srijeda, 5. prosinca 2012.

Zagrijavanje




Je, došla je zima. I to dosta naglo, došli smo na minuse. U Zagrebu pada snijeg u trenutku kad započinjem pisati ovaj post, velike bijele krpe padaju, hladno je i mislim da je ona mila jesen, okupana bojama i mirisima, prošla ča.
Da bi preživjeli ovu zimu, potrebno je biti spreman na hladnoću.
Centralno grijanje u stanu je takav divan blagoslov. Znam, nije jeftino, skočit će računi još više, ali vjerujte mi, centralno je super. Živjela sam u kući u kojoj se grije na drva, i izlazak iz kreveta u rano jutro je jedna od hrabrijih stvari. Vraćanje u topli krevet mami ko crna rupa manje sretne planete po svemiru. Živjela sam i na moru, gdje se prave da zime nema, ili traje jako kratko, pa se ljudi uglavnom ne bave kupovinom uređaja koji griju. Ljudi, zima postoji i u Dalmaciji. Možda nema snijega, ali bura dolazi do kostiju. Počnite grijati.

Da bi preživjeli hladan zimski dan, treba imati dobre temelje. Dobre čarape i donji veš. Preporučam potkošulje koje pokrivaju leđa. Znate, mišljenje o potrebnoj odjeći u zimi se znaju promijeniti. Ja sam u srednju školu išla u trapericama, čarapama i martama, i gore samo pulover. Bez potkošulje, bez najlonki. I nije mi bilo zima. Nisam baš bila najpametnija tad. Danas spavam u više slojeva kad je hladno, nego što sam prije nosila u školu.
I kao prava konzerva, piljim u curke po cesti koje nose one kratke jaknice iznad bubrega, u hlačama niskog struka. Ponekad mi dođe da ih pokrijem svojom debelom šuštavom zimskom jaknom. Imam dojam da im se mozak smrzao jer ne vidim bolje objašnjenje za hodanje gol po takvoj hladnoći.

Grijani prostori. Ne znam kako je vama, ali meni ne pašu pregrijani prostori po dućanima. Ideš hladnom ulicom, uđeš u dućan u kojem je valjda 30 stupnjeva (čemu uopće tako zagrijani dućani?), skuhaš se, nos pocrveni, oči se zakrvave, lice porumeni, izađeš na cestu, uđeš u drugi dućan, samo nešto pogledati..na kraju dođeš doma i izgledaš ko alkos, crvenog nosa i s popucalim kapilarama po licu.


Želudac. Kad je želudac napunjen nečim toplim, bude sve toplije, zar ne? Toplo preporučam kuhano vino, čajeve i juhe. Također, gulaši i brudeti će napraviti dobar posao.

Odjeća za posao. Došlo je vrijeme zimskih jakni i zimske odjeće, ali radite li u firmi gdje vaši uredski kolege drže temperaturu oko 27C, kao što netko ovdje ima, prisiljeni ste nositi kratke rukave kroz cijelu godinu. Nezdravo je, nezgodno je, vani se smrzavam, u uredu se moram izvući iz par slojeva da se prilagodim subsaharskoj klimi, i mislim da to donosi dosta štete. Tako, ako se ikad zapitate zašto sam i na zimskim slikama razgolićena, to je samo zato jer se kuham dok sam na poslu.
Ako oko sebe imate ljude koji približno slično reagiraju na zimu, te nose deblju odjeću a ne tanke pulovere, i ne otfrlje grijanje na najjače uz zatvorene prozore, onda imate mogućnost iznositi sve one divne pulovere koje imate, blago vam se.
Predlažem slojevitost i puno boja. Kad je već dan siv i zgrade su sive i zrak je siv... barem nek odjeća bude u bojama :)

Broj komentara: 11 :

  1. ooo da zima nam stize, prije nekoliko dana sam kontala da nije jos vrijeme da izvadim svu toplu odjecu, ali jucer kad sam bila vani je tako puhalo da sam pozeljela da na sebi imam sve od zimske robe. Treba se cuvati, kazu da nas ocekuje jako hladna zima, ali sve u svemu ja joj se radujem :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. možda ja napokon iznesem svoje najdeblje pulovere za polarnu zimu, ha? :)

      Izbriši
  2. Uh, ja sam rodjena smrznuta :) Hulahop pa vunene helanke, nanine pletene carape i futrovana trenerka, majica, benkica pa dzemper. Za izlazak dodam Ugsice i jaknu do kolena i 2 metra sala i kapu i rukavice..a sneg jos nije poceo..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahah, ja obavezno dobar dio zaboravim u kafani..:D

      Izbriši
    2. i ja:) i zanimljivo, pet minuta kasnije,a kad shvatim , i vratim se, nitko moje rukavice vidio nije...

      Izbriši
  3. Samo nek je slojevito, ja tako oduvek, uvek mozes skinuti sloj ako je potrebno. I nikad necu razumeti da zbog mode neko ide golisav okolo. :D
    U pravu si, kad drzim vrucu solju necega i pijuckam pa to dospe u stomak...toplota! <3

    OdgovoriIzbriši
  4. Zapravo zima dolazi tek 21. decembra. :p

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kako je smak svijeta najavljen za 21. 12, da ne dođe do kolizije, zimu su prebacili malo ranije ;)

      Izbriši
  5. joj, kao da vidim sebe u srednjoj: fuj potkošulja, fuj štrample, fuj jakne koje pokrivaju bubrege! hodala sam uokolo kao kozački bojovnik, a da me vidiš sad... iz svih slojeva vire mi samo oči, i to samo zato što još nisam smislila socijelno prihvatljiv način da i njih zakamufliram!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);