ponedjeljak, 28. svibnja 2012.

U trgovini tkaninama/ In the fabric store

Ovaj vikend, prije obljetnice mature, zaletila sam se u omiljeni dućan s tkaninama da se opskrbim materijalima za šivanje. Napokon sam upogonila mašinu s kojom neko vrijeme nisam bila u dobrom odnosu, pa si šijem stvarčice.
Uglavnom, ja sam uletila u dućan na kratko, već se tamo osjećam ko doma, i čekajući red, sama sam pregledavala tkanine na policama.
Ispred mene neka žena od, recimo, 40- 45 godina, prosječne građe, prosječnog ponašanja, stoji pred vlasnicom/ blagajnicom, i razmotava divnu šarenu tkaninu.
Divnu. Nešto na što su meni oči zaiskrile.
Na to vlasnica policijski pristupi klijentici : Jeste li majka?
Žena, zbunjeno (s razlogom, i mene je zbunilo otvaranje razgovora) reče: Da.
Aaaa, na to će vlasnica pobjedonosno, ako ste majka, ne možete nositi šareno.

Skoro mi je cijeli onaj štof ispao iz ruke. Žena stoji, pokislo, ko da je napravila nešto loše što je uzela šareno a već je iskoristila vlastitu maternicu, tužno odloži materijal na pult. Njena pratnja, žena tu negdje istih godina, mudro šuti ( možda je i ona majka a voli šareno), i obje čekaju na blagajničku modnu presudu.

Vlasnica/blagajnica, koju znam već godinama, i inače je zaista normalno biće, nikad dosad nije ovako nešto izlazilo iz nje, barem ne preda mnom, tada modno prosvijetli dućansko pučanstvo:

"Ako ste majka, za vas nije šareno. Možete nositi eventualno dvije boje, možda sivu i tamnomodru, tako nešto.  Nemojte ni samo crno, zna se kad se crnina nosi!"
Tu se uključio  i kor, slažući se da jooj, da, zna se kad se crnina nosi i ne treba crno nositi tek tako.

Trebam li spomenuti da sam nosila crnu ljetnu haljinicu i crne balerinke?

Uglavnom, kad sam se oporavila od šoka, došli smo ja i moj namotaj šarene tkanine do pulta.
Onda me je vlasnica/blagajnica pohvalila da je baš šareno, ali tako nešto mlade djevojke i trebaju nositi.

Sad imam dvojne osjećaje. Ona misli da sam mlada djevojka:)) ( plješćem ručicama)
Dok sam kupovala, pored mene je stajala žena od, recimo, 50 godina, i škicala moju tkaninu, te je zaključila da je to predobra tkanina da ju se ne kupi i odlučila uzeti sve preostalo. Vlasnica dućana je mislila da to kupuje kćeri, što je žena negirala i objasnila da uzima za sebe. Skoro sam ju poljubila u čelo, baš sam bila ponosna na nju.

Dok sam plaćala svoju pamuk- svila tkaninu, vlasnica mi  je, onako u povjerenju, prišapnula da si to ova druga može priuštiti, nošenje šarenog, jer živi na moru.

Znate li koliko sam jako morala zaljepiti mentalni flaster preko vlastitog jezika? Jako. Cijelo vrijeme.
Ta žena nema pojma koliko ima sreće što prodaje tako dobre materijale.



Last weekend, before my high school reunion, I went to my favorite fabric store, to check some new materials they have. I love this store, and it is where I usually buy fabric for sewing.
As I entered, I noticed there were some women shopping, so I started pulling the fabrics myself, while the owner/cashier lady was serving them.
I noticed one woman, around 45, looking one amazing fabric, in beautiful colors.
And then, the owner asked the lady a very strange question: Are you a mother?
I mean, I really didn't expect such a question. And neither  did this customer lady.
She said "Yees.", slowly, waiting..
And then the owner explained to all of us in the store, that women who are already mothers can not wear colorful clothes, it is simple as that.
I almost dropped the bunch of fabrics on the floor.

"If you are a mother", she continued, "you can wear max two colors, gray and blue, for example!.
The women was standing there, still, looked surprised and ashamed to have a wish for colors in her life and at the same time an used uterus.

Soon it was my turn, and while I was paying, the owner commented on my chosen fabric how colorful it is, but is is ok since I'm a young girl.

Now I have mixed feelings about her. She thinks I'm a young girl!!

Oh, it didn't end here. While I was in the store the owner also explained me that only exception to this rule are women living on the coast, they can afford to wear bright colors and colorful clothes :)
I must admit, it took me a lot of mental energy to keep my mouth shout.
This woman has no idea how lucky she is selling so good sewing fabrics.

