nedjelja, 26. veljače 2012.

25% gratis/ 25% off

O ovome se piše po puno portala, i nemam neku tajnu koja će uzburkati blogosferu. Svejedno, nisam zato manje nezadovoljna situacijom.
Počelo je prije par godina, kad je nekoliko proizvoda koje koristim promijenilo gramažu, a cijena j eostala ista. Na primjer, čokolade od 100 g su se smanjile na 85. Pasta za zube sa 100 je pala na 75, pa se one sa 100 ml nude kao s 25% gratis. Zatim je kava promijenila gramažu.
I na sve ovo nisam reagirala, osim što sam pažljivo pregledavala sve što kupujem, dok neki dan nisam pročitala da se isto desilo s mlijekom. U pakiranju od litre prodaje se 9 deci.
Čak nisam ni ljuta, više sam tužna. Spali smo na to da me proizvođači pokušavaju zajebati na jednom deci mlijeka, očekujući da ne znam prepoznati količinu. I imaju pravo, ja to ne znam prepoznati. Ali netko se našao tko je mjerio, i ispalo je da proizvođači mlijeka varaju. Priča mi Jelka, majka blizanaca, da je isto primijetila jer fali mlijeka kad lijeva u bebi bočice, koje imaju iscrtane mililitre na stijenci bočice. Znači, nije jedna serija koja se slučajno desila.
Malo sam zavrtila film unatrag, i probala se sjetiti koliko daleko i široko to ide.
Godinama kila kruha nema kilu. Sjećam se negdje sredinom devedesetih da je kila kruha bila dugačka i bila je pošteno teška, barem naspram ovih današnjih. Imao si što jesti.
Odjeća. Jedna švelja koja je radila u pamučnoj industriji objasnila mi je kako je kineska roba jeftinija jer ne iskuhaju pamuk prije šivanja. Pa kad se roba opere, nakon što ste ju kupili, tek tada se pamuk posloži kako treba. Naravno, tada je vaša majica sva nahero, šavovi idu u krug i majica ne liči na ono s vješalice iz dućana. Koliko je isplativo kupiti tako nešto? Kako pretpostaviti u kojem će se smjeru niti pamuka zavrtiti? Nisam toliko mudra, a nisam ni vidjelica.
Tjestenina je imala 500 grama standard, sad je 350 ili 400 grama. Zakida se na hrani i na ajmo reći kozmetici. U biti, ne znam na čemu sve ne. Ne znam što radi udruga Potrošač po tom pitanju- radi li uopće što? Nekako mi se ne čini da je to legalno.
A kupci? Imam dojam da je 2+1 gratis i 25% gratis čarobna fraza za mase koje će pohrliti. Čak kad im ne treba ni jedan artikl, a kamoli tri. Ali taj osjećaj da si ugrabio nešto povoljnije, mada nepotrebno, je neprocjenjiv. Daje dojam da si dobro tržio.
Koliko vas privuče nešto na akciji? Znate li se zaustaviti na vrijeme? Ili hrlite kao hipnotizirani?
Kako gledate na promjene u amabalaži, jeste li ih uopće svjesni?


Here in Croatia, there is a problem that I know of for some time, but didn't react till today. It is about the change in article size, without letting the customers know, but keeping the same price.
It  all started a few years ago when chocolate shrank from 100 grams to 85, and the price stayed the same. Then, the same thing happened to toothpastes. Bread. Coffee. Pasta. And I waited and waited for some of the organization we have here ro react, and I really don't know at the end if they did anything. But last week I read an article about a guy who bought milk, in a package of one liter, and the package contained 0,9 l. One dl missing. He thought there was something wrong with the article he bought, so he went to the store and bought another one, and the problem was there also. A friend of mine, mother of twins, says she had the same moment, when pouring the milk into babies' bottles she had a deciliter missing.
And, I'm not even angry, I'm sad. Because, we came to the point where a company will do its best to fool me, and I am easy to be fooled when buying milk, I can't tell wheter there is a whole liter or not. But I have a feeling the companies are using all tools to fraud their customers. So, shopping became something like a battle. A customer has to see if the chocolate  really  has100 grams, and if the price is correct- often there is a sign for 25% off, in case there a whole chocolate (100 grams). The thing I find when buying coffee.
In coffee bars, a Coca cola bottle has 2,5 dl, instead of 3 that was standard till last few years.
And people? If they see Sale! 2+1 free! they act as if they will bargain well. Although they often don't need three articles, they will buy it because they will feell sucsessfull.
Can you recognize someone is trying to fool you in stores, or do you run in there to find your place in sales?

Nema komentara :

Objavi komentar

}, 10);