subota, 29. rujna 2012.

Prehrana uz MS/ Food for MS

Već dva mjeseca pazim na prehranu i hranim se smanjenim brojem namirnica. Otkako mi je dijagnosticirana multipla skleroza, počela sam jesti po preporukama dr. Swanka.
Liječnici s kojima sam razgovarala imaju otpor prema toj prehrani, koju najčešće zovu  Swankova prehrana. U biti, liječnici s kojima sam imala prilike razgovarati, a slične priče čujem i od drugih osoba s MSom koji su vodili razgovore sa svojim liječnicima, nemaju neko dobro mišljenje o Swanku. Najdalje što je jedna moja liječnica došla je preporuka da se prebacima na mediteransku prehranu. Prehrana po Swanku i nije baš različita od toga.

Radi se tome da određene namirnice više ne unosite. Određene studije pokazale su da se karta oboljelih od multiple poklapa s kartom mlijeka u svijetu, ima je više u industrijaliziranim zemljama, ima je manje u populaciji koja živi uz obale i hrani se više ribom.
Sažetak te prehrane bio bi da se ne jede crveno meso, životinjske masti, mlijeko i mliječni proizvodi.
Ne jedu se slatke i slane grickalice, te se izbjegava konzervirana i već pripremljena hrana. Treba se paziti na vrstu ulja kojim se hrana priprema.
Uz sve to, ja sam izbacila namirnice koje sadrže gluten. Postoje studije koje potvrđuju djelovanje glutena, ali postoje i studije koje ne potvrđuju njegovo djelovanje.

Kako je sada multipla skleroza dio mog života, pričam s prijateljima i poznanicima o tome, i najviše se zadržimo na pitanju što uopće jedem, kad sve ovo ne smijem jesti. Pa evo nekoliko primjera što se može jesti, i od čega se čovjek najede, i još je fino. Slobodno mogu jesti i zdravije osobe, ništa im neće biti.
Većinu vremena hranim se kao vegetarijanka, jer količine koje su mi dozvoljene me rastuže i nisam toliki karakter da spremim tako malo mesa, ili da spremim za dva dana i da onda jednostavno sve ne pojedem odmah. Lakše mi je jednostavno ne pojest ga taj dan. Tako da meso jedem uglavnom jednom, eventualno dvaput tjedno.




For two months now I take care of what I eat and eat a small number of foodstuff. ever since I was diagnosed by multiple sclerosis, I have started dr. Swank's diet.
Doctors around me, whom I have spoken with, sadly don't have a good opinion about it. People who have MS and who have tried talking to their doctors, had almost the same result. Here in Croatia, doctors disagree when talking about the diet that could reduce attacks. One of my neurologists, who talked the most while in hospital, told me I should eat more meditereanean food, which is actually mostly similar to Swank's.


The thing is, I stopped eating some food groups: red meat, animals fats, sweet and salty desserts, diary products, and products involving gluten. Studies show how MS world map matches the milk map.
Some studies show links between gluten and MS attack, some other don't. But I have decided to give my best and eat food that is not a danger to my body.

I don't hide the information about me and multiple sclerosis. I don't think there is something in there to be hidden. And since my friend are involved in my life, and try to help me finding appropriate food, they always ask me what I actually eat and how my meals look like. So here is a post about my lunches lately. People without MS can eat them as well. Most of the week days, I'm a vegetarian. I can eat poultry, but in such a small amount, I'm not so strong to stop eating, I rather make myself some vegetable meal. I eat fish a lot, and poultry once, maybe twice a week.

Piletina s vrganjima, rajčicom, paprikom i češnjakom. Na malo ulja zdinsta se luk, na to stavite piletinu, nakon par minuta ubacite sve ostalo povrće. Voila! Vrganji su divna hrana, puno su mi finiji od bukovača i šampinjona, i ne puštaju vodu ko šampinjoni koji prečesto skrivaju zalihe vode u sebi.


Chicken with boletus, tomato, paprika and garlic. Heat a spoon of olive oil, than add chicken, after that everything else, and- voila! Boletus is a great food, much better then other mushrooms.
Kako sam kupila par kila vrganja, imala sam tjedan vrganja. Ovaj put bilo je varivo od vrganja i tikvica. Na malo maslinova ulja zdinstate malo luka, na to vrganji, na to tikvice, češnjak, svi začini. Ne treba im puno vremena da se skuhaju, i jako je jako fino.


I have had a boletus week last week. This time it was stewed vegetables with boletus. I have added zuchini to it. It doesn't take too much time, and it is tasty.

