nedjelja, 12. veljače 2012.

Zima/ Winter

Snijeg pada već tjedan dana, i ovaj vikend je opet zakijalo. Rijeke su se počele lediti, a ptice imaju sve manje prostora i sve manje hrane za život. Ne želim pisati ovdje kako se brisači lede dok vozim, kako parkinzi nisu očišćeni, kako nogom šutam snijeg s imaginarnog parking mjesta, kako je pukao vrelovod u mojem kvartu pa nije bilo grijanja. Dugo godina zima mi nije sjedala, bila je hladna i mrtva i gola. Prije nekoliko godina počela sam uživati i u njoj. Paše mi mir koji donosi, uopće više nemam dojam da je sve mrtvo i sivo. Zima je smirena, staložena. Daje vrijeme za slaganje misli. Daje priliku da promotriš život ogoljen, bez buke i boja i pokreta. Zima je divna. Daje mi priliku vidjeti kako mi tijelo reagira na vjetar, hladnoću, led i pahulje. Moja koža se ježi, nos mi je hladan, stišćem se u sebe. Dršćem, i rebra mi se stežu. Mičem nožnim prstima unutar čarapa. Živa sam. Toliko smo si prilagodili većinu života na neku zlatnu sredinu, sve nam ide na ruku, mekana sjedala, ergonomska, naravno, topli stanovi i radna mjesta, grijani auti, miljon slojeva odjeće. Pad snijega je elementarna nepogoda. Elementarna. Ali, ne bi došli do kud smo došli da nismo sposobni ovo proživjeti. Kad se počnem tresti jer mi je hladno, vidim koliko sam živa. Koliko rijetko mi nije dovoljno toplo? Jako, jako rijetko. Jako rijetko su mi noge mokre, i puše mi po glavi, i nos mi se smrzne. Živim lijepo, dajem tijelu puno finih stvari, (raz)mazim ga. A u biti, moje tijelo je sposobno za toliko više. I za hladnoću, i za vjetar, i za buru, iza pahulje. I za gaženje po snijegu dok otkopavam auto, i za čišćenje snijega. Koliko ljudi nema pristup zimi, i snijegu, i ledini po kojoj može trčati, raditi snješke ili se grudati. A meni je sve to napadalo pred vrata!  I iznad njih! :) Ma sve je to za ljude, malo se toplije treba obući, ispada da smo zaboravili koliko se jako ponekad treba obući da se utoplimo. Sviđa mi se kako je ova zima potisnula većinu drugih stvari o kojima se priča. Nije to nužno loše. Cijenite zimu, sve rjeđe se događa. Niste kupili one sve džempere da vam stoje u ormaru.




It's been snowing for a week now. I don't want to write here how the streets aren't clean, how I couldn't find a parking place so I had to create one in the middle of the snow, or how the heating broke down in my part of town.
For too many years I didn't like the winter. Winter was cold, and dead, and naked. And then, something happened a few years ago. I started appreciating winter and everything that comes along. Winter gives an opportunity to look at the world, without all the colours and sounds and smells that the world usually has. We can see how it looks like when it is calm. It is not dead, just very, very slow and quiet.
I like the way my body reacts to winter. To rare my body can show me what it can do. My body can shivver and be cold, and be wet, and have a cold nose and ears..and still be alive. I like the way my body responds, it always has an answer to the situation. But usually I live differently. I live in warm, comfortable places, I eat good, sleep well and feel fine. I don't give an opportunity to my body to show all its possibilities, and I feel it can do so much more.That's wahy I like such climate changes. It is not something unusual, most of us are programed to survive the snow and cold weather and the wind. We just forgot our bodies can deal with it.
So, give winter a chance. Let it show you the beauty and glory of cold days. You didn't buy all the warm clothes just to keep it in the closet, did you?

4 komentara :

  1. ne mogu se ne ubacit, imala sam savrrrrrsen vikend.
    pada li ga pada vani, u subotu smo morali i lopatat ispred zgrade, al u principu nismo ni do ducana isli.
    odleđivali smo obroke, pojeli zalihe juhica, u nedilju popodne je zamirisao i domaci kruhic.
    a vani pada li ga pada....

    OdgovoriIzbriši
  2. jako lijep post, slažem se u potpunosti sa svim što si napisala!

    OdgovoriIzbriši
  3. Slikice su jako lijepe. A imaš i nominaciju na mom blogu za dvije nagrade :)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);