srijeda, 2. svibnja 2012.

O sunčanju i koži/ On sunbathing and skin

Ja sam jako svijetla. I imam pjege. I crveni pigment. Svaka farba koja imalo ima veze s crvenom bojom pretvara moju kosu u snop narančastog/crvenog.
Cijelo moje djetinjstvo stršala sam svojom bjelinom među djecom koja bi valjda pocrnila čim bi počeli tražiti kupaće po ormarima. U vrijeme dok se nije znalo ovo sve o koži i sunčevim zrakama, ja sam morala biti na suncu da malo pocrnim, jer je tamna boja kože bila dokaz jesam li ili nisam li provela dan pod suncem. Moj pigment pojavljivao se u obliku pjega, na licu, tako da mogu reći da teoretski i jesam pocrnila, samo malo drugačije, i ne po cijelom tijelu.
Na faxu sam počela primjećivati cure koje su usred zime bile tamne. I to ne preplanulo tamne, nego su imale put poput mrkve. Tamo negdje, usred faxa, nagovorila me kozmetičarka kojoj sam tada još išla (više ni na takve tretmane ne idem) da odem malo u solarij, jer je dobro osunčati se prije ljeta.
I znate što? Svidjelo mi se. Otišla sam par puta prije ljeta, i zaista sam preskočila crvena ramena i dekolte, i dobila sam onu lijepu, tamnobijelu boju koja je moje dostignuće na kraju svakog ljeta.
Ali to je bilo to, nisam nikad prešla na tamnu stranu i završila ko osoba koja je zaspala u solariju.
E sad, svjesna sam da je solarij nekome ono što je meni nakit ili šarenilo odjeće. Nikad to ne počne prvi dan najvećim nakitom na svijetu, ili ležanjem u solariju pol sata. Ali malo po malo, kao i sve drugo, pomičemo crtu do koje smo mislili ići, i putujemo na mjesta na kojima dotad nikad nismo bili. Deblji smo nego ikada prije, spavamo manje nego smo mislili da možemo, puštamo obrve da rastu gušće i bradu i kosu i svašta nešto. Tako je i s modom. Jednu godinu bit ćete hrabri ako stavite na sebe velike naušnice i jak ruž, do iduće godine to vam može postati osnova, i dotad ćete već možda stavljati i velik broš i lakirati nokte u jake boje..i neće vam biti problem ni neugoda.
Vjerujem da osobe koje posjećuju jako često solarije više ni ne znaju biti malo tamne. Uopće ne ulazim u njihov fashion statement, ali to nije zdravo.
Koža je jaka i hrabra i bori se s masu stvari svaki dan, ali ako ju sami tako maltretiramo, velika je šansa da nešto pođe krivo.
Prošli tjedan bila sam na kontroli madeža. Ovo je hrvatska stvarnost: naručila sam se u srpnju 2011, i dobila termin u travnju 2012. Sreća moja što je sve ok. Čekala sam cijelo prijepodne. Čekaonice su bile dupkom pune ljudi. S obzirom da mi je ovo treća godina da kontroliram madeže, moram primjetiti kako se broj pacijenata jako povećao. Previše je tu sunca i svijetle kože i opasnih madeža u igri. S druge strane, ispada da za ovakve primjere ne zna ova druga populacija koja hodočasti u solarije ili cvrči po plažama.
Ako volite sunčanje, pazite na sebe. Trackajte se kremama, štitite kožu. Ona vas cijeli život štiti od stoijedne pizdarije.
Ako ne volite sunčanje, opet pazite na sebe. I u hladu možete potamniti.
Imate li kakav savjet za mene vezano za sredstva za sunčanje? Taman tražim s čim se mazat ove godine.

