not good.
There are probably people who won't google a new phrase to check what it is all about, but most of the pople I know have already some common knowledge.
And everything today is "eco friendly" and "natural". It seems like 2 000 years of progress have done nothing good to a human.
What is your opinion about commercials? Do you think there a better way to advertise? What is your respond to them?



3 komentara :

  1. veće laži bolje prodaju....njena kosa je tako suha ,a pored nje stoji kompjuterski obrađeni skalp nikad, nigdje uživo viđen...leluja se i sjaji...odgovor je u nekoj mikrogranuli...
    reklamni sustav prvo te uvjerava da nisi dovoljno dobar, mršav, bijelih zuba, sjajne kose, bez peruti, bora, ....znoj ti ne smije smrditi ni nakon 58 sati...suastavni ti kreira osjećaj inferiornosti ... dok svijetom hodaju presretne domačice koje otklanjaju mrlje u blistavom mirisnom svijetu, lelujave kompjuterske kose se njišu na proljetnom vjetriću ,a zubi svijetle ko neko biće iz Roswella u mraku.....ovo nije svijet za tebe,zou want it to be? trebaš se POPRAVITI....KUPI čarobnu formulu...
    Ekološko je druga priča jer im zakonska regulativa dozvoljava eksploataciju tog izraza, to je tek novi pro vitamin B koji se rastvara pred tvojim očima dok grafikon u pozadini skače u pozitivu i definira ti rješenje

    OdgovoriIzbriši
  2. slažem se. o šamponu ću u nastavku. čak se i n eradi o proizvodima, mene te reklame tak rastuže. temelj je uvjeriti čovjeka da ne valja, a onda ga popravljati svojim proizvodima. nitko se ne bi smio osjećati tako. nikog se na silu ne bi smjelo učiniti takvim.

    OdgovoriIzbriši
  3. Savršen je svijet reklama.
    U reklamama za mobilne mreže grupe ljudi plešu i nasnimavaju se kamericama. Totalno povezano, jel da?
    Ovi koji piju pivu, moraju gledati nogač.
    Naj su bolje reklame za političke izbore. Zadnja je glumila kompjutersku igricu tetris i pozivala manjine da se oglase.
    Mada, naši izbori i igre i igrice, nije to jako daleko.
    Veselim se nastavku!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);