subota, 23. lipnja 2012.

Savjeti za preživjet ljeto.

Dolazim neki dan s posla, vani 25C usred noći, ne znam kud bih sa sobom, i ravno s vrata idem po svoju bocu u fridž. Prije nekog vremena počela sam si točiti vodu u krasnu staklenu bocu, da se natjeram piti dovoljno vode, koja je usto još i prigodno hladna.
I sad, stoji boca na zraku dok se ja raspremam, i i krenem ja piti, i A. me pogleda onak, ko vodeni policajac, i kaže: to ti nije pametno.
E sad, s obzirom da A. nije netko tko popuje, saslušam ja što ima reći (neki doktor je rekao da je hladna voda zla za želudac, i da bi trebalo piti vodu sobne temperature). Gle, kad je soba temperature 28, nema šanse da pijem takvu vodu. Neki dan sam si skoro složila hladnu bevandu, spriječilo me to što je bilo 11 ujutro i pila sam prvu kavu, ali mozak mi je prebirao po stvarima u hladnjaku i tražio nešto što bi se dalo konzumirati a da je baš jako hladno.

Nekako sam se sjetila nakon toga, koliko puta mi ljudi, najčešće dobronamjerno, dijele nekakve zdravstvene i ine savjete. Ali ih dijele, pitala ja ne pitala, dobijem ih servirane. Ako ste se dosad pitali kako preživjeti ljeto, podijelit ću s vama tajne.
Pijte tekućinu sobne temperature. Ok, ovo ste dosad već naučili.
Tuširajte se u mlakoj vodi ili toploj vodi. Tuširajte se u hladnoj vodi, i to bez sapuna, samo stojte dok se ne ohladite.
Ali što god da radite, ne hodajte po kući bosi. Prehladit ćete se. A svi znamo da je prehlada, uz propuh, najgora bolest na Balkanu. Stajanje bosim nogama na kuhinjskom podu opasnije je od minskog polja.

Propuh je nešto što nisam baš čula da se ljudi plaše/ plaše druge u drugim kulturama, dočim je kod nas to nešto s čime te od malih nogu straše. Propuh je zao i voli mokru kosu, golu glavu, i jako voli bose noge. Ne voli ni svjež zrak, pa dolazi s otvorenim prozorima i vratima.
Naravno, propuh je aktivan i ljeti. Najbolji je primjer vožnja starim zagrebačkim tramvajima ljeti, onima u kojima se prozor mogao otvoriti, ali nije smio, jer je većinska populacija bila ona koja se vozi besplatno (penzioneri), a njihov ogroman dio se bojao propuha više nego nedolaska penzije.

Koliko god da je vani vruće, uvijek će se netko naći da savjetuje da ponesem nešto čim ću se ogrnuti, kakve čarape nek si zguram u torbicu, ili možda i jedno i drugo, kakav šal ili pašminu.
Jedni mi savjetuju da nosim dva sloja odjeće, donji da kupi znoj, ili duge rukave, tako ću se štititi od vrućine
Izaći mokre glave, čak i pod ovim ljetnim suncem, izazvat će u podosta hrvatskih žena onu uzdignutu obrvu, kad je pitanje trenutka izgovaranje riječi "nemoj mokre glave van...", a moram ovdje dodati sjedenje na (vrućem) betonu/stepenicama.
Osim toga, ne idite na tašte iz kuće. Pokrijte križa. I za ime svega, kud baš sad po zvizdanu idete nekamo?

A ja samo imam potrebu leći na hladne pločice kao kakav ćuko i pokušati se ohladiti.

Broj komentara: 11 :

  1. Hehe..Stojim sad na promajcini tj. propuhu, a ono vitla vreli vazduh :) Sad je 00:03 i 33 C a ja nemam vodu..ionako su me naucili - previse kupanja nije dobro, cak ni leti :))

    OdgovoriIzbriši
  2. kako to misliš, nemaš vodu? jesu redukcije vode kod vas?
    ja ne znam kud bih sa sobom, sva vrućina je ušla u stan...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ne..komsije zalivaju baste, pa nema pritiska

      Izbriši
  3. zaboravila si meningitis ako izađeš van mokre kose!

    OdgovoriIzbriši
  4. prema tome, mene već odavno ne bi bilo, jer sam non stop bosa i na propuhu i znaaaaaaaaam , kad budem starija osjećat ću posljedice svega toga, al baš me briga, di je to još :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja ću samo staviti ovu sliku kao komentar..br.4 je najbitniji (ova prva tri nemaju veze sa ovim gore napisanim..samo su se slučajno našli tu :P )
    http://www.radiosarajevo.ba/upload/images/Metromahala%20razno/Sarajevo_siguran_grad.jpg

    OdgovoriIzbriši
  6. Sve sam to čula, bezbroj puta. Tako su nas učili godinama. Ja ne mogu živjeti po ovoj vrućini bez propuha ili klime. A znam ih puno kojima smeta i klima i propuh. Paze i svejedno se i nahlade i razbole. Meni ništa ne smeta, a tako mi je bilo i roditeljskoj kući. Smeta mi samo vrućina.
    A tekućinu kako popijem tako mi izađe na znoj:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Više ljudi je pomrlo od propuha neg od raka pričaju :D I nedo bog sjesti na vreli beton, on iznutra vuće hladno i to ide ravno na bubrege :D Jednom je susjedine sestrične šogorica sjedila na ladnom betonu i više nitko nikada nije čuo za nju :O

    :D

    OdgovoriIzbriši
  8. kazu da je dobro piti caj na ovim vrucinaama, ja ne mogu, a isto znam da nije dobro piti hladnu vodu, prije nisam mogla bez hladne vode, hvala Bogu sad sam se navikla, =D, i cak mi prija i vruca kahva,=D

    OdgovoriIzbriši
  9. Excellent weblog here! Also your site loads up fast! What host are you the use of?
    Can I get your associate hyperlink for your host?
    I desire my site loaded up as fast as yours lol
    Feel free to visit my web blog : click here link

    OdgovoriIzbriši

}, 10);