                                                                izvor/ source

I am pale, with the red pigment. It takes any hair colour with the little of red in it, to make my hair ginger/ red. All my childhood I was different among other kids who got tanned the minute they started thinking about the sun and the beach. I stayed for hours under the sun, waiting for my skin get taint I desired. No result. My skin couldn't do that. I got freckles, a lot, and all on my face, so technically, my skin knew I was sunbathing, but just couldn't make me all tanned.
When in collegge, I started noticing girl with such a strange skin colour- not pale, not dark, but kind of orange. It looked so unhealthy, and I remember thinking why are they doing this to themselves- don't they see themselves before they go out?
But I suppose, sollarium is just like anything else. You start slow, but somehow you loose the orientation and besome somebody else. I see the same change in me when I think of make up and jewelry and color combineing. It took me some time to dress like this; in the beginning I was afraid of bright combinations and big brooches and earrings. And somehow, I started putting more and more jewelry and more colors on me. Maybe this is the waysollarium  people live. They don't remember their starting point. This post isn't about their body& fashion statement, I don't care how they look. But it is not healthy. Skin can protect us from many enemies, but for that it needs to be healthy. Sunburning is not the way to save your skin.
Lasr week I had a birthmarks control, it is my 3rd year of controlling since some of my birthmarks have been removed. Thank God, everything is ok, but I waited whole morning, the waiting room was full of people, and since this is my third year, I can say the number of patients has grown.
It seems like there is a population of people with skin problems, and on the other hand, another population  group not informed about the first group. Although there are many articles about melanoma, and skin cancer, and birthmarks changes, there are still people ignoring the risk.
If you like beaches and tanning, take care of your skin, be good to it.
If you don't like the sun and sunbathing, take care of your sking. You can get sunburned even in the city, or on the terrace.
If you have any tip about sunburning, I'll be glad to read. I am just in the procedure of buying my stash of suncream for this year.

Broj komentara: 20 :

  1. Saosecam :) Ja sam svetlog tena i prirodno crvena. Volim sunce, ali ne i suncanje i ne razumem przenje u solarijumu :/
    Mozda ti oko izbora kreme pomogne ovo
    http://myperfectlounge.blogspot.com/2011/05/recdve-o-kremama-sa-zastitnim-faktorima.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala, pročitala:)
      za sada sam u fazi biranja između mineralnih filtera, koji, mada ostavljaju bijeli trag kao da se nisam razmazala, bolje štite.

      Izbriši
    2. ja mrzim sunčanje. najdosadnija pasivnost na svijetu.

      Izbriši
  2. kako mi je drago da netko o ovome piše! ja imam tamnu kosu i svjetle oči, ali put mi je bijela, bijela. i nemam nikakav problem s tim. volim svoju boju. odnosno, nedostatak iste. jer kad pocrnim, izgledam flekavo i prljavo, nejednako i čudnovato. ako stavim neki umjereni faktor na sebe, izgorim, ako stavim ogromni ne dobijem boju. vraćala sam se s mora još svjetlija nego prije. ali ove godine imam huge problem. sunce me nekako iznenadilo, glupa ja, i sad sam na pola crna, i to me ljuti. imam neku fobiju od solarija, to nikako ne bih. ne želim biti boje mrkve, ali mi se ipak čini da mi je neka krema za samotamnjenje dobro rješenje. jer ne mogu zastrugati ovu boju sa sebe. što da se čini???

    i svakako se slažem za one vječno preplanule. to ja zovem rak-tenom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. čuj mene... ja kao da ti je blog rubrika sa savjetima... nisam normalna...

      Izbriši
    2. joj, nemoj tu kremu za samotamnjenje, onda ćeš tek biti flekava, pusti, samo će se izjednačiti!

      Izbriši
    3. rubrika sa savjetima! :))
      kreme za samotamnjenje nisu baš najbolja stvar, teško ćeš imati ujednačen ten, pa hajde nemoj..