Kao što već rekoh, tjedan vrganja. Rižoti s vrganjima, mrkvicom i češnjakom. Na malo maslinova ulja zdinsta se luk, na koji se dodaju vrganji i mrkvica, te tome dodate pelate i sve začine koje volite. Integralnu rižu skuhala sam odvojeno i na kraju pomiješala.


Risotto with boletus. On some olive oil add boletus, then all the spices you like, and pelates at the end.

Jedna od žitarica koju smijem jesti je proso. Ovaj put za ručak je bila tuna s rajčicom, paprikom, malo tikvica, pelati, te proso. Proso je odlična stvar, meni se sviđa u jelu.

Eto, izgleda jestivo, zar ne?


On of the grains I am allowed to eat is millet. This time I made tuna with tomato, paprika, zuchini and millet. A great lunch, must admit. It looks tasty, doesn't it?

Broj komentara: 13 :

  1. Opet ti s' hranom u gluvo doba noci :))
    Kod mene je nedelja paprika..dok ih ima :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oprosti, nisam stigla ranije:)
      probat ću idući put postat oko ručka ;)

      Izbriši
  2. dugo godina sam vegetarijanka pa se susrećem s istim pitanjima; istina je da se može jesti raznoliko, fino i s guštom u bilo kojem režimu ishrane- samo, ponekad je potrebno biti malo kreativniji, razmišljati na drugačiji način.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ako imaš kakav dobar recept, slobodno se javi. meni je ovo novi svijet, i svaki prijedlog je dobrodošao :)

      Izbriši
  3. ja evo sad jela, al kad vidim ovo tvoje , opet sam gladna, =D mi uvijek pravimo vrganje zajedno sa ostalim pecurkama, tako da i nezz kakav je ukus samog vrganja, ali zato bukovaca meni ukusna =D.

    OdgovoriIzbriši
  4. ovo zbilja izgleda divno
    evo da ti ja kažem jedan recept,ja ti to spremam svaka dva dana.
    znači,na maslinovom/sojinom ulju dodaš luk isjeckani,na to naribaš mrkvu,ono na onaj ribež,malo paprike na kockice (tipa pola paprike) i to sve dinstaš nekih 10ak min samo pazi da se ne zapali- za to vrijeme uzmeš tikvicu onu zelenu duguljastu,izrežeš na pola i onda na kockice od 1 cm.tako isto i dvije veće mrkve i to staviš u lonac skupa sa mrkvom i lukom i uljem.malo promješaš i onda uliješ vode da ti pokrije tikvice,čak malo manje. i to ostaviš da se skuha dok se ne smrvi sve (pazi da ne ostane bez vode),poklopi obavezno. staviš kuhati rižu. i onda kad to već bude gotovo,taj umak,smiksaš ga onim štapom mikserom ili nečim čim možeš dobiti jednočinu kašu i to pomješaš sa rižom. dodaj obavezno vegete jednu malu žličicu,malo soli i papra. vidjet ćeš po okusu kako ti odgovara. možeš dok se kuhaju tipkive i mrkve ubaciti pola kocke za juhu. i kasnije izmješaš sve i eto ga :D

    Svrati ako imaš vremena http://liliemarlen.blogspot.com/ :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Meni ovo izgleda jako fino, ja se tako hranim kad sam sama doma... Kad su moji tu onda se jede teško i instant...
    Moram primjetit da ti se i na slikama vidi da si smršavila :) Nadam se da ti prehrana godi i na druge načine :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma da, to s gubljenjem kila..kad izbaciš crveno meso, životinjske masti, deserte, gluten, alkohol, većinu hrane koje inače jedeš..desi se da smršaviš ;)

      Izbriši
  6. Odgovori
    1. fala! i da znaš da i jest fina ;)

      Izbriši
  7. Žao mi je što čujem da si obolila, ali si izabrala pravi način da se s tim boriš i živiš, ljudi često nisu svjesni koliko je hrana važna, kljukaju se s tabletama, a hranu tretiraju kao nešto sporedno i nevažno. Mislim, kada paziš na to da li ćeš usuti odgovarajuće gorivo u auto moraš isto tako paziti da unosiš odgovarajuće jelo u organizam. Meni se ovdje sve sviđa i sve bih jela!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja se isto ovako uglavnom hranim, jer imam intoleranciju na mnoge vrste namirnica. Smeta mi i kvas, pa sam najviše istraživala nove vrste žitarica. Od raženih i zobenih pripravaka se najbolje osjećam. Jesi li probala quinou? Okusom podsjeća na proso (barem mene,neki će reći i drukčije), ali je drugačijeg sastava.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);