petak, 13. travnja 2012.

Frizeri/ Hairdressers

Moram priznati, kad slušam što ljudi prolaze sa frizerima, ispada da su dobri frizeri nešto poput jednoroga.
Kakve avanture postoje oko mene, ja mogu samo šutiti.
Imam dojam da frizeri i klijenti ne govore istim jezikom. Vokabular je premali. Ili to, ili frizeri uz dozvolu za rad dobiju i potvrdu za korištenje telepatije, pa čitaju misli kad klijentima ponestane riječi za detaljno objašnjavanje što žele da im se radi po glavi.
Ja sam strašno nepovjerljiva prema novim frizerkama, i treba se svašta izdogađati da ju promijenim, jer nikad ne znam koliko će iduća biti zajebanija. Problemi s frizerima mogli bi se ovako podijeliti:
1. frizeri i obični ljudi ne percipiraju jednako vrijeme
2. frizeri i obični ljudi nemaju isto mišljenje što treba napraviti s vašom kosom

1. Ako se dogovorimo u 6, i ja trčim s posla da stignem u 6, očekujem praznu stolicu za sebe. Ne očekujem pričekivanje 45 minuta jer je baš netko uletio i hitno treba pramenove. Koliko malo poštujete moje vrijeme? Pa ja vam dajem plaću!
Dugo nakon što sam otišla u Zagreb studirati, ja sam se vraćala u svoj grad na šišanje i farbanje. Nekako mi je bilo normalno trčati u drugi grad kod frizerke koja me dotad šišala. Osim što bi me ona naručila u subotu u 11, a subotom su sve mladenke i svita na frizurama, pa prvo čekaš sat i pol, pa te napol srede, pa sjediš s mokrom glavom još pol sata dok mladenki ne naprave sve frčke ovog svijeta, pa...pa sam se jedan dan zahvalila i odlučila potražiti svoju sreću sa zagrebačkim frizerkama.
Kako sam fulala. Sjećam se kako sam jedan dan, kad mi je pukao film i baš sam se odmah poželjela ošišati, otišla do prvog salona pored mog faxa, ušla i objasnila što želim. Ovo sad već spada pod točku

2. Ovako: dok vi pričate kako želite da vas ošišaju, frizeri za to vrijeme čuju "lalalallalalala pričam gluuupostiii i nemam pooojma " u svojoj glavi, prime se škara i  rade na svojoj viziji. Teta u frizeraju pored mog faxa me unakazila. Nakon što sam rekla što želim, ona je nekako, ko da ima Tourettov sindrom, učinila baš ono što ne smije, ošišala me na kratko bez forme, i rekla da možda kosa zaista da, malo i strši (na sve strane) ali da je tu prek ceste kiosk pa da si odem kupit paket onih crnih žičanih špangi, pa nek si sve to (cijelu glavu) malo sredim.


I must admit, when listening to people about hairdressers, good ones are as rare as unihorns.
I have a feeling, common people and hairdressers don't speak the same language, this is the only explanation.
Or, theyx might have a licence fot telepaty, so they read the clients' minds when they come for a hair do.
I don't trust new hairdressers, I never know what she might do. The problems with them can be divided into two gropus:
1. hairdresses and the common people don't percieve the time in the same way
2. hairderessers and the common people do not have the same opinion about your hairdo


1. if we agree for a date at 6 am, it means 6 am, not half past 6, not 7, not something else. Why don't the hairdressers respect our time? we give them money!
2. thing is the moment when you start explaining what you want with your hair, and the hairdressers only hears "lalalala I can't heeeear you..", and later he/she does his/her own idea come truth. I once went to a haircut, where the women in the salon cut me so short, I didn't know what to do, to punch her or run away crying. She told that yes, she may have cut too much, but I can go and buy some hairpins to finish the "hairdo".

E sad, lako je danas biti pametan. S 20 sam bila manje pametna i više šokirana prizorom u ogledalu, da sam ko zombi izašla van i prošla po špange. Danas ne bih platila i tražila bih, ne znam, besplatne ekstenzije. Danas bih ju imenom i prezimenom navela ovdje na blogu i na fejsu i na linkedinu i svuda gdje imam account, kao što vozači znaju zvati radio postaje i prijavljivat prometne čepove, da i drugi ne završe ko oni.
Nakon ove blizu faxa, jako sam polako, ko po minskom polju tražila frizere, držala se jedne frizure za koju smo skužili da se zna napraviti, i vjerovatno je moj policijski pirstup dosta pomogao u tome da se više na meni ne eksperimentira.

