ponedjeljak, 20. veljače 2012.

Veličina ženskog tijela/ The size of a female body

Pročitala sam neki dan članak o pojavljivanju large modela na naslovnicama nekoliko svjetskih modnih magazina. Probili su se među anoreksičarke, kažu.
U biti, zanimljivo je da je pojavljivanje dva plus size modela u jednoj cijeloj godini na razini cijelog zapadnog svijeta i modnih magazina nešto vrijedno spomena. Adele su ovaj put slikali cijelu i stavili na naslovnicu Voguea, prošli put je slikana samo glava. Kako su stvari postavljene da se tako nešto pušta u svijet kao vijest? Ako sad mislite da govorim o nekim debelim ženama koje pokušavaju biti jednako zastupljene na modnom tržištu, ne.
Govorim o nekakvim realnim veličinama. Ova stranica daje zanimljive podatke.  Prije 20 godina prosječan model težio je 8% manje od prosječne žene. Danas, prosječan model lakši je od prosječne žene 23%. Većina modela je na rubu anoreksije. Prije 10 godina, plus size modeli nosili su veličine 42-48. Danas plus size modeli nose 36-44. I makar većina žena nosi konfekcijske brojeve iznad 40, takve konfekcije najmanje ima u prodaji.

A few days ago I read an article about plus size models on the cover of the magazines. The article showed it was very important to explain how this situation vas rare and a brakethrough into the world of anorexic models.
I wonder, how did this news become worth mentioning?And, if you now think I am reffering to really fat ladies, I am not. I'm talking about normal sizes.
 This  site provided many information.
20 years ago the average fashion model weighed 8% less than the average woman. Today, she weighs 23% less. 10 years ago plus-size models averaged between size 12 and 18. Today, they average between size 6 and 14. And, although a majority of women wears size 14 and more, such warderobe is almost impossible to find in stores.
Nekako, pomalo, onaj jezičac koji bi trebao pokazivati zlatnu sredinu na vagi debljine i veličine, otišao je u nepoznato. Na slikama su, naime, plus size modeli.

Something did go wrong, because, these are the picures of plus size models.
Uopće ne smatram da je debljina nešto s čime se treba zezati. Ali smatram da je potrebno znati razlikovati debljinu opasnu po zdravlje i normalnu debljinu, ono što nije trenutan opis vitkosti u manekenki. A većina manekenki je upravo takva. Jedna Ewa Herzigova, koja je postala poznata reklamirajući grudnjake, je od bombe došla do ovoga.

I don't think obesity is something to make jokes about. But there is a difference between obesity that is a danger to health, and normal fat, the fat today's model don't have. And most of the models are like that. Ewa Herzigova, who became wordly known for her boobs in bra commercials, ended like this.
Možda sad zvučim pristrano, zaista pokušavam ne biti. Nemam ništa protiv ni mršavih ni debelih osoba, ali imam protiv ukalupljivanja. Jer, kako je Ewa sa slike iznad mjerilo vitkosti, dok je slika ispod ove rečenice primjer modela za debele, pardon, plus size modela? Već sam pisala ovdje  na blogu kako mislim da velik pritisak vrše muški modni dizajneri gej orijentacije, koji od manekenki pokušavaju učiniti valjda dječake, ali davno je modni svijet imao granice, sada se prelijeva u stvarni svijet, na mlade cure koje tek odrastaju i u živote svih koji se pokušavaju uklopiti u ovo društvo.

I have nothing againnst skinny nore fat people, I really don't, but I do have something against uniforming. Because, how did Ewa from the picture above become an example, and the picture below this sentence shows  a plus size model? I did already write here on the blog about the pressure gay oriented fashion designers make od the models, trying to, I assume, make boys out of them. But, this doesn't concern only the fashion world. So many young girls will listen to them and try to look so skinny , and so many adults will try to become the part of their society playing by their rules.
Za početak, htjela bih da se ne uzima k srcu kad netko proglašava poželjne i nepoželjne veličine. Sada su na cijeni osobe ko s ruba gladi, sutra su punije, preksutra, tko zna? Ljudi moji, ne može se baš toliko mijenjati tijelo. Na kraju, i zašto? Moda je ovdje zbog nas, a nije obrnuto. Vrijedite više od konfekcijske veličine, kakva god da je ona bila. Danas sam šetala ulicom, a iz mene je neka curka pričala kao jako mrzi svoje ruke, koje su grozne i svi joj to govore. Dok god je takvih ljudi, a ima ih, neka industrija će zarađivati na strahovima i samo će ih još više hraniti. Ne može se sve istrijebiti, ali se može djelovati. Nemojte misliti da ne možete nešto obući, jer ste previsoki, predebeli, imate bokove, guzicu, sise, trbuh, ružne ruke. Proći će vam život u ograničenju nekog tko vam ništa ne znači u životu, u strahu da će vas netko ružno pogledati i nešto iskomentirati. Ako vam se nešto baš sviđa, obucite to, sašijte ili kupite. Imam dojam da u Hrvatskoj prečesto pokušavamo biti najstroži prema samima sebi. Em se forsira sređenost, em se ružno gleda na različitost. Opustite se. Ako vam netko ne plaća račune i ne nosi hranu na stol, ne sluša na dobre i loše dane, nije vam baš toliko bitno što misli o poklapanju vašeg ormara i vaše veličine sa zadnjom modom.


