utorak, 3. srpnja 2012.

Tajna korištenja sapuna

Danas sam provela prijepodne po ambulantama, i najveći dio tog vremena po čekaonicama.
Čekaonice su bile prepune ljudi, klime nisu baš postojale. Ljudi su smrdili.
Prvo sam bila u čekaonici s onima koji se vole oprati, ali nakon nekon vremena počela sam kružiti po ambulantama, i svaki put kad bih ušla u novu, naletila bih na zračni zid. Znate onaj trenutak kad vam se nos stisne?
Evo ja to ne razumijem. Ne radi se o ljudima koji se uznoje po ovom nevremenu. Nije to znoj od jutros, od kuće do posla. Nee. To je znoj ljudi koji provedu cijeli dan na vrućem, sparnom mjestu, onda dođu doma, spreme tu majicu na sigurno, ne operu se, ne stave dezodoran, da bi iduće jutro obukli svoju majicu nazad na sebe. I puše pritom.

Čitala sam prije nekog vremena članak o hrvatskim liječnicima, kako znaju staviti natpis na vrata ordinacije da mole pacijente da pripaze na higijenu.
Danas mi je to palo na pamet, dok mi se jedna doktorica naslonila na mene i disala pored mog lica dok mi je pregledavala oči. Ti ljudi su prisiljeni udisati smrad svih onih koji im dođu u ordinaciju na pregled (ne mene, naravno).

Ako mislite da se šalim, zaista se ne šalim. Sjela sam se pored nekog tko je tako jako smrdio da sam se okrenula da ga vidim onim okom koje trenutno bolje radi, i došlo mi je da se dignem i održim monolog o pranju i higijeni. Da mi je bilo malo bolje i da sam kužila prostor bolje, vjerovatno i bih.


Pa to nije normalno! Sjetila sam se jednog kolege prije dosta godina, koji je imao sličnu karakteristiku, i kad bi se netko vozio s njim liftom, uvijek bi svi imali potrebu pravdati sa da to ne smrdi od njih lift. Toliko je ostalo iza njega.

I danas gledam te ljude, puno njih sređeno. Kako, zaboga, na ovim vrućinama, itko može ležerno odmahnuti rukom na ideju tuša ili lavora barem jednom dnevno? Kako izgleda ta sinapsa u mozgu?  I nisu samo ambulante. Jeste li ikad bili u javnom prijevozu ljeti?

Čovjek bi rekao da je sapun kod nas zabranjen. Ne mislim da se svi trebaju ponašati poput mene, i tuširati se kao ja par puta dnevno. Ne mirišim ni ja cijeli dan. Ali nije u tome stvar. Ljudi oko mene i oni koje znam brinu o higijeni, i nije da se nitko ne uznoji po ovom vremenu. Ali svakodnevno pranje rješava problem.
Meni nisu jasni ljudi kojima to ne padne na pamet. A padne im na pamet kupiti kutiju cigareta. Ili našminkati se. Ili oboje.

Ja bih organizirala nekakve sanitarne inspektore za ljetni period. Ma, za sva doba, u biti.
Ako se ne znaš brinuti za vlastito tijelo, nema glasačkog prava. Ako doma nemaš jedan sapun i jedan dezić, plaćat ćeš veći porez. Zašto je u redu imati pravila za pristojno oblačenje, a nemati pravila za prihvatljivu i obaveznu higijenu?

Jesam li ja jedina koja susreće smrdljivce po gradu?

Broj komentara: 9 :

  1. Nisi nažalost. I sama se to pitam uvijek, a ljeti pogotovo. Nije mi to jasno nikako, iznesu crijevo i peru dvorište i cestu a ne operu sebe.

    OdgovoriIzbriši
  2. Svi se s time susrećemo, najgore je u tramvajima. A najjače mi je kad netko pokuša s parfemom prikriti svoj smrad pa učini još gore. Opet se zahvaljujem na svom biciklu :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja pusim. I sminkam se. Ali se isto tako i tusiram :))
    Ovde je po ambulantama izlepljeno " Obavezno kupanje pre pregleda" :))
    Na gradski sam osudjena, tako da te potpuno razumem :))
    Secam se jednog cirkularnog pisma od pre par godina, kad je u jednu dobrostojecu firmu dosao novi direktor..i slogirao jadnicko od smradova :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zaboravih da pitam kako oko ? Nije valjda nista ozbiljno..

      Izbriši
    2. kad dobijem krajnju dijagnozu, javim

      Izbriši
  4. Zato ja ne idem na bazene xD Jer tko zna kakvi prljavci dodju, nisu se prali pol godine pa misle da je bazen javni tus :D

    Ja sam po ovom vremenu grozna, znojim se ko kreten al se zato i tusiram svako malo. Ne znam kako ljudi sami sa sobom mogu biti da im to ne smeta, kao da ne osjete kad smrde. Jadni ti doktori s njima.

    Nadam se da ti je bolje pa da se neces morati jos puno povlaciti po ordinacijama i uzivati uz mirisljave ljude :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Imam jednog takvog na poslu. I nikako da skuži čemu služi onaj deo koeg svake godine dobije od kolega s posla :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Čitaš mi misli ! Dragi je prošlo ljeto htio nosat sapune i djeliti ... grozno kako narod ne vodi računa o higijeni . Ja se fkt znojim,kao prasac ... hmm,čak i gore ... i zimi i ljeti . Ali su u mojoj torbi obavezne mokre maramice,stick i deo sprej pa nikad ne smrdim i uvijek ispitkujem ljude oko sebe da me njuškaju . :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Ooone, nisi. Zato ja sad pješačim. Nema te sile koja bi me ugurala u tramvaj, pogotovo neki od starijih. Doduše gušt kad jednom iz njega izađeš van je poluorgazmičko iskustvo pa se tu i tamo vozam samo da to iskusim :D

    OdgovoriIzbriši

}, 10);