nedjelja, 21. listopada 2012.

Parfem/ Perfume

Imam knjigu Parfem. Dobra je knjiga. Film mi nije bio toliko dobar. Teško je ekranizirati nešto što ima više misli, a manje radnje...

I have the book. It is good. The movie isn't that good. It is hard to make a movie about thoughts, and with less action..
                                                                           izvor/ source

Ovo neće biti post o romanu, niti o filmu, nego o parfemu i svim mirisima koji nas okružuju. Parfem je tako divna stvar. Kad odabere jedan dobar, baš može lijepo obilježiti osobu. Mene određeni parfemi podsjećaju na neka životna razdoblja i na neka mjesta, i ne mogu ih više nanositi na sebe, to više nisam ja. To životno poglavlje je završeno.

Sami parfemi mi mirišu potpuno drukčije na drugim ljudima.
I strašno je (ne strašno, moćno) kad neka sasvim deseta osoba prođe pored mene s mirisom koji pripada nekom drugom, pa zaflešaju sjećanja. Kažu da je osjetilo mirisa najjači trigger na neka sjećanja.

Ja se sjećam kako je mirisala kuhinja doma sam bila mala. Danas, točno znam kao mirišu kuhinje svih dragih ljudi kod kojih znam provoditi vrijeme, i mada svi mi kuhamo okvirno isti set namirnica, ipak svaka kuća različito miriše.

Točno znam kako mirišu meni najbliži ljudi, i to ne od parfema, nego njhova koža. I smiješno je, unatoč pustom vokabularu i elokvenciji, ja te mirise ne znam opisati.

Pamtim mirise ormara u baka, mirise auta u koje ulazim, miris prije prvog snijega, i miris mog mačka kad bi se usred hladne zime vratio izvana. Znate kako miriše zrak prije prvog snijega? Kad je zrak svjež i malo štipa za nos i obraze, i dođe vam da se zašušurite i čekate da počne padati..Jel vam poznato?

A ljudi..desi li  vam se ikada da prođete pored nekog na cesti, i par trenutaka kasnije vas zapuhne miris koji u biti pripada nekom drugome, nekome koga ste znali prije? I toliko je intenzivan osjećaj da se morate okrenuti? Meni da. I teško je nekog tko nosi težinu tuđeg parfema gledati kao stranca, a tek ste se upoznali, a vas već flešaju neki bivši trenuci.

S obzirom koliko je moćno to osjetilo, ljudi bi trebali biti pametniji kad biraju. Neki se ponašaju kao da sutra ne postoji i stavljaju na sebe takve otrove pored kojih ne možeš disati. Sjećam se, još u vrijeme dok sam išla na mise, kad bih ušla u crkvu nakon jedne mise, čekajući iduću, i cijela crkva bila je prepuna teških parfema, da bi mi se zamantalo do početka mise. Kao da je težak parfem dokaz da ga imaš;)

S druge strane, ima i onih koji ne koriste nikakve parfeme. Ni deodorane. Ništa što bi promijenilo njihov miris. I zanimljivo, nekako uvijek ispadne da bi baš takvima parfem dobro došao.




This is not going to be a post about a boo, nor the movie. This post is about perfumes and all the fragrances around us. Perfume is such a great thing. When a person chooses a good one, it really can mark someone, in a good way. Some perfumes remind me of some past times and moments, some persons, and I can't wear them today, because I am not the same person anymore.

One perfume smells different to me on two persons. And it is so strange, when someone I don't know passes by wearing a perfume I am familiar with. It makes me remember so many past things. I read once smell is the most powerful trigger for memories.

I can still remember how our kitchen smelled when I was little. I remember the smell of my grandma's kitchen, and can make a difference between all the flats I visit nowadays, and although my friend use mostly the same groceries, their apartmants and houses still have different fragrances.

Broj komentara: 11 :

  1. kako si divno sve to napisila, tako je, nemam sta za dodati =D

    OdgovoriIzbriši
  2. Udjem danas u prazan bus a na sledecoj stanici udje jedna gospodja i pravo ispred mene..a mirise na "Pokoseno seno". Izasla sam 3 stanice ranije..
    Puno istine ima u tom obelezavanju..samo je jedan parfem uspeo da "opstane", svi drugi se menjaju..

    OdgovoriIzbriši
  3. Uvijek mi je interesantno kako različita koža reaguje s određenim parfemom i obratno. A jako mi je poznato i to prepoznavanje po mirisu i buđenje sjećanja susretom s nekim mirisom. Mene jedan specifičan breskvast miris podsjeća na djetinjstvo. Breskvast u smislu da mi djeluje takve boje, a ne da miriše na breskve. I da opisati miris je gotovo nemoguće. Samo imaš neku sliku u glavi, ili emociju, ili sjećanje...

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlicna tema. Znam u potpunosti o čemu pričaš. Čak i srce jače zalupa kad prodjem pored nekog ko mirise na Nekog.
    A opet prije neko veče u pozorištu zamalo da nisam pala u nesvijest od preeejakog parfema. Ovaj me štipkao za nosnice i izazivao mučninu u želucu....:/

    OdgovoriIzbriši
  5. Joj miris hladnog zimskog dana kada osjetiš pahuljice u zraku i samo čekaš kada će pasti ♥ Pa parkova u jesen i šuštavog lišća na podu. Miris moje kuće doma i miris mog stana ♥ Istina je da ti miris može vratiti neko totalno zaboravljeno sjećanje i baš je čudno kada taj miris nosi netko drugi. Ili kada "svoj" miris osjetiš na nekome pa ti dođe da vičeš za njima - hej to je moje xD

    Od parfema mi najviše nedostaje Esprit Women Colllection ( http://fimgs.net/images/perfume/o.1341.jpg ) koji sam nosila kad sam upoznala mog D i koji kad god osjetim me baci nazad da onaj prvi dan kad sam ga čekala u Os na kolodvoru. Na žalost maknuli su ga iz prodaje i ne mogu ga više nigdje pronaći a kupovala sam ga dobre četiri godine :(

    OdgovoriIzbriši
  6. Lijep post. Lijep film, meni. Još bolja knjiga. Chanel No 19. Miris žena u mojoj obitelji. Poseban i meni bitan.

    OdgovoriIzbriši
  7. Chanel 5ica, savršen. Najdraži miris mi je miris bakine kuće. Najutješniji.

    OdgovoriIzbriši
  8. Amazing post!!!! :)
    If you want, we can follow each other!! Let me know!

    http://www.facebook.com/estilohedonico
    http://estilohedonico.blogspot.pt/

    xoxo

    OdgovoriIzbriši
  9. Odlična knjiga, film nisam gledala.
    A mirisi...ima ona da slika vrijedi hiljadu riječi, ali ja mislim da mirisi vrijede hiljadu uspomena.

    OdgovoriIzbriši
  10. Još jedno njuškalo, drago mi je da nisam usamljena u tome ;))Ja sam i muža našla po mirisu ;) I nisam zažalila.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);