nedjelja, 5. veljače 2012.

Elementarna nepogoda/ Snow storm

Petak ujutro. Bilo je tako jako hladno da sam čekala zadnji trenutak da izađem i stana i utrčim u auto i dojurim na posao. Umjesto toga, moj autić se nešto zakašljao i odbio voziti. Nakon što sam pokušala par puta okrenuti ključ, odustala sam i izašla, ali nisam mogla ni zatvoriti vrata jer se brava smrznula. Hladno, puše, već kasnim na posao. A auto stoji širom otvoren nasred parkinga. Došlo mi je da ga takvog ostavim i odem raditi. Ionako ga ne mogu ukrasti, eventualno ako lopov dođe s klemama.
Jedva sam ga nekako uspjela zatvoriti, uz pusto nagovaranje, i po onoj hladnoći otpješačiti žurno na posao. Moja koža je bila šokirana, i uspjela sam dobiti neke plikove/mrlje koje se do subote navečer nisu povukle. Ali, složila sam si u glavi da će sve biti u redu. I bilo je.
Imam najboljeg automehaničara na svijetu. Ispalo je da mi je umro akumulator. U petak sam naučila da je uobičajeni rok trajanja jednog akumulatora 5 godina. Ovaj moj radio je devet:) Nakon što mi je zamijenio aukumulator, popravio je i zamrznutu bravu, i ja sam sretna i vesela, s crvenim mrljama na licu, krenula van Zagreba.


Friday morning. It was so cold that I waited for the last moment to step out of the flat and run into the car and drive to work. Instead, my car decided to stay at the parking lot. My battery died. And then, I couldn't lock the car. So I stepped out and almost left the car unlocked, right there. But I pulled myself together , said to myself everything will turn out ok, and so it was.
After the worh, my mechanic drove me to my car, he changed the batterym and on Friday evening I left Zagreb driving very slowly, in the middle of snow storm.

Za one koji nisu u RH, ovdje je došla zima. Puše bura, jako je hladno i snijeg pada. Ja sam se makla iz Zagreba preko vikenda, vukla sam se autocestom u petak navečer iza ralica koje su vozile u parovima, vožnja 60 km/h značila je da se snijeg lijepi za moje brisače i pretvara u led.
Subota je bila takva cijeli dan, i baš je bio dan za grijanje i ljenčarenje. Minimalno kretanje i boravak uz peć. Postoji posebna čar u pećima na drva. Kombinacija mirisa, dima, pucketanja drveta i ježenja kad malo padne temperatura i treba ubaciti još drva na vatru.
Moram priznati da me malo iznenadio stupanj šokiranja snijegom u našoj državi. Na stranu to što nije uobičajeno da snijeg pada u dalmatinskim gradovima, ali došlo je do toga da se na radiu dijele recepti kako se sprema kruh, pol ljudi nije imalo što obuti..ali zato je pol grada izašlo na skijama van i spuštalo se cestama. Izvanredne vijesti bile su svaki čas, i govorilo se samo o priobalju, pretpostavljam da se za kontinent očekuje da mi to odvalimo bez problema...


For those who don't live in Croatia, here we have really cold, winter days. The wind is very strong, it is really cold, and it has been snowing for days. I enjoyed the weekend neary by the fireplace. There is something special in fire and wood. The smell, the sound of the burning woods, the moment you get chilly and need to put another wood into the fire..I really enjoyed it.
In the meantime, our almost whole coast is in shock, having snow storm that doesn't come so often. Exept the children, who are thrilled, everything else is in chaos. Schools are closed, there are no buses driving through towns, so many people felt and broke bones..it is really a bad situation.
Drago mi je jer nisam čula za neke prometne nesreće, pretpostavljam da su vozači bili dovoljno oprezni i mudri, mada sam večeras, na povratku u Zg, vidjela veliki kamion s prikolicom kako je sletio i prepriječio sve tri trake, filmski. Nadam se da su svi dobro.
Nekako imam dojam kako smo se uljuljkali u ideju blagih zima u zadnje vrijeme. Ali mi ne pripadamo toploj, mediteranskoj klimi, barem ne cijela država. Ovo jesu mjeseci hladnoće, zime i snijega. Portali donose vijesti o polarnoj zimi kao da navode nevjerovatne vijesti. Zar nije za očekivati da u veljači bude hladno i snjegovito? Zar smo svi zaboravili kako zima treba izgledati?
Pa nije -20 jučer izmišljen! Ja se sjećam da sam u srednju školu išla na - 22, a ja ni nisam tako dugo na ovom svijetu, i uvijek su stariji od mene pričali kako je u njihovo vrijeme zima bila još hladnija, naravno. Kako je danas sve postalo strašno i nikad viđeno? Ljeti su također nikad viđene temperature, i to svako ljeto..
Što želim reći? Zima je, ovo je opis zime. Snijeg, vjetar, hladnoća. Nadam se da imate struje i hrane. Ako imate sve što je za život potrebno, probajte malo uživati u njoj. Koliko rijetko se desi da ovako napada? Jednog dana pričat ćete djeci kako je 2012. tako jako napadalo da je pol Hrvatske bilo odsječeno, i u Dalmaciji ni u škole nisu išli. Uz sve priče o globalnom zagrijavanju, tko zna hoće li vam budući naraštaji vjerovati da ovako nešto postoji.


Somehow I got a feeling we almost fogot how a winter should look like. Most years it isn't so cold and so snowy, and people seem to forget. So this time, we get artcles about "polar winter", "terrible snow and wind", but is is normal, actually. It happens so rarely that we need to remember. We might tell this to the next generation, and who knows will they believe us, considering the global warning.

4 komentara :

  1. Ja moj auto nisam ni palila... stoji okovan ledom u dvorištu:))
    A vožnja po zaleđenim splitskim nizbrdicama i uzbrdicama bila bi za mene prava ludost..

    OdgovoriIzbriši
  2. kako je dolje, jel bolje? ovdje je jutros ponovno počeo padati snijeg ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ma, svake zime snijeg sve iznenadi. Meni se kosa na glavi diže od tih izjava po vijestima! OK, shvaćam da je Dalmaciji to mali šok, ali treba se prilagoditi :))) Baš danas priča jedan kolega kako se čuo s bratom telefonom, brat se žali kako su dalmatinske ulice pune nanosa snijega. Pita ga kolega je li čistio snijeg. Ovaj odgovara "A jesam, ali opet ga ima." LOL

    OdgovoriIzbriši
  4. Savrseno, da opet ga ima :top:

    OdgovoriIzbriši

}, 10);