četvrtak, 18. listopada 2012.

Prehrana uz MS/ Food for MS


Moja bezglutenska, bezlaktozna prehrana bez slatkiša i grickalica, te bez crvenog mesa i ograničenih masnoća ide sve lakše. Tijelo se naviknulo na namirnice, više nemam potrebu jesti 10 puta na dan. Opskrbila sam se namirnicama koje mogu jesti, i mada je do nekih teže doći (heljdino brašno, lakše bih našla jednoroga u dućanima), u principu se snalazim sasvim dobro. Još uvijek ima svježeg povrća, što mi olakšava prehranu.

My gluten- free, lactose- free, no sweet and salt desserts, no red meat and just a little bit of fat diet ig going better and better. My body got used to the idea of getting different stuff, and I don't have the need to eat 10 times a day, as I had in the beginning. I have a lot of groceries  although there are some different to find in Croatia ( buckwheat flour), but I am covered most of the time. There is still a lot of fresh vegetables, which makes my diet easier.
 Bezglutenski kamentvrdi kruh, luk, crvena paprika, slanutak i tuna u maslinovom ulju. Kruh sam već spominjala ovdje, spremam se uskoro u nove radne pobjede- kolega mi je dao neki recept za koji se kune da djeluje. Slanutak sam spremila tako da sam prvo luk zdinstala na ulju, ubacila slanutak i podlila vodom, te dodala začine. Nakon što se skuhao, ocijedila sam ga te ga zblendala u blenderu. Imala sam za par dana te sam ga začinjala po želji. Jedan dan pomiješala sam ga s tunom te jela kao namaz na kruhu. Slanutak je fina i zdrava namirnica, preporučam.


So, this was a meal made of my gluten- free bread, onion, paprika, tuna canned in olive oil and chickpeas. The bread was very hard to eat, as I wrote before, but it will get better- I have a good recipe form my work colleague. I have cooked chickpeas on some onion on olive oil, added some water and spices. Then I have taken the chickpeas and put it in the blender. I have made a cream of it, and I had it enough for a few days. I have also added some tuna one day, and put it on top of the bread.

Zlatni cipal i ukiseljena cikla. Super mi se slažu cikla i riba. Ciplu ne treba puno da se ispeče, dovoljno je na tavi dvaput okrenuti na svaku stranu. Ja najčešće pobrašnim ribu, i onda mi je jako fina kožica.


Mullet and pickled beets. I like the combination of these two. This fish doesn't need too much time to be baked, it takes two time per each side of fish to be turned. I only add some flour on top of the fish, it makes the fish crunchy.

 Pečeni špar. Priznajem da prije nisam baš kupovala/pripremala/jela toliko ribe, sigurno ne toliko vrsta. Ovo je prvi put da sam jela i pripremala špara. Špar je manja ribica, oblika ko iz crtića, jako jako finog mesa. Treba im 15tak minuta na vrućoj tavi, na jako malo maslinova ulja. Na njima je samo sol i malo brašna. Zapamtite samo da špar ima brdo kostiju.


I'm not sure it is the right name, but Google says it is  a guilthead fish. It is a very tasty fish, small, and with a lot of bones. It only takes ca. 15 minutes on a hot pan and some olive oil. You can add some flour on top.

Dagnje s rajčicama, paprikom, pelatima i bezglutenskim špagetima. Na žlicu maslinovog ulja zdinsta se luk, dodaju se dagnje, zatim rajčice i paprika, a kako nije bilo dosta rajčica, dodala sam i pelate, te sve začine koje volim. Na to, bezglutenske špagete. Tjesteninu jedem najrjeđe, ali i nju ponekad spremim za promjenu. Bezglutenska tjestenina u Hrvatskoj nije najdostupnija, a sigurno nije ni najjeftinija. Inače, većina namirnica bez glutena košta kao da ih slijepe djevice pakiraju. Interspar  ima određen broj artikala bez glutena, i tamo uzimam bezglutenske špagete ( ostala tjestenina mi uopće nije fina). Nedavno sam bila u Ljubljani i kupila si Intersparovo rižino mlijeko, koje mi je zamjena za mliječne proizvode. To mlijeko nisam vidjela u hrvatskim Intersparovima. Moram li uopće spominjati da je tamo rižino mlijeko povoljnije nego u Lijepoj Našoj?



Mussels with tomatoes, paprika, pelates and gluten- free spaghetti.  Heat the pan, put some olive oil and the onion . Then everything else. I eat pasta rarely, mostly because I don't like the taste of it. It is not easy finding gluten-free food here in Croatia, and thee are just a few brands providing everything I need. Spaghetti from Spar are ok. I could talk about rice milk, lactose-free food and other missing options for hours, but it is not worth it.

Broj komentara: 7 :

  1. mm kako fina hrana, a ja inace volim ribu, ali cikla i riba, jel bas finoo, morat cu probat, =D =D

    OdgovoriIzbriši
  2. Kao prvo - sve izgleda odlično! Drugo, D i ja smo se baš nedavno zgražali nad cijenama proizvoda koji su bez šećera i bez glutena. Čokolada obična bude cca 10kn ova bez šećera odmah 18. Proizvodi zapakirani u što manja pakiranja a cijena dupla od običnih pakiranja. Baš su gamad, kad se moram izraziti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve izgleda vrlo primamljivo:) Dođe mi da i ja počnem da se zdravo hranim...Jedino bi mi doručak iz pekare falio:(

    OdgovoriIzbriši
  4. rižino mlijeko imaš u dm-u, ako se ne varam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma ima, da, osim što je to najmanje fino rižino mlijeko. a ona koju su mi finija, koštaju više. a odeš u EU, i nađeš razna fina rižina mlijeka, a sve povoljnije.

      Izbriši
    2. koma je to s cijenama i ograničenim asortimanom artikala! no takve situacije u nama bude kreativnost i snalažljivost. gledajući tvoje ručkove zaključujem da su puno zanimljiviji od mojih, a meni je samo nebo granica pri odabiru namirnica! :)

      Izbriši
  5. Thе cream іs completely sаfe and its users suffer frοm
    no siԁe effects.

    My web-sіte: Prnewswire.com

    OdgovoriIzbriši

}, 10);