ponedjeljak, 13. kolovoza 2012.

Park

Kad sam mijenjala stan i selila iz centra, tražila sam mjesto gdje će infrastruktura biti uređen(ij)a, gdje je planski planiran kvart, i da bude zelenila. Sve sam našla.
U blizini mog stana nalazi se park. Veliki park. Uvijek me sjeti kako nezagrepčani i oni koji ga kritiziraju tvrde kako je Zagreb siv i nema zelenila. Nemaju pojma. Ovaj park je veličine pol kvarta. Toliko je velik da se ne čuje buka s avenije, kuda voze auti i tramvaji, a park počinje na nogostupu.
 Unutar parka nalazi se pseći park. Ograđen, prepun cucaka, gdje se mogu igrati, njuškati, ozbiljno raditi sve što cucki rade, i ne smetati nikome. Mislim da je u ovako velikom gradu odlična stvar imati ograđene prostore za pse.
 Mislim da je pravo ime parka Park mladenaca, i ako se pitate zašto, ovo je kip usred parka :)  Meni je kip prekrasan, mislim da on njoj pomaže sići s konja, i skulptura je tako smirena, sve troje se ponašaju kao da znaju da će sve biti ok:)

 Osim mladenaca, dio parka odvojen je za fiskulturu. Da ne bi krivo vježbali, postoje table s objašnjenjima.
 Nekad sam znala kasno navečer brzo hodati kroz park, i tu se uvijek neki dečki vježbali. Milina za oči.
 Tek je kolovoz, ali suša je učinila svoje. Prvo žuto lišće, i moje penzionerske nove natikače. Imaju onaj anatomski ugrađen uložak i nikad dosad nisam nosila ovako nešto. Moram šetati, reče doktorica, pa ja šetam.
 Inače, ima i nekoliko dječjih igrališta, koja su prilagođena djeci i prepuna djece. Ali zaista nisam htjela uletiti tamo s fotićem. Danas su svi osjetljivi na fotografiranje, i da idem nekom objašnjavati da ja u biti slikam ljuljačke za svoj blog...vjerujte mi na riječ, postoje dječja igrališta i dobra su.

 A na kraju parka, ko u priči, nalaze se privatni vrtovi. Ja pretpostavljam da su to ostaci iz bivše države, i divno mi je vidjeti ljude kako si sade i bave se vrtom usred Zagreba, zaštićeni od svijeta živicom, druže se unutra i smiju se. Većinom bakice i dedeki.
                               Misli li još itko da je Zagreb sav siv i od betona?

Broj komentara: 16 :

  1. Trebam ti ja slikat svoj kvart, 5 min od stana mi je riječica i livade a busem + tramvajem sam u centru za 15ak min :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I da, jako lijepe sličice :) A to za sivilo, meni su svi "lege" u Os kad sam odlazila govorili kao joj nikad ne bi živjeli u Zg jer nema zelenila a onak ne znam koji dio su vidjeli, čak nam i centar u koji ljudi najčešće idu ima zelenila :)

      Izbriši
    2. ma da, sav je siv taj grad, osim što ima planinu, Bundek, Jarun, Maksimir, Botanički vrt, Ribnjak, cijelu rijeku Savu s puno uređenih šetnica, i pola grada živi po zelenim brdima( uključujući i tebe)

      Izbriši
  2. Ja sam mislila da je riječ nogostup samo zeza i da se uredno koristi trotoar ili pločnik. Zapravo, mislila sam da je pločnik hrvatska riječ :/.

    Park je prelijep, podsjeća me na Njemačku, ne znam što. Mi u Sarajevu nemamo ništa tako kvalitetno i veliko, ali može se porediti bar sa Vrelom Bosne koje je u blizini :).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. bila sam u Sarajevu ove zime, ali baš kad je zapadalo, pa nisma niš zelenog vidjela, spremam se doć kad je proljeće/ljeto da vidim bašte:)
      koliko ja znam, ovako ti kod nas ide: nogostup i trotoar su ono kuda pješaci hodaju, pločnik je treći naziv, kolnik je ono za aute ( kao, za kola)

      Izbriši
  3. Hocu ja ovakav park!!!
    Jos neka bude blizu!!!

    P.S. Kako su ti lepe papuce ♥

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako je samo predivno. I meni su papuce super :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Osim mog zelenog sela i gradskog aeka, ovde je zelenilo mislena imenica :((

    OdgovoriIzbriši
  6. zaboravila na tuškanac :) čak si i anatomke našla lijepe :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zaboravila sam i Zrinjevac, a živjeh pored njega :)

      no da, anatomke..navikavam se na njih

      Izbriši
  7. Zagreb nikad nisam doživljavala kao siv i tmuran. Meni je uvijek bio lijep i nasmiješen. Jedan od mojih omiljenih gradova.
    Ja živim u Bihaću i grad je prepun zelenila. Una mi teče kroz ulicu i oduvijek sam voljela zelenilo koje me okruživalo.

    OdgovoriIzbriši
  8. Meni je Zagreb baš lijep, pogotovo Maksimir, to je šumica usred grada, ne znam što se ljudi žale.
    Lijepe su ti papuče, kod nas penzioneri ne nose tako lijepe :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Hmm, ovaj....nikad nikog nisam čula da je rekao za Zagreb da je siv i bez zelenila.Svim Splićanima koje poznajem, Zagreb je upravo sinonim za parkove i zelenilo!Ozbiljno, časna riječ! Koliko sam samo materijala za školske herbarije prikupila po zagrebačkim kvartovima.. a između dva parka prate te još drvoredi i vrtovi...Osim Maksimira, poznajem jedino onaj park između Selske i Doma sportova,ne znam kako se zove. Ali njega baš znam, dobro znam, oblikom i sadržajima ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh, da, zaboravila sam-tko jednom proba anatomke, gotovo mu je! adio, estetiko!;D

      Izbriši
  10. ne znam baš, previše štikli čeka da ih obujem..:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja sam dosta sjevernije od tebe i to između 2 jako prometne ulice, a opet imam ful puno zelenila oko zgrade :)
    Volim Zagreb zbog toga, gdje god da odem uvijek mogu naći parkić u koji se mogu uvaliti :D

    OdgovoriIzbriši

}, 10);