srijeda, 16. siječnja 2013.

Ljubav

Nikad nisam željela od bloga napraviti političku pozornicu. U biti, pokušavam i ne saznati za sve što bi mi moglo potrošiti živce. Nažalost, u posljednje vrijeme previše se razmahala tema o zdravstvenom odgoju u školama, a meni je tema "Ljubi bližnjeg svoga" previše povezana s njom, i imam potrebu napisati riječ dvije ovdje.



Kad je bio rat, bilo je najbitnije preživjeti. Onda je jednog dana rat završio, i bili smo tako sretni da smo živi i da imamo državu. Od tada do danas, svašta je pošlo krivo. Država je siromašna, društvo je siromašno, ljudi su gladni, bez posla, često bolesni i depresivni. Velik broj problema rješava se humanitarnim akcijama, i uvijek nekako ispadne da se stvari riješe tek kad narod uzme stvar u svoje ruke, skupi pare i spasi stvar.

Uvijek mi se sviđala ta sloga, koja se možda ne vidi od prve, ali je tu. I mislim da država računa na to, pa prebaci često lopticu na ljude, i ne spašava što treba, i onda narod odvaja od usta i kupuje potrebitima hranu, peći za grijanje i prijevoz do Amerike da se bolesno dijete operira.
Kamo ta sloga nestane kad se postavi pitanje seksualnosti, ja ne znam.
Prvi smo u Europi na listi doniranja organa, imamo razvijenu kulturu darivanja krvi, postoje udruge za spašavanje pasa, pomoći djeci s poteškoćama u razvoju, postoje kojekakvi telefoni za pomoć oboljelila od karcinoma ili skupljamo pare za inkubatore, i opet, kad dođemo do pitanja tko s kime spava, Hrvatska se prelomi ko suha grana.
Kolegica Ana je ovo stavila na twitter i fejs (fala Ana, ako ovo čitaš), i napokon sam odlučila malo pogledati te filmiće sa skupa. Za one koji ne znaju, pred zagrebačkom katedralom skupili su se pripadnici LGBT zajednice, i heteroseksualne osobe koje su im se pridružile jer se slažu s njima. Otkad se u javnosti pojavila informacija o uvođenju zdravstvenog odgoja, koji nije nikakva novost, sve oči su uprte u taj 4. modul, koji se dotiče i seksualnosti. Ne da mi se sad ulaziti u sve detalje, molim vas izguglajte više informacija mada vjerujem da ste već načuli o čem se radi.
Problem su osobe koje nisu heteroseksualne, a koje su smještene u ladicu normalnih skupa s "nama", "normalnima". I od tog dana, valjda ne prođe dan a da se nešto ne događa na toj temi. Kako su biskupi vodili agresivnu kampanju, tako je i prosvjed organiziran na Kaptolu.
Ne ulazim u odnose Crkve i LGBT zajednice. Shvaćam da RKC ima svoj stav, shvaćam da mora biti radikalnija, na kraju, sve je to politika.
Ovo je dio koji me rastužio. Ljudi koji su došli na prosvjed, protiv prosvjednika. Gledala sam filmić, gledala sam tamo neke dječake, pune mržnje kako se deru i prijete, gledala sam odrasle muškarce kako viču i prijete. Cijelo se vrijeme čulo u pozadini "Vi niste Hrvatska" i pjevala se Thompsonova  "Lijepa li si". Kao da  se ta pjesma ne može sviđati i nekome tko voli isti spol.

Vi niste Hrvatska. A tko je onda Hrvatska? Tko to ima sveto pravo odlučivati tko je Hrvatska? Jel to onda znači da pederi ne mogu biti domoljubi? Dala bih jednu ruku kojom tipkam u vatru, da je sigurno neki gej vojnik branio i moj grad i spašavao žene, djecu i starce.
Gledam te ljude, i pitam se otkud im ta mržnja koja ih pokreće, da na (očito njima neradnu) subotu ne odu s djecom u park, ne odu posjetiti stare roditelje ili se podružiti s prijateljima, ne odu u prirodu ili jednostavno budu doma i odmaraju, nego odu mrziti nekog nepoznatog.
Znaju li ti ljudi da i gej populacija daje krv, donira organe i spašava možda baš njihove dijete nakon saobraćajke? Možda ih jedan takav uči u školi matematici, ili pazi na njih u prometu. Možda je najbolji pedijatar na svijetu i liječi im klince od viroza, možda je najbolja teta čuvalica. Tko zna?
Zašto se ljudskost mjeri tim, s kime spavaš?

Ako netko tako ružno nastupa tamo gdje je "dozvoljeno", pitam se kako ružno postupa prema nekome, kad ga nitko ne vidi.
Život je tako divna stvar. Ne znaš koliko traje, ne znaš što se sve može izdogađati. Možeš se okružiti ljudima koji ti pašu, možeš uživati u njima i trenucima s njima. Možeš živjeti život kako najbolje znaš, iskoristiti tu šansu koju si dobio, probati sve i svašta. Toliko stvari možeš posjetit, zemlje, gradove, događanja.
Možeš izmisliti nešto novo. Možeš biti odličan u svom poslu. Tako puno ideja, tako malo vremena.

