četvrtak, 13. rujna 2012.

Takmičenja

Večeras sam potegnula ovu temu u gostima, i onda nisam mogla prestat pričat o tome.
Takmičenja. Trenutak kad se osjećate da su vas drugi stavili u trku za koju vam nitko nije rekao ni pravila ni Kreni!, koja vam nije zanimljiva i kojom se inače ne bavite.

Primjer 1.
Imam auto. Mali europski auto, imam ga 11 godina, ima svoje prednosti i mane, ali sam u principu zadovoljna njime. Ne znam mu sve karakteristike, ne razmišljam o njima, znam ono što je bitno. Na kraju, sve što me zanima mogu pročitati u knjižici vozila, na netu ili pitati nekog tko zna više.
I onda, ulijeće netko i kreće s ispitivanjem, jer to nikako ne liči na razgovor.
- Koji je auto, i jel benzinac ili dizelaš? ( zašto je to bitno, ako ne znaš kako vozim i kuda se vozim?)
Inače, moj je benzinac. ako ikome treba ta informacija. i recite mi zašto vam treba
- koliko konja ima? tu sam godinama lagala jer sam krivo zapamtila. I govorila sam, recimo, 65 (ima manje), na što su mi uredno podvikivali : Moj ima 70! 75! 100!
Što to točno znači meni i mom autu? Kladila bih se da pola ljudi ne zna definiciju konjske snage. I što ću ja s autom od brdo konja? Jesam li ja prikriveni vozač spuštenih golfova s duplim spojlerom i lampicama ispod auta? Ne, nisam. Jesam li ikad pokazala da mi je auto sredstvo pokazivanja, statusa i uspjeha? Nisam. Zaboga, vozim saxo.
Ok, i što ću ja s tom informacijom? Hoću reći, ja vozim svoj auto uglavnom kroz grad. Kad ne vozim gradsku vožnju, idem autoputem ili ne idem autoputem, ali dosad sam uvijek došla od točke A do točke B. Znači, očito nešto dobro radim ja i moj auto.
- Koliko si kilometara prošla s njime? (preko sto tisuća)
- To je ništa.

Kako je to ništa? To je sto. tisuća. tisuća. metara.
Koliko točno sam trebala proči, i što to točno govori o meni/mom autu/mojoj vožnji/ mom životu? Zašto je sto tisuća ništa i što je točno bolje? Petsto tisuća? Miljon tisuća? Jel to znači da osoba nasuprot mene bolje vozi? Radi kao vozač? Ne zna dići guzicu i pješačiti malo? Troši benzin i kad ide u šetnju? Što?

I kad pitam, što to točno znači to ništa, onda krenu defenzivno: Ništa, ništa.
Šta ništa? (zamislite me sad da se ustajem i idem ošsetuć stavom prema protivniku).

Primjer 2.
Prije nekog vremena vozila sam tatu u Liku. Baš volim taj put, i idem starom cestom, stanemo u Slunju na kavu, stanemo na par mjesta usput gdje mi on pokazuje neke stvari iz svog djetinjstva, i onda dođemo na odredište. I dođemo mi tako do rodbine, i ulijeće jedna žena i krene ispitivati koliko nam je trebalo da stignemo.
Prvo, ne mjerim na minutu put, ali kažem, okvirno, tri sata.
Na to ova pobjedonosno vikne: Nama je trebalo sat i pol autoputom!

Vidite o čem pišem? Takmičenja za koja vam nitko nije rekao da su vas uključili.  Od tad nadalje, što god da kažem, ispada da se branim, ali u biti uopće ne želim ni obranu ni sudjelovanje. Prestanite mi trošiti uši takvim glupostima! Jel bitno za kolko sam došla? Jel postoji neka nagrada na kraju zemljanog puta na kraju makadama di se parkiram usred sela? Nema. Onda mi se skinite.

A onda, kad osvijestite taj obrazac, počnete ga viđat češće nego ste mislili da ga ima.
Ljudi jako često imaju potrebu provuć druge kroz vlastita, tajna mjerila, naći minus i nabit vam to na nos. A vi (ja) nit znate da imate minus, nit znate da je minus, nit vas briga.
I ja u tom trenutku ne znam što bih rekla, jer zatrokiram, i dođe mi da drugu stranu primim, onako s obje ruke za glavu i tresem i vičem: Tuko. glupa. prestani se natjecati. sa mnom.
Ja, koja sam lajava, pardon elokventna, ne znam što bih rekla, jer to nisu razgovori kakve inače vodim, i ako pokrenem diskusiju, ispast će da se branim ili sam se uvrijedila.

I zašto se diskusija smatra napadom? Ako se ne slažem, ne mislim da je druga strana loša ili glupa ili manje vrijedna. Masa ljudi se ne zna distancirati u diskusijama, primiti argumente i protuargumentirati. Jer čim se ne slažeš, napadaš njih.
I zaključila sam da je bolje ni ne odgovarat.

Tako da, na kraju, imam mali auto jer je to pravi ženski auto, vozim benzinca i uopće ga nisam provezla dosad, jako sporo vozim, vežem se čak i tamo gdje nema policije (!).

Broj komentara: 10 :

  1. Vidis, ja ovo nikad nisam primetila..hmm..valja moj mozak ignorise te isprazne razgovore :)
    idem sad jos malo da se smejem duplom spojleru i svetlima ispod auta :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. čuj, ne znam kako je kod tebe, ali u mom kraju žute golfove jedinice i dvojke, spuštene, sa spojlerima i lampicama, su vozili oni koji su mislili da su najveći frajeri. s jednom rukom prek prozora, naravno
      i glasnom krivom muzikom ;)

      Izbriši
  2. Znam te momente i mrzim ih, mogu se potegnuti oko bilo cega... I bas volim da ljude konkretno pitam sta zele postici tim nadmetanjima, pa se zbune...iznenade i veoma cesto ucute! :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo me podsjetilo kada sam nedavno bila s jednom poznanicom na kavi, nismo se vidjele 10 godina (od srednje nekad) i između ostalog pita me koliko imam prijatelja na fejsu, ja reko oko 200tinjak a ona pobjedonosno onak - ja imam 1600! Ono, wau, evo ti zlatna zvjezdica pa si ju zaljepi na čelo, nek svi znaju :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Imam komentar na takve i slične situacije kojeg nikad pa ni ovdje neću "na glas" reći....osim mužu. Zna mi reći da sam bezobrazna ali se apsolutno slaže samnom :D

    OdgovoriIzbriši
  5. kao sto moja prijateljica kaze: "Sta reci a ne zaplakati!" , jer ta takmicenja prelaze sve granice normale.. =/

    OdgovoriIzbriši
  6. ja sam radjala 10 sati.
    a ja 110!!!

    moje dijete spava od 3. mjeseca cijelu noc.
    a moje od prije nego se rodilo.

    alternativno:
    moje dijete ima 17 mjeseci i jos nije prespavalo noc.
    a moje 22, sta mislis kako je meni.

    svijet mama iz parka je dosadno predvidljiv, cak i u ovom kontekstu. zaboravila sam da to radi masu ljudi na masu drugih glupih primjera...

    OdgovoriIzbriši
  7. Heh, mene sad sramota jer sam nekad znala biti takva, odsad nastojim biti pametnija.

    OdgovoriIzbriši
  8. Greetings! I know this is kinda off topic but I was
    wondering which blog platform are you using for this website?
    I'm getting tired of Wordpress because I've had
    problems with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.
    Look into my web-site :: cool articles to read

    OdgovoriIzbriši

}, 10);