nedjelja, 20. studenoga 2011.

Odnos prema hrani/ Relationship to food

Odrasla sam u domu u kojem se hrana nije bacala. Uvijek se nešto s njom moglo učiniti. Od velikih komada hrane koja se uvijek nekako spremila za idući obrok, do manjih, nejestivih dijelova. Mrvice su se bacale pticama. Komadići mesa i hrskavice psima i macama. Ako je ostalo puno kruha, sjećam se da smo nosili ljudima koji su uzgajali svinje. Kako god bilo, hrana se nije bacala.
Kad sam tek došla u Zagreb, i počela živjeti u domu i jesti u menzi, sjećam se da sam gledala ljudima u tanjure kako mogu toliko hrane ostaviti da se baci. Zašto uopće uzimaju toliko?
Mislim da sve ovo više govori o meni nego o potrošačkom društvu, gdje je postalo normalno baciti višak hrane u smeće, kruh star dva dana baciti, kao i bilo koji drugi artikl. Svjesna sam da život u gradu nema iste mogućnosti prosljeđivanja ostataka hrane, ali svejedno me iznenadi, i dan danas, lakoća i nesvjesnost kojom ljudi jednostavno bace tolike količine hrane od koje bi se netko mogao najesti.
Bila sam u posjeti ocu, i preroštala mu špajzu. Našla sam par stvari kojima je istekao rok: neku staru vrećicu palente, pola lanenih sjemenki i nešto ječma, stvari na koje se zaboravilo. Jednom davno, na jednom forumu pročitala sam kako je za ptičice super stvar za preživljavanje po zimi staviti im loja i sjemenki u vrećicu od luka i staviti u krošnju. Vrećicu od luka nisam imala, pa sam se morala snalaziti.
Našla sam stare najlonke koje više ne idu na mene. Možda izgleda smiješno objesiti čarapu u krošnju, ali ja sam ptičicama u svom vrtu omogućila bogat nutritivni obrok u ovu hladnu mraznu jesen. Napunila sam ju smjesom od komadića loja, lana, ječma i kukuruza, sve zagurala u nogavicu, svezala, isjekla rupice i zavezala u krošnju.

A kako se vi odnosite prema hrani koja vam ostane?/
And what is your relationship to food?

I grew up in a home where food was never thown in garbage. There was always something to be dome with it. Bread crumps were left in the garden for the birds, meat and bones for the cats and doges. If there was a lot of bread left, I remember we took it to some people who had pigs, so we gave it to them.
When I came to Zagreb, and lived in a dorm where I also ate, I was astonished by how many people left so much food after their meals. So easy, not thinking about how much it was left. I remember thinking: why did they take so much food in the first place?
I am aware living in a town doesn't offer same possibilites as living in a suburb, in a house with a garden. I think all this written here says more about me than about this consumer society, where it became normal to buy more food then you can eat, and later thor that food to garbage. This is how our society looks like now. Food doesn't have a value.
But still, when I see how much food is left uneaten, or thrown away..and at the same time there are others who are hungry...
Well, aniway, this post isn't about the new solution of the hunger in the world. It is about how I deal with food left overs.
Yesterday I visited my father, and while I was there, I checked what he has in the kitchen, and found few things too old to be cooked. Some corn flour, seed flax and barley. I read a while ago how to feed the birds in the winter with seed s and tallow. I didn't have a net to put this paste, so I managed something else: I took  old tights and filled one sock.
It may look funny, but birds in my garden have enough food for this cold autumn.

2 komentara :

  1. Ma bravo Zubi,
    vec te vidim ko Pepeljugu (Walt Disney verzija molim), ti veselo metes a pticice oko tebe i svi veselo pjevate-cvrkucete! :)
    Melita

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala što si me podsjetila - imamnaime kojekakvih sjemenki koje samo preturam po ladicama.... Slažem se da se puno hrane baca i da, ako sila ne natjera, ljudi uglavnom žive gotovanski. Ide to uz užurbanost.... nažalost. I sama ću se malko poravnati po tvom postu... :) Pusa!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);