utorak, 15. siječnja 2013.

Elementarna nepogoda/ Snowstorm

..vele da je u Zagrebu. Ili će uskoro biti.

..people say it is in Zagreb, or it will come soon.
 Probudila sam se bolesna, u onom stadiju kad je glava velika ko kuća, grlo boli, glava boli, pustite me na miru stadij. Digla se, otkazala pregled kod doktora (i to je bio uspjeh, sat vremena se nitko ne javlja na telefon) i vratila se u krevet. Do popodne mi je bilo manje loše, pa sam se spakirala za posao. Odlučila sam ići pješice, jer mi se auto igra skrivača u snijegu, a ne bih baš rekla da su ceste prohodne. Sve ovo vrijeme, zrak je pun snijega, samo pada..

Par minuta od stana primijetih taxi i gospođu koja izlazi iz njega, te se ležerno dotaljigah do njega i šarmirah ga te me čiko odveze na posao. Usput sam saznala sve o taxijima u Zagrebu  (zaslužuje vlastiti post), te istine o politici, zimskoj službi, Bandiću, pješacima i vremenu i programu na teveju. Vozili smo se iza ralice cijelim putem, a ralica se uredno vozila po snijegu podignute grtalice. Moram priznat da mi to nije jasno. Koji klinac se onda voze ulicama?


I woke up today feeling sick, my head felt big and heavy, and my throat hurt. So I canceled my doctor's appointment, and went to bed. Later, I felt better and went to work. On foot. My car is playing hide-and-seek in snow, and the roads are not cleaned, so I decided it is for the best to walk.
I saw a taxi a few meters away from my building, and I entered the car and was driven to work. It felt good.

Problem se pojavio kad sam pokušala otić doma s posla. Nijedna taxi služba se ne javlja. 40 minuta sam zvala naizmjenično, imala sam 3 taba otvorena na kompu i zvala Cammeo, Radio Taxi i Eko taxi..nula bodova.
Pa sam izvolontirala K. da dođe po mene. Pa sam usput malo slikala kako izgleda Zagreb usred noći.
Inače, naš gradonačelnik Bandić je obećao danas, da do sutra nema snijega u gradu, da će ga pojest, pa ne berite brigu za sutrašnji odlazak na posao. Sve će on popapati...


The problem appeared when I tried to go home from work, and for 40 minutes none of the taxi companies anwered my calls.SO, at the end, I called K. to pick me up. And took some pictures while going home.

Slike su takve kakve jesu. Vani je snijeg, vani je mrak, ja sam u autu. Glavne prometnice jesu počišćene. Manje glavne prometnice, well, nisu. Tamo negdje kod Rotora kolona tramvaja, jedan se pokvario, siroče.

Ovako izgledaju auti u Zagrebu. Na zadnjoj slici je, pretpostavljate, moj auto. Dobro se skrio, jelda?
Pojma nemam kako ću sutra na posao. Kako se večer bližila, meni je opet postajalo sve gore. Snijeg je sve više padao, auto je sve više zatrpan, mene sve više boli glava i grlo.
Mediji su, naravno zatrpani vijestima o padanju snijega, što me uvijek zabavlja. Uvijek zamišljam da, dok se takve vijesti vrte, prodajemo komad države, neki otok ili vode, dok je cjelokupna pažnja usmjerena na snijeg koji bi trebao biti sastavni dio jednog godišnjeg ciklusa. Još bih i razumjela da živimo, ne znam, u Dubrovniku, pa da je ovo čudo neviđeno. Ali nije. Siječanj je, sredina zime, po zimi snijeg pada. Kad se jednom snijeg otopi, slijedi set alarmantnih vijesti o topljenju snijega i poplavama. Onda će vode otići pa slijede suše. Ponekad se osjećam ko da živimo u pećini i svaki nas izlazak Sunca iznenadi. Evo ga opet. Evo ga opet. Opet Sunce. Da, tako se i jučer pojavilo na nebu.