I would like you to stop listening to what some unknown people say about sizes. Today the skinny people are popular, today fatter, in a few years- who knows? People, we can't change are body so much. And, why should we? Fashion is here for us, not the other way around. Wear what you like, no matter what fashion professionals say. They don't pay your bills, they don't talk to you on your good and bad days. They're not an importan part of your family and life. They don't deserve so much attention. You could spend all your life worrying if your clothes and looks are appropriate to someone you never met. Life is too short, don't spend it on such things.

Broj komentara: 6 :

  1. mene smetaju dvostruka mjerila. znaš me i oduvijek sam takva (ko i svi u mojoj familiji), ali danas je ok ako si mršav da si svatko uzima pravo komentirati kako si ti mršav, jel ti jedeš i sl. "dobronamjerni" savjeti. s druge strane je politčki nekorektno komentirati nečiju debljinu, ako je netko "deblji", to svi ignoriraju i nikome ne pada napamet komentirati - a ti si se malo ugojila? kak si ti debela!

    sva sreća da sam se rodila "u pravo vrijeme" pa takvi komentari nisu imali posljedicu na moju psihu, al recimo moja mama koja je isto bila mršavica je užasno patila jer su tad bile u modi "komadi".

    ja sam za- live and let live! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. imaš pravo, Ivona.da, jesu dvostruka mjerila. i tome se da pisati. ispada da si svatko uzima za pravo komentirati mršave. jednom prilikoma sam šetala s frendicom koja je tvoje građe, i naišla je poznanica i krenula rešetati, bez povoda, da jel ovu moju vjetar odnese kad je tak tanka, pa kako je tak tanka, pa jel ona išta jede? osim što je pokazala zanimljivu razinu percepciju svijeta oko sebe, ništa drugo nije pokazala. pogotovo ne pristojnost.

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve to skupa pokazuje kako smo kao društvo sve netolerantniji, umjesto da bude suprotno. Nikad ne možeš zadovoljiti kriterije društva u kojem živiš, pogotovo to vrijedi za žene. Ili si premršava ili predebela, ako nisi ni jedno ni drugo (nekim čudom) onda si glupa ili si kučka. Ili si kurva ili si prokleta kurva (da svima, samo meni ne da)... Ma, da ni ne nabrajam dalje. Društvo će ti uvijek naći nešto da ti nabije komplekse jer se svi hrane tuđim jadom. Odvratno.

    OdgovoriIzbriši
  4. Dobar post! Jako dobar. I samu sebe uhvatim vrlo često kako mi je jako bitno da li će netko primijetiti moje, po mom mišljenju, jake bokove..treba se s vremena na vrijeme podsjetiti upravo ovog što si napisala u zadnjem odlomku..ipak mislim da sam napravila stanoviti napredak u prihvaćanju svog tijela u posljednje vrijeme..

    OdgovoriIzbriši
  5. bas me briga sta misle gej dizajneri, ja znam sta je meni dobro, kad se ja osjecam najbolje, a izgledas onako kako se osjecas

    OdgovoriIzbriši
  6. Moram priznati da mi je sve vise puna kap doticnih gej dizajnera (ne gej populacije da se razumijemo) i njihovog pogleda na (zensko) tijelo i iskreno muka mi je vise kad vidim onog sirotog Andreja u haljini koja mu tako "diiivno stoji" .
    Ta diktatura velicine se doduse prosirila i na muski svijet tako da ni njima vise nije lako, i njima se stvari sve visu suzuju i strukiraju, jadnicci maleni :)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);