Zadnjih godinu i pol sam u jednom salonu, zadovoljna sam, samo je moja frizerka dobila otkaz i ja sam završila kod njene kolegice. Problem se pojavio kad me nova curka počela sve pitati.  "Hoćete da vam stanjim ili prorijedim šiške? Hoćete da vam malo prošišam kosu?" Ja ne znam što to znači. Dobar frizer skuži što klijent želi i onda radi svoj posao, ja čitam novine i žmirim kad mi se šiša oko očiju, ili se nagnem naprijed/nazad kad trenutak to traži. Ja ne znam kako se svaki korak zove.
Pa sam došetala zadnji put do salona da se naručim, i popričala s mojom novom frizerkom. Daleko od stolca za pranje kose i škara, polako sam objašnjavala što bih htjela, ona je govorila " Aha, znači hoćete neki frizerski izraz.. " i, dobila sam što sam htjela.
Ako ništa, frizerke i frizeri vas nauče kvalitetno koristiti materinji jezik i nauče vas boriti se za sebe.

Oh, it's easy now to be so samrt. Now I know what to say.

Broj komentara: 10 :

  1. frizeri su gurui modernog doba :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Gospode..mogla bih da snimim dobar horor na temu frizera :)A moja kosa teska i prava, svaki rez se vidi..

    OdgovoriIzbriši
  3. I ja sam od kad sam se doselila otišla na šišanje - kad sam išla doma. Evo moje iskustvo sa frizerskim salonom u Zg.

    Odlučim napokon dati nekom šansu i isto tak, upadnem u prvi salon koji sam vidjela. Unutra tri babe sjede a jedna ih frizira. Rekoh - ja bi trebala jedno šišanje pa kad bih se mogla naručiti? - baba frizerka mi onak drsko - joj ne možeš sad, ona ima do 11 ljudi (ja došla ujutro oko 9). Reko ok onda, jel može sutra? Joj ima ona i sutra do 11. Reko pa jel može nakon 11? Joj pa ajd može.

    Normalno da nisam otišla. Ako ja nju moram moljakati da me stavi na listu onda mogu misliti kako će mi odraditi posao. Inače, skužih da ti ljudi koji odbijaju stranke su u biti oni koji ne rade dobro. Ovim čoravim babama može napraviti bilo što, bit će im ok, a meni ne mogu pa se boje uopće probati.

    Sad skupljam hrabrosti otići u neki drugi salon da ne dobijem ope ovak fini odjeb xD

    OdgovoriIzbriši
  4. ja sam isto neki jednorog. mene još nisu unakazili. mislim da bih se sjećala. doduše, kao klinki mi je neka frizerka zarezala uho škarama. računa li se to? i bila sam kod neke "umjetnice" koja me šišala ogromnom britvom i kotrljala se oko mene na nekom stolcu, a ja se sledila od straha. ali super me ošišala, pa se to valjda ne računa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. čuvaj dobrog frizera ko oko u glavi! :)

      Izbriši
  5. Imam i ja slucajeva. Kazem centimetar a ostanem bez pet centimetara kose!

    OdgovoriIzbriši
  6. Uf ovo je tužna priča sa sretnim krajem tako dobro ispričana da sam umrla od smijeha. Da, ispričala si i moju životnu priču. Moje zadnje iskustvo : Išla sam kod frizera od prijateljice koji je nju super ošišao i bila presretna što ću napokon otić kod dobrog frizera, ali onda shvatim da svi oni uvijek sve mušterije ili kako već (nas obične smrtnike) šišaju na isti svoj način tako da je na njoj ta frizura bila super ali ne i na mojoj glavi. Tako da sam opet u potrazi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, ne postoji univerzalno dobar frizer, na žalost.

      Izbriši
  7. Ima ona slika koliki je cm kose u našim očima, a koliki je cm u očima frizera. Ccc Kod većine je to tako, što kažeš dok objašnjavaš oni čuju lalala, i rade po svome, ja nikada, ali baš nikada neću zaboraviti kad sam otišla sa duuuugom kosom ( do polovine leđa) kod frizerke i htjela da mi ukovrča kosu, nešto poput blažeg minivala, a na kraju sam izišla s frizurom na kojoj bi mi samo Hugolina zavidjela.....Zemljooo otvori seee!!!!
    Ali nakon toga, nisam imala više problema - uriktala sam ih, a gdje neću...

    OdgovoriIzbriši
  8. ajoj, bolje da ne počinjem pisati svoje sage o doživljajima s frizerima... bilo ih je dobrih, no oni loši su pamtljiviji. od boje koja nije imala veze s dogovorenom, do spaljene kose koja je opadala u pramenovima, preko oblikovanje frizure prema standardnom kalupu po kojem se šiša stanoviti soj provincijalnih gospođa kada prijeđu pedesetpetu godinu života... ma samo reci, prošla sam gotovo sve! ;)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);