 Kako se ikome da baviti se tuđim seksualnim odabirom?

Broj komentara: 20 :

  1. jako si ovo lijepo napisala! i slažem se u potpunosti s tobom. love is all we need!

    OdgovoriIzbriši
  2. Odgovori
    1. Da im se mila moja, do te mere da otac odbije da mu ozbiljno bolesno dete operise hirurg koji je gej..Bilo bi tuzno da nije morbidno..

      Izbriši
    2. Morbidno. A kažu Bog je ljubav....

      Izbriši
  3. Sve se slazem, nije ni ovde situacija bolje, naprotiv-mislim da je jos gora! :(
    Ne znam sta da dodam a da ti vec nisi rekla. Nikad, nikad mi nece biti jasno sta je ono u coveku sto ga tera da tako ruzno misli, mrzi i na najruznije nacine napada gej populaciju.

    OdgovoriIzbriši
  4. Amen na sve ovo sto si rekla :)
    I jedna ispravka - gej/lezbo je seksualno opredeljenje, peder je karakterna osobina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Haha, ovi koji su došli napadati su pederi :D

      Izbriši
  5. Well said. U potpunosti se slažem. Neka ovi mrzsci odu raditi nešto korisno i dobro, kopat kanale, a ne ulaziti u tuđe spavaonice. Kladim se da je pola njih mučilo životinje u djetinjstvu.

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlično si ovo napisala! Ne bih ni sama bolje.
    Bude mi naročito razočaravajuće, kada ljudi prešute svojim homofobičnim prijateljima, razne diskriminatorne komentare, eto da se ONI ne uvrijede. Ja vala nikome ne prešutim da je homofob i da je to jedina bolest u cijeloj priči.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ni meni nije jasno zašto je toliko bitno tko s kim spava i kakve to ima veze s bilo čim!
    I taj seksualni odgoj više, pun mi ga je kufer, koliko smo se zakrvili oko toga! Stvarno mi nije normalno da bismo djecu trebali učiti da je gay bolesno, da će šta, valjda umrijeti, ako masturbiraju ( a to čak rade i bebe)... Iako sam katolik, nisam ovca i nikako se ne slažem sa stavom Crkve, a pogotovo s tim što se petlja u posve sekularne stvari, kao što je školstvo. A kad treba dići glas za potlačene radnike npr. onda šute... Cccc
    Ilina

    OdgovoriIzbriši
  8. Lijepo napisano i potpuno se slažem s tobom. Nastojim se se previše nervirati oko takvih budala, ali skoro sam ispljuskala jednu mamu kad je na roditeljski došla s peticijom.

    OdgovoriIzbriši
  9. Slažem se u potpunosti sa tobom, odličan post. Katolik sam, ali Crkva bi trebala prvo počistiti nered u svojim redovima, a onda krenuti pametovati. Neka g. Kardinal manje razmišlja o mramornim biskupskim dvorima, a više kako pomoći ljudima u nevolji. Svećeniku nije dovoljno 50 kn kada ide u blagoslov obitelji, a nekome je tih 50 kn bogatstvo. Svaka čast izuzecima, ali kler vozi bijesne aute, imaju skupe mobitele, markiranu odjeću, mi im dajemo plaću, a njima još uvijek nije dosta. No, dosta o njima, odmah mi se tlak digne... :)

    A vezano uz spolni odgoj sestra mi radi kao pedagog u osnovnoj školi i kaže da se ta tematika obrađuje tek nekoliko sati, da će klinci ionak se samo smijuljiti na satu i to je to. Kao da nemamo važnijih tema za raspravu....

    OdgovoriIzbriši
  10. I ja sam pogledala filmić neki dan. Baš me je steglo oko srca vidjevši da pojedinci nemaju isto...

    OdgovoriIzbriši
  11. Slažem se u potpunosti sa svim što si rekla!
    Institucija katoličke crkve u hrvatskoj priča o "razaranju čovjeka" kroz zdravstveni odgoj, a ja se pitam zašto nikada nisu ni zucnuli o razaranju čovjeka koje su njihovi svećenici prouzročili u svojim pedofilskim poduhvatima...
    Sram ih bilo!!! (htjela bih reći nešto još gore, ali ne bih bila pristojna)

    OdgovoriIzbriši
  12. Da divno si sve napisala. Ja se uvek setim recenice iz jedne knjige-da bi nekoga mrzeo, moras da mu posvetis neko vreme. Ja to vreme nemam, a vi?

