srijeda, 6. veljače 2013.

Birtija

Ne znam jesam li već pisala o dobroj birtiji. Dobra birtija je rijetka stvar, i nije svaki lokal dobra birtija, a ne ne. Pokušat ću objasniti o čemu se radi.
Kako vrijeme prolazi, sve manje imam vremena/volje za pusto kafenisanje vani, pa kad idem na cugu, zaista volim sjesti negdje gdje će mi biti ugodno tih sat, dva, tri. Za početak, volim se osjećati ugodno, a ne natrpano kao u japanskim vlakovima, kad neki uređivač interijera natrpa prostoriju stolovima i stolicama kolko ide, pa kad se moraš dići, dižeš pola birca i pomičeš ih ko Zagijevu slagalicu (sjećate se toga?)
Najčešće se u bircu dižem da odem na wc. Ljudi, ako imate birtiju, de pazite na te toalete. Jel tako teško imat sapuna i papira? Cijelu večer?

Jako jako cijenim nepušačke birceve, kojih ima, pa, malo. Svjesna sam da gomila ljudi puši, da ti ljudi donose novce, ali mi fale mjesta na kojima mi neće faliti zraka, neće mi suziti oči i smrditi kosa, koža i odjeća kad se vratim doma. Nekad bih najrađe skinula vlastitu kožu i objesila na štrik da se lufta, skupa sa skalpom.  Ventilacija je valjda previše za tražiti?

Muzika. Postoji par mjesta koja su super uređena, dobra je ventilacija, dobra je atmosfera, ali osoba koja pušta muziku je, valjda, gluva, ili joj je krivo objašnjeno koji je cilj izlaska ljudi van. Štajaznam, rijetko idem van, ali obično odem van i želim komunicirati s ljudima oko sebe. Ali ne možeš. Jer muzika probija bubnjiće. I nakon što 15 minuta vičem "molim" na sve što ljudi oko mene izgovore, ili mislim da izgovore, završim tako da šutimo i cupkamo jer smo htjeli- ne htjeli- ko na koncertu, sve grmi. Obično tada uleti, obično supijana, osoba koja misli da ću je razumjeti ako mi vrišti u uho. Jel vam se to kad dogodilo? Onako, stojite, očigledno je buka oko vas, i umjesto da vam netko ciljano priča mirno u uho, razdere se u nekoj frekvenciji delfina, samo propara bubnjiće. Da se vratim na temu- muzika bi trebala biti podloga. Postoje mjesta gdje se ne priča nego uživa u muzici, to ima više imena, i ljudi tamo daju novce da slušaju koncerte, plešu, ili oboje.

Stolovi. Ako dosad niste shvatili da sam ko kafićka policija, sad ćete shvatiti.
Prvo, većina birtija isto izgleda. Ajde, još u Zagrebu ne toliko, ali kad god bih krenula po državi dalje od glavnog grada, imala bih dojam da jedna osoba uređuje sve birtije po nekoj svojoj viziji. Na podu mramor, mesingane stolice i par separea, na zidu neke slikarije i par ogledala. A onda je prije par godina svaki drugi birc postao lounge. Kamon. Najednom svuda stolovi visine vrtnog patuljka, svi se pravimo da nam je to dio kulture valjda, naručim kavu i serviraju mi je pod noge. Pa ne mogu se ja toliko ni preklopiti! A stolice su isto one niske, pa se izvalim, pa mi je kava daleko, pa se sva uspušem dok se prvo izvučem sa stolca i spustim do kave. Tko je to izmislio? Što fali klasičnom stolu klasične visine?

Narudžbe. Nedavno sam komentirala s J. kako je postalo teško naručiti običnu kavu i čašu vode. Nije to narudžba. Konobar se trudi dodati još nešto tome, i kad kažem produženi espreso, i vode, često vidim lice tužnog psa razočaranog narudžbom.
- samo espresso? da
- produženi? da
- nećete mlijeko? ne. ni šlaga? neskafe? imamo toplu čokoladu?
- ne.
- produženi espresso. da vam ga stavim u onda u veliku šalicu? stavi ga u šta hoćeš. nisam mu ovo zadnje rekla na glas, i donio je, veliku šalicu kojoj se na dnu skrivao produženi espresso. Voda je često nečujna riječ, i uredno se zaboravlja. Ili, ako pijete kavu na Plesu u kafiću, naručite kavu i čašu vode, donesu vam flaširanu Janu. Pretpostavljam da još nisu povukli vodovod do Velike Mlake ( tamo je zg aerodrom).

