utorak, 17. travnja 2012.

O šalterskim službenicima

* Ako je itko od mojih čitatelja šalterski službenik/ca, molim da ne uzima srcu ovaj post više nego što treba. Ako se pak pronađete u napisanom, možda vas potakne na promjenu ponašanja.


Ova priča uključuje dva velika igrača : Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje s jedne strane, i jednu banku s druge strane.
Glavni junak priče je moj otac, umirovljenik, koji već neko vrijeme plaća dopunsko zdravstveno osiguranje. Kako ne živi blizu pošte, a ne koristi net banking, odlučio je izraditi trajni nalog da mu banka skida s računa i uplaćuje mjesečni iznos hzzou. I prolaze mjeseci, svi sretni i srećom zdravi.
Jedan dan, moj otac pogleda u netom pridošli bankovni ispis računa, i stanje računa mu se učini sumnjivo. Ima viška novaca. I taman ima viška koliko bi se trebalo platiti za dopunsko osiguranje. Ode čovjek u banku, gdje se ustanovi da možda trajni nalog nije baš bio aktiviran kako su se dogovorili. Na njegovo inzistiranje da se sad uplati sve, šalterska službenica pbza mu reče da zašto bi sad plaćao, nek pričeka da mu dođe opomena od hzzoa.
Ja i moj otac ne živimo u istom gradu, pa sam ova sva događanja dobivala iz druge ruke, u telefonskim razgovorima. Mislim da sam svejedno reagirala ko da sjedim pored njega, jer sam malo poludila i počela vikat na mobitel da koji klinac ti ljudi rade u banci, i poslala ga da odmah idući dan ide na hzzo.
idući dan.hzzo.
Šalterska službenica uvidom u podatke zaključuje da da, zaista moj otac ima dugovanja, ali zašto sad baš želi platiti? pa nek pričeka da mu pošalju opomenu.
?!!
Jesam li već spomenula da uz opomenu idu kamate, naravno?
On je isforsirao ispis dugovanja, i zatim je ponovno otišao u banku gdje je isforsirao ovaj put (nadam se ) uspješno aktiviranje trajnog naloga, gdje je ova prek volje to obavila.
Kako da pristojno sažmem što želim reći? Ja, kao osoba zaposlena u privatnom sektoru, i s računom u istoj banci, zarađujem za plaću i jednim i drugim službenicima. S obzirom da svi navedeni žive od ploda rada tuđih ruku, između ostalih i mojih ruku, jako mi je zanimljivo vidjeti koliko je posao nekome (ne)bitan, koliko su sigurni u svoje radno mjesto i koliko im se ne da raditi. Osim toga, banke imaju novac, ali naše zdravstvo liči na Titanik. I ta ležernost kojom jedna hzzoova zaposlenica barata, da joj se živo jebe kad će uplate stići i hoće li uopće stići, su najbolji pokazatelj trulosti ovog društva. Svi tonemo, ali boli nju briga. Netko drugi će to riješiti umjesto nje.
Svjesna sam da između vas ima ljudi koji radite u državnim školama i institucijama, svjesna sam da nismo svi isti, i nikako ne želim da ovo ispadne generalno pljuvanje po državnom sektoru, jer mi to zaista nije namjera.
Ali htjela bih da svaka osoba koja tako olako uzima svoj zagarantirani posao u državnim institucijama, proba jednom raditi u privatnom sektoru. Samo da proba. Da vidi koliko su pozicije klimave i promjenjive. Da vidi koliko se treba raditi u jednom radnom danu. Da vidi da plaća nije ko zrak, da uvijek bude tu.

Oprostite, morala sam se ispuhati ovdje.



Broj komentara: 19 :

  1. ovo obavezno poslušaj: http://www.youtube.com/watch?v=FTbXSTe7BIg

    :)))))))

    OdgovoriIzbriši
  2. Ako, ako... Jel ti sada lakse? :D
    Tako sam ja imala "incident" sa jednom salterskom sluzbenicom kada sam registrovala kola -_- .... samo cu reci: perje. letelo. vrlo. visoko :hihihi:

    OdgovoriIzbriši
  3. paaa, ja radim u školi, a škole nisu državne, već JAVNE ustanove, pa postoji razlika. malo me živcira kad nas opisuju kao neke koji muzemo državni proračun, a tajnice tajnikovih tajnika koje se množe po općinama i uredima kojekakvih ministarstava nitko ne spominje.

