ponedjeljak, 2. travnja 2012.

Ah, ti kućanski poslovi!

Nakon što sam prije desetak dana poljubila vrata muzeja došavši pred njega u ponedjeljak, na muzejski neradan dan (imam mišljenje o tome, ali to je za jedan posebni post), ovaj vikend uspjela sam doći do željene izložbe " Ah, ti kućanski poslovi!" Svidjela mi se izložba, mala je, gostujuća izložba iz Osijeka, o kućanskim aparatima s početka 20. stoljeća. Vidjela sam što se sve radilo na ruke, kako je izgledala kuhinja, kako su izgledali štednjaci, pegle, prve perilice rublja ( to jest, centrifuge su bile), aparati za ručno mljevenje kave, oraha, mesoreznica, strojevi za ručno rađenje bombona, prvi ventilatori, usisivači, prvi hladnjaci, stare reklame i plakati, stare tv reklame. Svjesna sam da nisu sve kuće bile tako dobro opskrbljene, ali zanimljivo je vidjeti kako su se sve ljudi domišljali da im život bude lakši. Štednjaci na drva, ugljen, petrolej, plin i na kraju struju, strojevi na ruke, sve vrste šivaćih mašina, čak i jedna mala putna singerica, veličina A5 bilježnice, sve je postojalo. Možda imate slične stvari u domovima svojih baka i djedova, ili kod sebe doma, pogledajte, možda vam negdje na tavanu leži pegla na žar i samo čeka da ispriča priču.
bubanj za centrifugiranje rublja
kuhinja tog vremena, predivna
                                               stroj za ručno rađenje bombona
                                                           plinski štednjak
hladnjak

Broj komentara: 5 :

  1. Ja bi ovaj strojčić za pravljenje bonbona :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. petstopet sa crtom? ne, hvala! dajte mi kakvu mađaricu, miciku ili julišku, medenjak ili paprenjak! (sad sama sebi otvorih apetit! pravo mi budi!)

      Izbriši
  2. Cetvrta slika me ocarala ^^ Sve je super :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Kuhinja je divna! Čula sam za tu izložbu od frendice koja je ostala isto tako oduševljena kad ju je posjetila!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);