Možda se sad pitate što meni na kraju paše? Paše mi kad imam di sjest. Paše mi kad se osjećam ugodno, ko u nečijem dnevnom boravku. Kad imam s čime oprat i obrisat ruke u wcu, kad mogu kliziti pogledom po bircu dok sjedim i družim se. Neki dan su me odveli u nešto blizu tome. Moj stol je imao starinski stoljnak, a pored je sijala stolna lampa. Bez posebnog light showa, svirala je neka kubanska glazba, ljudi su bili normalni, čaj je bio čaj, stolice su  bile ugodne.
Postao je izazov naći mjesto za sjest i podružiti se, a da bude lijepo. Imate kakvu birtiju za preporučiti, neko mjesto koje vam je baš tako, da znam kamo svratiti ako dođem u vaš grad?

                                                slikano u novootkrivenoj Berki, Berislavićeva

Broj komentara: 9 :

  1. meni dragi https://www.facebook.com/pages/Kims-Coffee/116518868423156?fref=ts ima nešto od onoga što si pobrojala ;-)

    a što se tiče birc policije, pridružujem ti se...

    OdgovoriIzbriši
  2. U potpunosti te razumijem. I vala ako se u Zagrebu to ne može lako naći šta misliš kako je u našoj kasabici :)? I ovo za uređenje si pravo dobro opisala, smrznem se kad vidim taj silni mramor. U Bihaću već ima par kafića koji su udobni i fino uređeni, ako ikad naiđeš preporučujem ti da potražiš kafić Piramida, lijepo uređen, lijepa dovoljno glasna i tiha muzika i fin vlasnik :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Ti bi po makedonskim bircevima uzivala.Em nema pusenja em normalna "glasnoca" muzike a u toaletu su obavezni da imaju sve (kazne, kazne, kazne)
    I kud se seti Zagijeve slagalice :))))))))

    OdgovoriIzbriši
  4. lijepo se nasmijah na komentare o lounge barovima :D iako sam bila u milleniumu na katu, koji je uređen u lounge điru i bilo mi čist lijepo
    a novootkriveni birc je "u dvorištu" na zelenom valu, ne znam točnu adresu. sad ne znam koliko voliš visoke stolice s visokim stolovima, premda ima i onih normalnih. muzikica je jako ugodna i potiha, a super mi je što možeš naručiti PRAVE čajeve, a ne one filtrirane. i specijalci su za kavu. manjak je što je wc u dvorištu, znači izađeš iz birca i onda u wc. al preporučam :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Berka ti je tek novootkrivena?! Shame! Odi u Dvorište kad zatopli, imaju divnu terasu, Čini mi se da je to Hebrangova. Bacchus vjerojatno znaš? Jedino je malo mračno, ali je ugođaj sličan kao u Berki. Grič bi ti se trabao sviđati.

    Joj sad sam se sjetila i onog novog čuda u haustoru prek puta Tesle (kraj Erstea), ne znam kak se zove, al serviraju pravu afričku kavu i nema pušenja.

    CafeTin! Tamo kod MaxMare kad se ide prem HNK-u Teslinom. Jel to Gundulićeva? Divno dvorište, isto kad zatopli.

    What else...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dvorište- osim što je i Lolila izgleda isto predložila:), mislim da su mi ga spomenuli prošli tjedan. ovo za dvorišta budem isprobala kad zatopli. hvala puno!

      Izbriši
  6. Slagalica <3
    Potpuno te razumem, ja uvijem kosu u maramu kad bas nemam drugi izlaz, ali stvarno mrrrzim dim cigareta, i stalno sam u potrazi za nepusackim zonama. Za sada ih pronalazim, evo nekih novosadskih, proverenih mesta: Vremeplov, Nublu, Teatar, Lazino Tele, Lazin salaš, ne mogu ih se više setiti, jer baš kad treba moj mozak protestuje. Pozdravljam te! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Potpisujem ovo :) Meni je super kaf drop in cafe u branimir centru, kad god idemo u kino ak mozemo odemo tamo. Super mi je atmosfera i sve, a pusacki/nepusacki dio je odvojen + ima dio "ispred" kafica pa ako je mjuza preglasna moze se tamo sjesti. Imam i jedan tu na okretistu u koji volim otici al nemam jos puno iskustva s kaficima, nisam bas nesto izlazila od kad sam tu u zg :)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);