nedjelja, 6. svibnja 2012.

Vodič po Zagrebu za dotepence i turiste/ Zagreb tourist and immigration guide

U jednom od prijašnjih postova u komentarima je pala ideja o vodiču. S obzirom da sam i sama dotepenka u glavni grad, mislim da sam ovdje provela dovoljno godina da napišem mali Vodič. Kako ne znam kojim putem i u kojoj dobi ste došli/ dolazite, ja ću vođenje po Zagrebu obavljati polako i temeljito, da vam bude jasnije što je više moguće.
Zagreb je glavni grad Hrvatske. Nekako se uvijek kaže da ima milijun stanovnika, ali u biti mu se broj vrti oko 800 000, dok mu okolni gradovi gravitiraju.

U Zagreb možete stići vlakom, busom, autom i avionom. Ako stižete avionom, u biti ne stižete u Zagreb, nego u Veliku Mlaku, koja će postati dio Zagreba 2200., ako i tada. Velika Mlaka je mjesto između Zagreba i Velike Gorice, te po spuštanju iz zraka imate nekih pol sata vožnje cestom do Zagreba. Jedan poznanik doletio je prvi put u Hrvatsku i bio šokiran kad mu se avion spustio u, pa, budimo iskreni, polje. Zračna luka Pleso nije najveći aerodrom u svemiru pa vas molim za strpljenje i nemojte na osnovi dojma tamo zaključiti da je cijeli Zagreb takav. Jer nije. I, koliko čujem, aerodrom se širi i gradi, pa možda za 20 godina bude veći i ljepši i neće plašiti strance već u zraku.
Ako dolazite busom, dočekat će vas bučni i zagušljivi autobusni kolodvor, taksisiti će vas pokušati nagovoriti na vožnju a prosjaci će žicati kunu, kao uostalom u svakom većem gradu. Ako trebate informacije i idete na šalter, želim vam puno sreće. Nikad nisam stekla dojam da zaposleni tamo uživaju u poslu ili u životu, uglavnom preko volje daju informacije ili ih nema uopće iza stakla. Ako vam je to prvi kontakt s hrvatskim prometnim službama, dobrodošli u našu stvarnost.

Željeznički kolodvor. Jako volim vlakove. Divni su mi, romantični i podsjećaju me na vrijeme kad je život bio jednostavniji. Umiruje me ritam kotača za vrijeme vožnje. Zagrebački kolodvor je prostran, po meni dovoljno pregledan. Što se tiče voznog reda i informacija koje možete dobiti, ne znam što da kažem. Karte se znaju izdati za vlakove koji ne voze, ili propuste navesti bitne informacije. Isto tako, željeznički promet ni u kom pogledu ne živi u istom vremenu kao japanski ili, na primjer, njemački. Ovdje vrijeme sporije prolazi, i najvjerovatnije će vam vlak kasniti pri odlasku nekamo. Postoji mogućnost da ćete negdje nasred puta morati izaći i sjesti na bus jedan dio puta.
Da, postoje nagibni vlakovi ali ne postoje tračnice za nagibne vlakove, pa nam vlakovi baš ne jure, više se tegle.
Ako vam ništa od navedenog ne predstavlja problem, uživat ćete. U prirodi kroz koju prolazite. Sigurna sam da ćete u vlaku imati priliku upoznati zanimljive likove.
Ako dolazite autom, možda ćete uživati u dolasku u Zagreb. Meni se sviđa kad nakon vožnje po A1 ili starom cestom ugledam najednom veliki grad kako mi juri ususret, sa Sljemenom u pozadini.  Ako dolazite autom, znajte da je promet ovdje malo nervozniji nego u manjim gradovima, ljudi vole trubiti i pokazivati prstom i vikati, prestrojavati se kad treba i ne treba, i lako će vam se ubaciti ispred vas di uopće nema mjesta. Ako nemate zg registraciju, možda vam i dobace kakvu psovku koja uključuje vaše prebivalište s tablice. Smatrajte to šarmom ovog grada.

Za kretanje gradom sve do ove godine rado bih vam bila preporučila tramvaje, jer su bili najdostupniji i najpovoljniji. Nažalost, trenutno je karta za tramvaj skuplja od parkinga za auto u centru grada, pa nije loša ideja ni parkirati u garaži ili na parkingu, i prošetati gradom uživajući u njemu.
Ako imate bicikl i želite se voziti njime, Zagreb ima dosta staza, mada nisu posvuda i znaju završiti usred ničega. Ali, da, imamo bicikliste i nećemo se začuditi ako se vozite na njemu.
Ako ste pješak, imate cijeli grad za sebe. Posvuda su pješačke staze, i toliko toga je vrijedno vašeg vremena. Za vas ću u sljedećem postu napisati kamo sve možete pješačiti.

