srijeda, 14. studenoga 2012.

Riba/ Fish

                                                            lokalna ribarnica/ local fish market

Otkad sam promijenila prehranu (i mjesto stanovanja) često jedem ribu. Srećom, imam lokalnu ribarnicu blizu stana, pa obično tamo kupujem svježu ribu. Nikad prije nisam se usuđivala kupovati neke nepoznate ribe, jer ih ne znam spremati na puno načina a niti ih znam prepoznati. Uvijek me bilo strah što napraviti s nekom određenom ribom, kako znati da mi nije prodana stara riba, i nabitnije, kako ju pošteno očistiti.
Do ovog ljeta kupovala sam uglavnom pastrve.

Ja grozno čistim ribu. Iskasapim ju, nikad nisam uspjela povući nožem ravno pa bi sirota riba izgledala ko da je prošla okršaj s morskim psom, a ne kuhinjskim nožem.

Moja lokalna ribarnica ima većinski morsku ribu. Kako se moja prehrana sada sastoji od uglavnom povrća i ribe, čest sam gost tamo. Odlična stvar je što prodavač, ako ga zamolite, očisti ribu.
Sve ostalo pokazalo se kao jednostavna stvar. Bar u mom slučaju. Ribu pečem u teflonskoj tavi na jako malo ulja, i odnedavno u woku. Ako radim brudet, a to je jednostavno za napraviti, odrežem glave i od njih imam riblju juhu. Ribi za pečenje treba 20 minuta, i to je to.

Zanimljiva je reakcija jako puno ljudi kad spomenem da sam "prešla" na ribu.
- Riba je skupa.

I to govore uredno oni koji ribe nit jedu nit kupuju.
Shvatila sam da postoji ta neka fama o ribi koja valjda košta, ne znam, stotine novaca. Da, ima i takve ribe.
Ali u principu, ima ribe koja nije uopće skupa, i prihvatljiva je za budžet. Da, živim u Zagrebu i ponuda je ovdje veća, i riba je svježa jer ju dovoze ravno s mora, znam. Ali, zaista, svaki put kad ju kupujem, a kupujem u prosjeku 2 puta tjedno, uvijek je nešto povoljnije na lageru, i po mojoj računici, "obično" meso košta ili jednako ili je tu negdje po cijeni.
Druga stvar je što mnogima riba nije meso, od toga se ne mogu pošteno najesti, i jedu je valjda samo na dane propisanog posta.
I zanimljivo je slušat komentare o skupoj ribi, dok istovremeno ljudi daju  dvadesetak kuna za kutiju cigareta, naručene pržene lignje na poslu ili nešto treće.
Prioriteti, jel..

Uglavnom htjela sam vam reći da ima baš fine ribe kod nas, ja sam zavoljela oslića, cipla, orade i brancine.
I sviđa mi se činjenica da više jedem ribu nego piletinu iz dućana, na primjer. Prečesto mi se dešavalo da kupovna piletina na tavi ispusti deci vode i skoči se i postane mala i gumena. Evo, dosad, moram reć da nisam imala takvo iskustvo s ribama.
Ako ste u mogućnosti, jedite ju više. Zdrava je i fina :)

Kakvi ste vi s ribama? Postoji li u vašem jelovniku, i koju preferirate? Dajte mi kakav savjet, koju ribu bi valjalo probati?




Since I have changed my diet( and the neighborhood), I eat a lot of fish. Luckily, there is a local fish market nearby. In the beginning, it was all so strange to me, all those fish sorts and names, and I didn't know how to prepare it.

I am so bad with preparing fish for cooking. I never cut properly the fish belly, so it looked as fish met the shark, not my knife.

My new (new to me) local fish market cleans the fish when you buy it, employees there remove all the stuff you don't need ( except the bones), so it is much easier to prepare it for a meal.
I've learnt so much about fish since last summer, and what I have learnt is:
- it is not complicated to prepare a fish
- it takes about 20 min to bake one
- most fish can prepared in the same way.

Interesting thing is, when I mention I mostly eat fish and vegetables, people often say: fish is so expensive. And usually I get this from people who don't buy one.
Yes, fish (here, in Croatia) can cost a lot. As any other food, there are expensive fish. But there is also fish that is not expensive, easy to cook, and healthy. And this is interesting, people saying fish is expensive, often buy cigarettes that are expensive, too, or something similar.
Priorities, I suppose...

Anyway, I just wanted to tell you you can eat really good fish here in Croatia. I have a few favorite ones. And, at the moment, I prefer fish over chicken-bought-in-stores, too many times such a chicken turned into something not eatable when put in the oven.

Is there a fish you would like to recommend, I'd be happy to learn.

Broj komentara: 16 :

  1. Riba je ovde stvarno strasno skupa (osim oslica i skuse). O morskoj ribi mogu samo da sanjam (to - da je sveza a ne milion puta zamrznuta/odmrznuta)Sreca pa bar morske plodove dovlace..to mora da je zato sto je Grcka daleko :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod nas je ista situacija, još nam more nije baš toliko udaljeno, ali eto granične zavrzlame :p. A volim ribu, ma obožavam.