      Izbriši
    4. mislim da je problem što je društvo dobar niz godina preplanuo ten proglkašavao dobrim, zdravim, simptomom dobrog života, dok je bijli ten bio sve ono što ne želimo ( aktivan život, u prirodi, ljepota, uspjeh,privlačnost, bla)

      Izbriši
  3. FYI, meni su crveni i svjetloputi ljudi prekrasni :) I ja sama muku mučim sa svijetlim tenom i makar sam tamnokosa i tamnooka nikada ne mogu onako jako pocrniti i isto tako lako izgorim. Bila sam par puta u solariju i nekako osjećam da je to takva neprirodna agresija na kožu, da ću radije pocrniti prirodnim putem. Ima u DMu tablete beta-karotena koji priprema kožu za sunce pa lakše i ravnomjernije potamni, a mislim i da štiti od alergija na sunce...Btw, zašto se ne bi furale na english ladies koje su imale porculansku svijetlu put ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja imam fobiju od iskvarcanih ljudi. Ni u čem ne valja pretjerivati. Ja sam svijetloputa, svijetlooka, svjetlodlaka osoba :), što znači da je Sunce moj neprijatelj+ hrpa madeža. Ne znam, sve se tješim s tom aristokratskom puti ali u suštini u zadnje vrijeme se čuvam jer želim da zadržim lijepu kožu i kada ostarim. Nemam nekih velikih savjeta, ovo što je Lana rekla za tablete beta karotena sam i ja čula, ja samo jedem mrkvu jer sam čula da je dobro za ten ljeti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ako se ne varam, beta karoten, osim što je dobar za kožu, kosu i nokte, povećava plodnost. eto, samo da znaš.

      Izbriši
  5. Ja sam bas ovaj vikend preplanula, malo vise nego sam htjela i ocekivala. Al' sve je dobro proslo :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja sam isto bijela, bijela i ponosim se time i ni ne volim a ni ne mogu pocrniti. Baš to što kažeš, kad sam bila klinka svi oko mene ko mali cige a ja ko pahuljica :D Meni su kontrastasti ljudi najljepši a ovi rakovi pa još kad stave onaj svijetli roza ruž = bljak X_x

    I ja za sebe kažem da sam tamno bijela ak uhvatim sunce :D Po ljetu se ja sakrijem u hlad s knjigom, najveća uživancija uz šum valova :)

    Što se tiče krema za sunčanje, negdje sam čitala da se rak kože povećao zbog kemikalija iz mlijeka za sunčanje a ne sunca. Najbolje se namazat maslinovim uljem i mir :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zamišljam se kako se natrackam malisnovim uljem i došećem na posao.
      blistava ko odojak :))

      Izbriši
    2. :)))))Namazes se maslinovim uljem i pravo u tavu :))
      Inace spf iznad 35 nikako nije preporucljiv (osim ako ne zivis u Australiji). Minerali su ok, ali hemijski filteri umeju da naprave vise stete nego koristi

      Izbriši
    3. hahaha ma s tim bih se jedino mazala kraj mora di mogu bućnuti u vodu u svakom trenu :) Na posao siogurno ne xD

      Izbriši
  7. Informative article, totally what I needed.
    Feel free to surf my homepage Scott Tucker

    OdgovoriIzbriši
  8. Howdy! I could have sworn I've been to this site before but after going through some of the posts I realized it's
    new to me. Nonetheless, I'm definitely pleased I stumbled upon it and I'll be book-marking it and checking
    back frequently!
    Here is my webpage ... cool articles about science

    OdgovoriIzbriši
  9. An outstаnding share! I have juѕt forwaгded thiѕ onto a
    colleаgue who was doing a little гeseаrch on thiѕ.
    And he actuallу ordered mе lunсh ѕіmρly becausе
    I fоund іt for him... lol. So let me rewоrd
    thіs.... Thank YOU for thе meal!
    ! But yеah, thanx for spеndіng the time tο talk about this ѕubjеct heгe
    on your sitе.

    My site :: http://motoclub.az

    OdgovoriIzbriši

}, 10);