                                                           izvor/ source

The idea for this post came in one of the earlier posts' comments. Since I came to Zagreb more than a decade ago, I think it is apropriate to make a guide for everyone who is coming to Zagreb, or is already here but doesn'tknow  enough about this town.
I ti ssaid Zagreb has a million people, but the truth is there is around 800 000 people living here, and there are a few town gravitating to Zagreb.
You can come here by train, by bus, plane, or a car.
If your're coming by an airplane, you will actually land outside Zagrebm in a place called Velika Mlaka. That is not Zagreb, and please don't think our capitol looks the same because you will land almost in a filed. Sadly, our airport looks the way it does, but I've heard there is some renovation on the way.

If you're coming by bus, you will see our noisy bus station, with the taxi drivers trying to convince you to step into their car, and some people will probaly ask you for some money, as there is in most of the "big" towns. If you need some information on the bus station, good luck. People working there don't look too happy while working there, and you will probably wait till you get the right information. Well, unfortunately, this is our town.
Train station. Oh, how I like trains. They make me calm and remind me of a more simplier life I remember.
Zagreb train station is quite big, in my opinion is well organized, but as on the bus station, you might loose some time while asking for an information. Also, they like to sell tickets for trains that won't come. If you're travelling by train in Croatia, you should probably know the trains here seem to have another time definition. So, you train will be late in start and end. Also, you might change your train in the middle of your yourney, because there is some work on the trails or something. But, if you don't mind, yopu will enjoy our nature. End meet local people in the trains. Have fun :)

If you are arriving by car, you might come the same way I usually come to Zagreb. I love coming by car. I like the momnet, after driving the highway, when I see city lights, and I know I'll soon be home.
People here drive quit agressivly, so be prepared for yelling and sirens. But if you come from any bigger town, I suppose it is the same there as it is here.
I would like to say trams are the best option for driving around the town, but I can't. This winter the tram company has changed the prices, and it is actually cheaper to got by car and park in the centre in a garage, then to buy a tram ticket. So, in case you come by car, park somewhere and enjoy Zagreb on foot.
There is lot to be see on foot. My next post will be about walking, and what to see while walking.

Broj komentara: 7 :

  1. Jej! Bravo na postu, jedva čekam još :)

    Ja sam upoznala željeznički kolodvor i još neke napomene uz njega su - izdavanje rezervacija za nepostojeća mjesta u vlaku, kašnjenje od sat vremena zbog malo snijega, svađanje sa ljudima koji sjednu na mjesto koje ste vi rezervirali (na sreću meni su se svi bez problema maknuli ali jednom se cura u susjednom kupeu svađala sam penzićem koji joj se nije htio maknuti nekih pola sata -.-) i slično :)

    Tramvaj poskupio sad kad sam ja došla, to oni namjerno xD A taman sam pobjegla iz Os gdje je karta nenormalno skupa (moja za bus u jednom smijeru 20kn i nemožeš se švercati).

    Čekam post o tome kud se šetati jer mi trebaju ideje :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala:)
      daj mi vremena, treba ovo sve napisati bilingualno, a ovo nije gugl translator ;)
      bude sve, i šetnje i povijest i za jest i za popit. i za nać krevete:))

      Izbriši
  2. Ovo mi je koristan post. Zagreb mi je relativno blizu i svake godine ga obiđem bar dva puta. Prošle godine sam se uspješno švercala u tramvaju znači nema više :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Sjajno, sjajno, sjajnooooo!!
    Volim Zg i ovo mi tako dobro dođe, bez obzira što sam tamo bila već nekoliko puta i poprilično se lijepo snašla, ipak je korisno čuti/pročitati nešto provjereno :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlična ideja. Mogla bih šta i pribilježiti pošto sam svakako planirala nekad do juna svratiti u ZG. :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. eto. ako te što zanima čeg neće biti u postovima o tome, ti lijepo pitaj ;)

      Izbriši
  5. Thanks for sharing your thoughts on internet.
    Regards
    Feel free to visit my web blog ; read this book blog

    OdgovoriIzbriši

}, 10);