      Izbriši
  2. It is so helpful to have local foods that can contribute to your lifestyle! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. i ja sam u ozbiljnom koketiranju s ribama! daj neki savjet: može neki konkretan recept? kako pripravljaš ribu u woku? ili na tavi?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. na malo vrućeg ulja stavim očišćenu ribu. ribu prije toga posolim i pospem kukuruznim ili heljdinim brašnom, i popaprim.

      ccccc na jednu stranu da cvrči, pa na drugu, pa opet na jendu i drugu, i to je to.
      wok, ista stvar.
      brudet: dinstaš luk, na to komade ribe, rajčice/pelate, začin, krumpit
      r, vodu. tresti, ne miješati (Bond moment!). skuhamo je kad je krumpir skuhan

      Izbriši
  4. ja sam s mora, i ono sto ti mogu preporuciti je da uvijek kupujes ribu koja nije iz uzgoja (tipa orade i branciini su redovito iz uzgoja, oni koji su divlji su dosta skupi) ali zato su tu npe. srdele ili incuni - najdivnije ribe koje mozes spremiti na 100 nacina a znas sa jedes nesto stvarno zdravo, gledaj da budu sjajne i tvrde, a ne mekane i to je to!

    OdgovoriIzbriši
  5. Zavidim ti.Ja volim jesti ribu, ali moram reći da je nisam jela od proljeća kad mi se zamjerila....opet. Kupila sam skupi brancin za kojeg sam dala 80tak kuna,filetirala ga i stavila na roštilj. Kad je iz ribe počela izlaziti neka tekućina, nemam pojma dal je bila masnoća ili voda, ali izgledalo je ogavno.
    U Čakovcu na žalost nema svježe ribe.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, vjerujem da je Zagreb izdvojen primjer po dostupnosti ribe na kontinentu, nažalost

      Izbriši
  6. riba je mljac, samo je nažalost jako rijetko jedem. najviše mi je mrsko čistiti je, ustvari izmrcvariti je :) a oni zamrznuti raznorazni fileti po supermarketima mi ni nisu neka riba. zato kad dođem na more obavezno u restoranima naručujem neku finu ribu :)
    slažem se s tobom u vezi komentara da ljudi govore kak je riba skupa, a novac troše na puno gluposti, nezdravih

    OdgovoriIzbriši
  7. Evo kakva je situacija u Beogradu.

    IDENTICNA, draga moja Zubo.

    Kako spomenemo Bojan i ja da idemo kupiti ribu, odmah nas pogledaju o.O whaaaaaaaaaat????

    1. Riba je zdrava
    2. Riba ne goji (tj. ne zderemo je sa gomilom pomrfita kako obicno jedemo ONO meso)
    3. Riba nije skuplja, kada se kupuje u ribarnici
    4. Mi kupujemo filete, tako da ne moramo ni da se mucimo oko kostiju i slicno...


    Samo napred sa ribom!

    OdgovoriIzbriši
  8. kad sam kod kuce uvijek jedemo ribu , i imamo pun hladnjak ribe, ali nazalost sam u drugom gradu nisam kuci, i ribu jedem jedino u konzervi, voljela sam onu sa povrcem, ali sad mi je omiljena sa paradajz sos, i plus u pekari kupim domaci hljeb, i savrseno je =D

    OdgovoriIzbriši
  9. Alergična sam na ribu. Dotakla sam je se tamo s 2-3 godine i skoro se zagušila. Tako da ju od tada izbjegavam i jako mi odbojno miriši. Al tebi dobar tek :D

    OdgovoriIzbriši
  10. When I initiallу commentеd I clicked the "Notify me when new comments are added"
    checkbox and now еach tіme a comment is addеd ӏ get
    seveгal e-mails with the ѕame comment.
    Is therе any ωay уou сan remove me fгom thаt
    seгvice? Thanks a lot!

    Here is mу web blog v2 cigs reviews

    OdgovoriIzbriši
  11. I ωill right away сlutch your гsѕ feed as I can not
    to find уour e-mail ѕubscription hyperlink or e-neωsletter sеrvice.
    Do you have any? Ρleаsе allow me recognise іn ordеr that
    I may juѕt subscribe. Thаnks.

    Тakе а lοok at my wеbsite: v2 cigs Review

    OdgovoriIzbriši
  12. I will right awау clutch yоur rss feеd аs I can not to fіnԁ your e-mail subscrіption hypeгlink
    or е-nеwѕlettеr serѵice.
    Do you have any? Pleаsе allow
    me recognise in oгdeг that I may just ѕubsсгіbe.

    Thanks.

    Feel free to visit my web blog: v2 cigs Review
    Also see my webpage :: click through the next article

    OdgovoriIzbriši

}, 10);