Snijeg. Ako ne morate na cestu, nemojte ići. Ako nemate zimsku opremu, ajde nemojte se voziti. Ispred nas noćas je netko plesao po tri trake jer je bio frajer i/ili neuk pa je pilio po gasu. To uopće ne izgleda smiješno, samo čekaš u što će se auto zabiti.
Ne očekujem da snijega nema na cestama, ali bih rado da svi ti novci koje mi izbiju porezima od plaće i vidim kad treba nešto odraditi.  Priča mi taxist da su brda oko grada čišća, jer ih čiste kooperanti. Za razliku od grada, koji čiste ljudi s plaćom, i kojima je svejednije nego kooperantima.
Željela bih da svaka elementarna nepogoda ne postane kolaps u ovom gradu. Kako je u vašim gradovima i selima? Jeste li zatrpani?
Držte se.

Broj komentara: 15 :

  1. i kod danas je strasan snijeg, i ne prestaje padati, =D aaj kako mi je smijesna slika tvog zatrpanog auta, dobro se sakrio, haha =D
    izvini, znam da je situacija ozbiljna ! =D

    OdgovoriIzbriši
  2. Tu kod mene gore ima ajme snijega ali na sreću ceste dobro čiste. Bus nam vozi samo do pola al i to je nešto s obzirom koliko su linija obustavili.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kod nas na sjeveru sve zatrpano slabo očišćeno jer grad nema love da plati kooperante pa čiste samo čakom-ovci tijekom radnog vremena, jer Čakom valjda nema love da im plati prekovremene...tako je to u recesiji.
    Sva sreća da i inače sve obavljam pješke pa mi ni sad nije strašno.Dapače, čak i uživam :)

    OdgovoriIzbriši
  4. mene isto nervira taj šok na snijeg, pa na sušu. i stari egipćani su imali sustav navodnjavanja, samo smo mi hrvati predebilni za to.
    a jasno mi je da snijega ima jako puno i da je teško da sve funkcionira idealno. ali opet, u našem gradu su zastoji i kad kiša počne škrapati, a to stvarno nije normalno...

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga moja Zubo,
    Kod nas u Beogradu je bilo isto ovakvo nekih nedelju dana pred novu godinu.
    Trajalo je nekih 10tak dana i bio je kompletni kolaps.
    Onda se sve otopilo za 3 dana :)

    Iako mnogi ne vole sneg, ja mu se istinski radujem.
    Volim pahulje i tu deciju radost.
    Uostalom, sta je zima bez snega?
    Samo tmurni i magloviti dani, kada nosis kapute)
    Bzvz, slozices se.

    Ovako obuces svoje zimske carapice, cizmice, rukavice, kapu i omiljeni kaput i sljap sljap po snegu.


    Uzivaj i brzo ozdravi.
    Meni uvek Fervex pomogne.
    I naravno odmor, odmor, supice, cajevi, cedjene pomorandze.


    OdgovoriIzbriši
  6. Jooj, ide ovo prema meni.. brrrr..
    Nadam se da je samo neki laganiji apciha i nista ozbiljno :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Treba provjeriti da li je Krk još uvijek u granicama Hrvatske :))))

    OdgovoriIzbriši
  8. da, snijeg je stvarno potpuno neočekivan u ovo doba godine. Što reć, "zimska neman"! Nadam se da si sad već bolje!!!

    OdgovoriIzbriši
  9. ni lopatanje od 5 ujutro, ni iščekivanje ralice, ni vožnja 15 km po bob stazi, ni traganje za parkirnim mjestom nisu me toliko izbacili iz takta, koliko nepoznati netko koji mi je za radnog vremena natisnuo snijeg na bok auta, skroz preko haube...
    brzo ozdravi!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. baš mi je žao. znaju ljudi biti bedasti.

      Izbriši
  10. Joj uopce ti ne zavidim. Ovdje gdje sam ja pada sitni, sparkli snijegic, jedva se osjeti. A dok se vratim ce valjda i Bandic porucat :D

    OdgovoriIzbriši
  11. Sve mi je poznato, ali, na slikama (ili gledajuci kroz prozor) sneg izgleda bajkovito, moras priznati

    OdgovoriIzbriši
  12. Bome, imala si ti pravo, dok se razgovaralo o snijegu i zdravstvenom odgoju... -> http://www.dnevno.hr/vijesti/hrvatska/76271-vlada-odredila-cijenu-hrvatske-daj-150-milijuna-kuna-uzmi-i-nosi-sta-zelis.html

    OdgovoriIzbriši

}, 10);