    nego,znam na što misliš. i mene nekada zatekne kako naš sustav (ne)funkcionira. i imam teoriju prema kojoj svi koji rade na šalterima boluju od tzv. šalterskog sindroma. ali o tome bih mogla napisati cijeli post... ili seriju postova :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oprosti, nisam uopće znala za tu razliku. kao što rekoh, nije mi namjera napadati cijli sektor( javni i državni) jer sam svjesna koliko kvalitetnih ljudi ima.
      problem je što su ovi manje kvalitetnih obično na prvoj liniji fronte, a linija je duga i prima puno zaposlenika.
      slobodno napiši seriju postova..;)

      Izbriši
  4. Uh, šalterski sindrom, mislim da sam ga i ja negdje spominjala. Uglavnom ka-ta-stro-fa kako znaju biti lijene i preko one stvari raditi. Najbolje mi je to kad te uvjeravaju u ovo ili ono dok ti želiš samo jednu jednostavnu stvar. Uf!

    Isti sindrom znaju imati medicinske sestre koje rade kod hzzo doktora, dobro da ti ona ne da prognozu i šutne te u dupe van, a o tračanju i pričanju "što je evo ovaj pacijent prije tebe imao" da ne govorim.

    OdgovoriIzbriši
  5. joj bas mi je zao,ako ce ti biti lakse i ja sam imala taj problem,ali hajd sve je rijeseno :D
    pratim te <3

    OdgovoriIzbriši
  6. :) Radim u jednoj velikoj financijskoj grupi, i samo ću reći ŽIVJELO INTERNET BANKARSTVO!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Autor je uklonio komentar.

      Izbriši
    2. i ti si mi relativno nova:) dobrodošla!
      ja sam svjesna da je ovo kompleksnije pitanje, i nikad priča nije samo crna ni samo bijela. ali, svi mi imamo privatan život. nisu službenici jedini. gledam kako bahati i nesposobni ljudi rade posao kao da ih netko njime kažanjava, dok je s druge strane pola Hrvatske na burzi.

      Izbriši
  7. Dobrodosla u moj svet i iskreno saucesce ;) Ja se jos uvek borim sa strujom i postom..

    OdgovoriIzbriši
  8. necu da komentarisem, necu da se zivciram :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Eh, to je izgleda boljka svih nas. I iako ima dobrih ljudi u tom sektoru, nekako više pamtimo ove loše.
    I samo se ti žali, zato ti blog i služi :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Uh mislim da bismo svi mogli napisati duuuug post na ovu temu. Danas gdje god odemo bahati, bahati i bahati. I kad naiđem na nekoga ko je ljubazan, jednostavno ne mogu vjerovati. Ne shvatam, ako se takvim ljudima ne radi, pa neka ostanu kod kuće, isfrustrirani, neka nabave sebi 42 mačke koje će im smirivati živce, jer ima ljudi koji bi rado sjeli na njihovo mjesto.

    OdgovoriIzbriši
  11. Nedavno sam prošla relativno urednu trudnoću, porod, porodiljni i povratak na posao. E, kad nisam ostavila sve živce i tuđe zube na svakom pojedinom šalteru.
    A ono, skroz regularna situacija. Dobar dan, ovo je moj preogromni trudnički trbuh, ja bih na porodiljni. E, dobar dančić, ovo dvoje koje hodaju pored mene su moja djeca, vrijeme je da se ja vratim na posao.
    Katayebenastrofa.
    Extra me naj naživciorao pravnik u HZZO-u koji je opasna komba lažova i neznalice.
    Bahatluk se ne da nikako opravdat, ali mi ga je lakše istolerirat kad netko zna svoj posao. Pa hajde, on je Faca, pa mu pustimo da mi malo rolkaoka. Aj jebomujasvesuhešljive, ako te ja moram učit tvom poslu i tjerat svoja prava stavom pijavice, onda mi se bar nemoj šepurit i pršćat mi u facu iz te poderane foteljice dok te posramljujem tvojim neznanjem.
    Al, njima nije problem blebnit i ostat živ. Njima je to svakodnevnica.

    OdgovoriIzbriši
  12. Thеse are truly great ideas in about blogging. You hаve tοuched
    some good points here. Any way keep up wrinting.

    Viѕit my page Silk N Sensepil Hair Removal

    OdgovoriIzbriši
  13. The ρroduct iѕ all-natural аnd minus anу side-effeсts аnd сlaimеԁ to gіve visіble bеnefits іn
    beneath four weeκs.

    Alsο visіt my web blog; http://Condsoftnigeria.com/Onlinechat/blogs/viewstory/15106

    OdgovoriIzbriši
  14. I thіnk thе admіn of this ωeb
    site іѕ actually ωοгking harԁ in favor of his
    web site, since heге every material
    is quality basеd ѕtuff.

    Mу blog :: mouse click the following webpage

    OdgovoriIzbriši

}, 10);