subota, 8. rujna 2012.

Vrt/ Garden

Već sam pisala, iza kuće mog oca nalazi se mali vrt. Pokrenula sam ga (kao da se radi o biznisu) prije dvije godine, i za divno čudi radi.
Moj mali vrt daje plodove, i sretna sam jer imam priliku jesti povrće koje sam sama posijala.
Ove godine, sve je pauzirano.

 Zbog kiša, a zatim suša i još malo suša, moj vrt nije rodio. Džaba zalijevanje, mali suncokreti nisu odrasli, većina tog je uginula, nešto su pojeli puževi.
Prvi tjedan rujna je skoro gotov, i tek sad se vrt razmahao. Rađa svaka biljka.


I already wrote about a little garden I have at my father's house. I have started it (as if I'm starting a business) two years ago, and surprisingly, it is working.
My little garden is providing us food, and I am so thankful to have such a opportunity.

But this summer everything stopped. First there was rain, a lot of rain, followed by no rain at all for months.
Many plants died, and those who didn't die, didn't have any yield.
And now, the first week of September, everything in my garden seems to be alive.
Moj vrt ne nudi puno vrsta povrća, zelena salata uopće nije uspjela, posijala sam ju preduboko, a kad je nikla, pojeli su je puževi. Mrkva je izrasla samo da potvrdi da je tu posijana, onako, dva komada, celer su mi polomile mačke koje se sunčaju u vrtu i imaju potrebu očešati se o svaku čvršću granu koju vide (polomile su i dosta luka). Znači, imam luk, češnjak, rajčice, papriku, ljute papričice, patlidžane i tikvice.


My garden has just a few vegetable sorts. And a few of them didn't manage. I have tomatoes, paprika, spicy paprika, eggplant, zucchini, onion and garlic.
Ovo proljeće posadila sam i par kupina i malina, koje su također bojkotirale proizvodnju cijelo ljeto, ali eto, rujan je valjda pravi mjesec i za njih, pa ću tamo krajem rujna imati prve maline i kupine.

Last spring I've planted some raspberries and  blackberries, and will have dome fruit in a few weeks.I love these berries a lot!
 I za kraj..lavanda. Imam ju već par godina. Kao, tjera stršljene od kuće, mada ne bih baš dala ruku u vatru za tu tvrdnju, ali jako lijepo miriše, pčele se skupljaju na nju, i kad ju odrežem i stavim po sobama, cijelu zimu kuća miriše na ljeto.


And at last..lavender. I have lavender in my garden for some years now, before all the vegetable was planted. It keeps hornets out of the house (although it is not 100% bulletproof), it smell great, bees come to its flowers. When I cut off some flowers and leafs, and put them in rooms, the whole winter the house smells like the summer :)

Uvijek me ta zemlja umiri. Osjećaj kad staneš na zemlju, mirisi preplave sa svih strana, miris mokre zemlje, vlažne trave, listovi rajčice u ruci, a još uvijek je dovoljno toplo da stojiš golih nogui i ruku i škiljiš u sunce, a znaš da se jesen sprema.

Soil always makes me calm. The feeling of my bare feet in the grass, everything has its own fragrance, wet soil, wet grass, tomato leafs in my hand. It is still warm enough to wear short tees and shorts, and you know autumn is comming.

Broj komentara: 7 :

  1. divno, divno...ne daj se obeshrabriti!

    OdgovoriIzbriši
  2. Sta bih dala za takav vrt!!
    Sad nema stajanja..imas skolu od ove godine pa ce na prolece zelena salata biti divna..a i napravices neki mackobran za stetocine :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Divan post! Vrt pruža neizmjerno zadovoljstvo! Mi uređujemo naš godinama. To nam je kao neka porodična aktivnost, druženje. I čitavo ljeto imamo svoje povrće. ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Baš ti je krasan mali vrt :) Ma da dobiješ od njega i 3 rajčice, baš te briga, tvoje su :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno... ja sam sa mamom redovno u bašti. I kod nas je suša skoro sve uništila, ali imamo to osnovno kao i ti. Mada su i paprike baš, baš presitne.....A što se tiče zelene salate, kod nas jednostavno nikad ne uspije, uopšte joj zemlja ne odgovara, mama stalno pokušava ali ne ide...:( No dobro ostatak je odličan i ukusan. Divan je osjećaj kad ujutro ustaneš i skokneš do bašte da ubereš doručak....*-*

    OdgovoriIzbriši
  6. što bi moj ravnatelj rekao: "zubo, vidi se da si zaljubljena u svoj vrt, iz zaljubljenosti sve niče, buja i raste!"
    i moj vrtić je odličan, isto ga je suša poharala, no ipak je dao maksimum u dani okolnostima. baš sam zadovoljna!

    OdgovoriIzbriši
  7. Joj divno, sad sam ljubomorna i na selo bih :/
    Plus, meni se čini da imaš većinu bitnog ;) Ja se, npr., jedva čekam ubiti u tikvicama :)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);