Broj komentara: 20 :

  1. molim? :) ja ne razumijem zašto je to govorila, još nije dala niti obrazloženje. ako si majka, zar ne bi trebala baš zato se šareniti i tako davati do znanja svojim izgledom da si sada sretna, ispunjena, a ne se ponašati kao da je majčinstvo neka vrsta robije i da je bezbrižan život završio. na stranu ova moja razmišljanja i obrazloženja, još mi uvijek nije jasno zašto? :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, pogotovo jer žena prodaje. u interesu joj je da proda materijale.

      Izbriši
  2. OMG :/ (stvarno ne znam sta da napisem o ovome a da bude ...pristojno)

    OdgovoriIzbriši
  3. Aha, znaci ako nekad u buducnosti pozelim dete, moram da sahranim 80% garderobe. Divno!
    Mene je u stvari zapanjilo to sto se zena lepo slozila sa njom, pa nije kupila to sto joj se dopalo..
    E cudne smo, nema sta..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jadna se žena najvjerojatnije 'ugasila', ostala bez replike na tako čudnu modnu intervenciju!

      Izbriši
    2. ja isto mislim da se stiltala. Isto tako, ova je tako sigurno krenula komentirati što se i kako smije, da vjerujem da se nije znala postaviti

      Izbriši
  4. ubijam se od smijeha, ne mogu vjerovati!!! OVO MI JE NAJJAČA FORA KOJU SAM ČULA OVE GODINE! ta prodavačica bi svisnula kad bi vidjela moju mamu. žea nsi isključivo žarke boje. tamno plavu i sivu ne bi odjenula ni mrtva. doduše, i ona je iz dalmacije, to možda objašnjava stvar... ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Bože iz koje je selendre ta prodavačica stigla, pa danas svi nose sve, nije ovo srednji vijek da se po bojama vidi tko je udana žena, tko cura, tko udovica.. Bome bi joj ja odbrusila samo tako :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja uopće ne sumnjam da bi joj ti odbrusila :)
      ali to su one situacije kad ne vjeruješ da se zbilja događaju, a ta žena nije bila toliko lajava da se zna postaviti

      Izbriši
  6. lol!
    savršen post!
    i ideja da postoji modrije modra od modre vulgaris pa ćemo je nazvati tamnomodra.
    prejeb!

    i onaj dio di netko živi na moru pa si može priuštit bit malo blesav sa odabirom boja. ou em đi!

    neću više secirat!

    još ovakvih!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Dafaq?????? Jel to bilo u našem dičnom gradiću, "dijelu zapadne civilizacije"?!?!

    Enivej, sve pohvale za odlično napisan post, i samo da se pohvalim, sašila svoju prvu torbicu, nije savršena, ali za prvu torbicu je i više nego dobra, pohvalit ću se uskoro i javno, na blogu! :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, je.
      pokaži nam torbicu!

      inače, ako sam nešto zaključila, to je da me uvijek iznenadi koji se postovi jako svide ljudima :)

      Izbriši
    2. daj mi molim te reci koji je to dućan, baš me zanima jel mislimo na isti...! :) Onaj preko puta C.Mačka??

      Izbriši
    3. da, onaj kod Kupe.
      ma gle, kao što sam napisala, ja dosada imam samo pozitivna iskustva s njom i materijalima koje sam tamo kupila, stvarno.
      ovo u petak me iznenadilo. valjda neke stvari izađu na vidjelo tek kad se ovakva situacija pojavi. očito žena ima stav o majkama :)
      s druge strane, vjerovatno i moj stav nikad nije potaknuo nju da proba dati svoje mišljenje. nije da bih ju pitala, a i to se vjerovatno osjeti

      Izbriši
    4. btw, i mene uvijek iznenadi koji su mi postovi hit.

      Izbriši
  8. Odgovori
    1. meni je bilo bedasto ubaciti se u njihov razgovor. na kraju, obadvije su odrasle osobe.
      druga situacija bi bila da se meni obratila, naravno, ovako sam sam zanimanjem i iznenađenjem promatrala razvoj događaja.

      Izbriši
  9. uh, grozno, grozno, grozno! kakve gluposti se nekome motaju po glavi!

    OdgovoriIzbriši
  10. I've been surfing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all site owners and bloggers made good content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.
    Feel free to surf my blog :: my blog

    OdgovoriIzbriši
  11. I enjoy, cause I discovered exactly what I was having a look
    for. You've ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye
    Feel free to surf my website ... my article tools

    OdgovoriIzbriši

}, 10);