    OdgovoriIzbriši
  13. Hello!
    After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot".
    "International Directory Blogspot" It's 165 Countries and 8790 Websites !
    Missing yours join us
    If you join us and follow our blog, you will have many more visitors.
    It's very simple, you just have to follow our blog, enter your Country and your blog url in a comment, and you will be automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world and to share different passions, fashion, paintings, art works, photos, poems.
    So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    I think this community could also interest you.
    We ask you to follow the blog "Directory" because it will give you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    Please follow our blog, it will be very appreciate.
    I wish you a great day, with the hope that you will follow our blog "Directory".
    After your approval to join us, you will receive your badge
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    Regards
    Chris
    I follow your blog, I hope it will please you
    To find out more about us, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  14. Gledajući i intenzivno živući s tom halabukom, a i inače s pitanjima koje Hrvatima izvlače najstrasnije stavove i pobude, kao što su ljubav prema domovini i Bogu, odgoj djece, briga za društveni poredak, i sl. , dakle same teme bazirane na ovim ili onim oblicima ljubavi, mislim se kako ne bi bilo zgorega vratiti se unatrag, i to ne korak, nego skroz, na početak, na prvu ljubav. I upitati se : kako me je mater odgojila? Kod moje je bilo: Ne radi drugom što ne voliš da i tebi rade. Pitanje je osobne kulture hoćeš li se baciti kamenom na nekog ili mu dobacivati uvrede. Pitanje je osobnog dostojanstva zašto se osjećaš da te neka druga osoba ugrožava samim time što je njen odabir drugačiji od tvog. Pitanje je inteligencije individualca zašto ne procijeni okruženje i svoju ulogu u njemu pa se onda pozabavi svojim životom. A gledajući tko s kim spava, valjda, pederi (ovi o kojima MPL govori), zaborave na svoje živote.

    OdgovoriIzbriši
  15. puna mi je kapa zdravstveno odgoja. stvarno. i ne da mi se o njemu više razmišljati, a kamoli raspravljati. ipak, osjećam potrebu reći nešto iz perspektive osobe koja stvari gleda s nešto drugačijeg gledišta. ono, u ime demokracije i dijaloga. ja sam dio katoličke crkve i doista nastojim živjeti evanđelje. ono, stvarno ljubiti bližnjega svoga. bez obzira bio on hrvat-katolik, srbin, gej, židov ili rom. ne zanima me to. u startu, svi imate moje poštovanje. svaki čovjek je iskrica Božanske ljubavi na svijetu. jedan moj kolega s posla je gej i sam ja znam za to. iako sam vjeroučiteljica. i ne osuđujem ga. e sad, bilo koja ideologija, religija ili filozofija prima se na način primatelja. voda u okrugloj čaši će biti okrugla, u kockastoj kockasta. bilo koja religija primljena od strane uskogrudne, fanatične osobe mogala bi prijeći u vjerski fundamentalizam. kršćanstvo koje svjedoči licemjer svijetu pokazuje licemjerno lice. islam koji svjedoči neki terorist svijedu prikazuje okrutnu, bezumnu, zaslijepljenu vjeru. gdje god je ljudi tu je i grijeha. postoje policajci koji se bae kriminalom. treba li ukinuti policiju u društvu. postoje učitelji pedofili. treba li sve učitelje staviti na lomaču? ja se nadam kako ja evanđelje ne iskrivljujem previše. i znam puno kršćana i muslimana koji svoju vjeru svjedoče dostojanstveno i dolično. vratimo se na dijalog i poštivanje. je li taj prosvjed pred katedralom zaista imao za cilj da se gej populaciju prihvati i razumije? ne bih rekla. imamo li u ime umjetnosti zaista pravo vrijeđati ono što je drugome sveto? u ime ni jedne forme umjetnosti ne bih se rugala holokaustu. jer je on nekom svet. ne bih se rugala ženama u burkama, jer one znaju zašto ih nose. ne bih obescjenjivala vrijednosti koje su drugome važne jer smatram da nemam pravo na to. imam li ja pravo da se poštuje mene ili u ime tolerancije i liberalizma jedino ja, kao dio crkve moram šutjeti i bezrezervno prihvaćati ono što mi drugi nameću kao ispravno? tko se pita potiče li crkva na nerazumijevanje i uskrogrudnost, dobrodošao je na bilo koji moj sat na kojima redovito budu pentekostalni evanđelisti (romi), pravoslavci, a povremeno zaluta i poneko dijete koje se deklarira ateistom. pitajte ih slobodno uči li crkva vjernike mržnji.

    OdgovoriIzbriši
  16. nadam se da će konverzacija kava postoji na blogosferi biti češća i u RL :)
    Sani, meni je drago što imaš želju napisati nešto iz svog kuta, jer vjerujem da nije ugodno, ajmo tako reći, biti na meti zbog odabira, čak i kad je u pitanju posao/religija, kao ni seksualni odabir.mislim da svi možemo misliti globalno, i djelovati lokalno, i dat najbolje od sebe da cijelo ovo društvo postane kvalitetnije.
    hvala vam svima na komentarima.

    OdgovoriIzbriši
  17. Slažem se u potpunosti. Nikad, ali nikad mi neće biti jasno što ih pokreće na mržnju na temelju nečeg tako... nebitnog.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);