ponedjeljak, 3. prosinca 2012.

Suvremena umjetnost i Karim Rashid/ Contemporary art& Karim Rashid

                        na slici sa mnom je beba Grgur koji ne shvaća tako ozbiljno suvremenu umjetnost.
                            možda da se ugledam na njega?

U nedjelju sam prvi put bila u Muzeju suvremene umjetnosti. Jako volim muzeje, jako volim ići na izložbe, ali nisam dosad bila u tom muzeju, jer imam otpor prema suvremenoj umjetnosti. Dosad sam bila na nekoliko izložbi po Zagrebu, i uvijek bih izašla nezadovoljna.
U čemu je problem? Ne znam. Volim arhitekturu, volim modu, glazbenu i filmsku umjetnost tog razdoblja, ali ne mogu shvatiti suvremene umjetnike čiji izlošci su po muzejima. Stvarno sam se trudila, znala sam stajati pred nekim "instalacijama" i gledati u nešto i pokušavati skužiti što točno gledam..dugo vremena..bezuspješno.
E sad, mogla bih se ja poklopiti po ušima i reći da ja nemam dovoljno kapaciteta da shvatim modernu umjetnost. Ma da ne bi. Umjetnost je tu zbog mene, a ne obratno. Barem ja to tako gledam. Ako sam ja finalni konzument nečeg što umjetnik proizvede, ako sam ja cilj, da mu se divim, da ga volim, i na kraju djelujem u nekom smjeru, molim lijepo, učinite svoja djela razumljivima.
Ogradit ću se od uopćavanja, ne kažem da su sva moderna djela takva- ne znam, znam za ona koja sam vidjela. Nije zanimljivo. Nije razumljivo. Nije lijepo. Ne šokira. Vjerujem da pokušava šokirati na neki način. Na primjer, naišla sam na video instalacije (te su mi najdraže), monitori poredani u krug i time čine ulaz u prostoriju, a s vanjske i unutarnje strane na monitorima se vrte prikazi parne kupelji u kojoj su muškarci. Koji stoje, izlaze iz vode, brišu se. I onda u krupnom planu kamera zastaje na golom pimpeku, i valjda bih ja tu trebala biti pod dojmom, raznježena, prepadnuta, zgrožena..što li? Pimpek ko pimpek, zar nismo golotinju kao društvo već prihvatili?
Možda ja zaista fulam bit, možda netko muškarce u kupelji shvaća bolje od mene.
Jednako tako, jedna druga instalacija: brdo nadgrobnih ploča, na jednom kraju stoji plastična lutka obučena u mušku garderobu, koja svakih desetak minuta pljucne vodu na te nadgrobne spomenike. Ozbiljno?
Ostalo neću komentirati, ispast će da pljujem, ali uopće nisam pod dojmom, a nisam ni zadovoljna.
Umjetnost, bilo koja, je divan alat za izražavanje. Ali, po meni, treba biti razumljiva.

No, ako se pitate što sam tamo uopće radila- išla sam pogledati izložbu Karima Rashida, poznatog dizajnera. Njegovi eksponati bili su izloženi među stalnim postavom, pa sam gledala i jedno i drugo.
Karim Rashid mi se sviđa. Pogotovo u onom okruženju, njegova djela su funkcionalna, moderna i mogu ih zamisliti kako ih imam i koristim doma. Bicikl mi se sviđa, a i fotelja. Odličan mu je i ljubičasti stol u obliku kitove peraje (ili Enterprise star shipa, ovisno što vidite) te veliki kauč u T boji (magenta).



On Sunday we went to the Contemporary Art Museum, it was my first time I paid a visit. I like art, I like museums and exhibitions, but I don't like contemporary art. I just don't. I have issues with stuff I do not understand. I like so many things created in the period I too live in, so it may be strange not to like it, but I don't like most of the paintings and exhibits I've seen.
It's maybe me, maybe I don't understand it, but art should be made for people, not the other way around, right? I did try, went to a number of exhibitions with video installments and didn't like one.
It is not interesting, not funny and there is a lack of beauty in it.
I understand it is not easy for today's artists to work when so much has already been done, but if they're trying to shock viewers, they're not doing it right. Posting a video of an old naked man, just because he is old and naked, is not art, nor it is shocking. I thought we, as a society, have already grown more then to be shocked by someone's nudity.
Why did I go there? Because there was  Karim Rahid's exhibition there, and I wanted to see it. And I liked it. He is an interior designer, and I really like things he makes. Having all other exhibits around, made his couches and desks even more interesting.

Broj komentara: 8 :

  1. Niti ja ne znam što bih mislila o suvremenoj umjetnosti, svaka čast izuzecima, ali redovito ne skužim što je pjesnik htio reći...Ali Rashid je super!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nekako mi uvek previse pojednostave savremenu umetnost, previse je hladna. Ali ovaj biciklic je super! :) Moram malo vise istraziti Rashida. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. I have been really effected by some modern art. I have also seen other modern art creations that I have been CONVINCED are just a scam to fill space and amuse the creators! ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. grrr, stvari koje su same sebi svrha! moj dragi to naziva ''brain-masturbation''.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš sam to htjela reć, al ne nužno an negativan način... Meni je to u biti interesantno. Nije umjetnost tu zbog mene, mislim da je tu zbog umjetnika kojem je ispušni ventil or smth. A mi smo tu kao potencijalni konzumenti... Pa tko voli... Uvijek se nađe netko.

      Meni su npr oni ljudi na prvoj super.

      Izbriši
  5. Beba Grgur je najžešći eksponat.:-)
    M.

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala što si pokazala Rashida, htjela sam ga pogledati, ali nisam bila u mogućnosti.

    OdgovoriIzbriši
  7. When somе οne seaгches fоr his vital
    thing, ѕо he/she wiѕhеs tο bе available that in ԁеtail,
    theгefore that thing iѕ mаintained over here.


    Visіt my wеb blog: Http://Modelvu.Com

    OdgovoriIzbriši

}, 10);