utorak, 24. travnja 2012.

Turisti i domaći

Prošlu subotu glumila sam turističkog vodiča. Dvije prijateljice došle su u Zagreb s trećom iz Londona, i išla sam im malo pokazati Gornji grad. Meni je inače Gornji grad divan i prekrasan i mogu po njemu bazati satima, pogoto prek ljeta kad je gore svježije, i ima masu zelenila i parkića i svega. Uglavnom, potpuno je drukčije kad šetate s nekim tko isto tu živi, nego kad strancu idete pokazivati "znamenitosti". Njihov dolazak odlično se poklopio s početkom turističke sezone, i taman su u subotu počeli se prešetavati povijesni likovi po Gornjem gradu, vojnici, dame i gospoda, seljanke..svi u starinskim oblekama. Vodila sam ih do Markova trga, taman su bila i vjenčanja u vijećnici, nekoliko mladenki u jako lijepim vječanicama, brdo uzvanika..baš je bila dobra atmosfera. Sve kamo sam ih vodila bilo je super, pa moram priznati da su bile zahvalna publika.
Sjetilo me ovo kako domaći Zagrepčani često znaju manje od mene, dotepenke, čega sve ima u njihovom gradu. Ja sam masu stvari otkrila i oduševila se, a da oni pojma nisu imali da tako nešto postoji i gdje točno postoji. Generaliziram, ali često ljudi ko da nisu svjesni svega što njihov grad ima; mora doći stranac da i sami shvate.
To se najbolje da zamijetiti preko ljeta, kad mi je Zagreb najdraži. Prvo masa ljudi pobjegne van grada, a grad se napuni turistima. To je neka druga energija. Tkalča prepuna ljudi koji polako šeću i slikaju sve oko sebe, Azijati koji nemaju kod sebe takvu kulturu ni arhitekturu, koji se dive malim kućicama i sviđaju im se crveni krovovi, glasni Amerikanci kojima je Evropa baš super i idu sa backpackom po kontinentu. Nasmijani ljudi, dobre volje. Meni tako paše gledati kako se mijenja raspoloženje grada. Nema nadrkanih vozača (barem ne u tolikom broju), sve je nešto laganini, gledam grad kroz njihove oči, vidim svu tu draž koji oni primjećuju, a stanovnici često ni ne vide dok vrlo zaposleno jure ulicom.
Nešto kao more. Ljudi koji žive na moru i vide ga svaki dan dobro da se ponekad okupaju preko ljeta, nije to za njih..a turisti, koji žive negdje u Nedođiji, gdje je voda prljava ili ni nemaju obalu, koji su šparali možda cijelu godinu da dođu i okupaju se, kao mala djeca ciče i vesele se životu i brčaju se od jutra do mraka.
Kao i za bilo koji drugi aspekt života, čini mi se da ponekad treba doći stranac da te nauči voljeti grad u kojem živiš.

Broj komentara: 6 :

  1. Daj napravi dan kad nas nove dotepence upućuješ kuda da idemo i što da vidimo :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pobeze mi prvi komentar negde u bespuca interneta ;)
    Htedoh reci - ti si se potrudila da naucis nesto novo, a starosedeoci sve uzimaju zdravo za gotovo :)
    Ista prica o meni i Ohridu :))

    OdgovoriIzbriši
  3. joj, volim zg... neki dan sam bila u kratkoj posjeti shvatila koliko sam ga se poželjela. ipak,njegov ritam života u ovim godinama bio bi mi too much.

    OdgovoriIzbriši
  4. Nisam znala da si iz Zagreba!
    Znas li sta to znaci?! :D
    Bices i moj turisticki vodic ove godine ♥

    OdgovoriIzbriši

}, 10);