četvrtak, 28. veljače 2013.

O pregledima/ On medical exams

Zadnjih par tjedana opet su mi se zaredali pregledi, srećom, kontrolni. Odlazak na pregled, čekanje na pregled i povratak obično oduzmu neradni dio dana. Kako sad idem po tim pregledima već neko vrijeme, red je da napišem riječ dvije o toj aktivnosti.

Svi vi koji idete na pregled očiju znate kako je zabavno kad vam nakapaju one kapi za širenje zjenica. Prije par tjedana išla sam na FAG, to je fluoriscinski angiogram, a to je pregled krvnih žila oka na jednom stroju. Radila sam jedan FAG već prošlo ljeto, pa sam znala što se radi, ali bolnica je posudila na kratko neki überstroj i rade neku studiju pa su me zamolili da sudjelujem, pa sam pristala. Uglavnom, znate ono kad vas naruče u 11 a dođete na red u 3? U međuvremenu sjedite pred ordinacijom, a sestra svako toliko dođe do vas i još nakapa onih kapi. Te kapi peku. Prvo sjediš pred ordinacijom, žmiriš i plačeš, jer peče. Onda u jednom trenu prestane peć, ali ništa ne vidiš. Nakon nekog vremena i vidiš nešto, ali ne želiš jer je svjetlo prejako (a nema svjetla u hodniku). Slova na zidnim plakatima su mutna, da ne spominjem slova i brojke na mobitelu. Taman progledaš, evo sestre i opet nakapa.

I tako, ponavljalo se to kapanje, i dođe red na angiogram. Nije to ništa strašno, snimaju oko pod jakom svjetlošću, ali u jednom trenutku u venu puste fluoriscin. To je boja. Ne, ovo je jako blag izraz. To je koncentrat žutonarančaste boje koju svemir prije nije vidio. Malo im je pobjeglo dok su mi davali "boju" u venu, i ja sam mislila da mi krv teče po ruci, koliko je to žarko crveno izgledalo na mojoj ruci. Uglavnom, dobijem ja boju, krenemo dalje s pregledom, i pita mene doktorica jel mi slabo. Ja zastanem, pogledam ju s kako-to-mislite-meni-nije-slabo-na-pregledima pogledom i tada skoro povratih. Naime, ta boja voli izazivati nuspojave. Želudac se popne u grlo i tamo se smjesti.
Ne volim boje.

Meni je ljudsko tijelo tako zanimljivo. Kad su mi dali tu boju prvi put, mislila sam da ću morat pričekat 10- 15 min dok sad ta boja dođe do oka, pa da vidimo kako rade kapilare, ali znate li koliko treba da boja od vene na ruci dođe do oka? Ispod 10 sekundi. Tako brzo srce pumpa. Baš sam bila pod dojmom kad sam to saznala. Manje (meni) zabavna nuspojava je to što ta boja ne ispari, nego hodam žuta iduća 24/48 sati. Moja koža je prljave, neoprane ružne žute boje, moje bjeloočnice su (pogađate) žute boje, i sve dok ne ispiškim tu floerescentnu žutu, ja izgledam ko da se mjesecima nisam oprala i takva hodam po svijetu. Fuuunn.
Taj dan poslijepodne otišli smo u toplice da malo plivam i pomognem si kralježnici, kojoj ova duga hladna zima s promjenama vremena nikako ne paše, i kad sam se vidjela u badiću, palo mi je na pamet da me možda neće pustiti na bazen. Onda mi je palo na pamet- šta ako ta boja izlazi preko kože, i zasvinjim bazene? Nije se desilo ništa od navedenog, ja sam se toćala onako žuta, ko očerupani pilić, i bavila se takva fizikalnom terapijom. Mogu reć da nije bilo gužve oko mene u bazenu. U svakom zlu, nešto dobro.

Danas sam išla na magnetsku rezonanciju, opet. Ako ne znate što je MR, to je snimanje određenog dijela tijela, u mom slučaju mozga i kralježnice, u uređaju s magnetskim poljem. To je jedna velka tuba u koju moram leći, na glavu mi stave par dijelova aparature tako da ne mogu ni mrdnuti, i zaguraju me u stroj. Traje oko sat vremena, ne pričate, ne gledate, ne mičete se. Jako je bučno. Danas sam dobila slušalice, pa je bilo podnošljivije. Ljetos sam imala osjećaj kao da ležim na cesti, a da netko pored mene buši asfalt.

Ono što sam otkrila o sebi je da mi paše taj zvuk. Zvuči najbliže technu/ houseu. Repetativni zvukovi koji grme u toj tubi, a koji su meni bili baš ok, a moj mozak je nakon par minuta pokušavao naći neke riječi u toj buci. Nije sve isto cijelo vrijeme, ali često ide ovako: zamislite jedan pošten stroj koji radi polusporo ra-ra-ra-ra-ra-ra-ra-ra  i onda tika-tak-tika-tak-tika-tak.tika. Bubnjevi. Lokomotiva. Sve skupa u isto vrijeme.
I tako..vježba živaca.
Uglavnom, usred toga izvuku me napola i traže mi venu, da mi daju kontrast.

Jebo ih kontrast. Da nisam bila pod svom onom armaturom i nisam mogla mrdnut, digla bih se i prošla.
Imam dojam da su moje vene javno dobro, koje se teško locira, pa lupkaju po njima ko da lubenice kupuju na placu. I opet ta boja. Netko za mene možda misli, na ovakve dane, da sam loš primjer korištenja solarija.
Također sam naučila da na te dane nije pametno ići kupovati puder, niti se uopće pokušavati šminkati, jer sve izgleda krivo. Zna li itko uostalom, kako našminkat osobu s banana bojom kože?

Srećom, ovaj kontrast me nije cijelu požutio, MR je prošao, moram pohvaliti bolnicu jer se lista čekanja ubrzala i došla sam na red tri mjeseca ranije (bravo, Rebro!), i sad se čekaju nalazi.

Broj komentara: 13 :

  1. Ma samo nek je sve pod kontrolom pa mozes po svetu i ljubicasta..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zamisli kako bi tek onda bilo teško naći pravu šminku ;)

      Izbriši
  2. oh, jako te dobro razumijem. nažalost. i ja ću na mr ovih dana. jeeeeej! nego, čekamo da nam javiš kako su rezultati pregleda u redu! (sad sam se sjetila jednog čovjeka kojeg sam susrela lani pred bolnicom. nadam se da ti nećeš razmišljati na taj način! čovjek poljoprivrednik, a sezona žetve u jeku. čita nalaze i ogorčeno komentira sinu: "eto, sve je u redu! - slijedi red psovki - i zbog ovog smo propustili dva dana žetve! kad sam propustio žetvu da je bar neki razlog, neka bolest ili nešto, nego žetvu sam propustio, a zdrav k'o dren!")

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. mda, imamo mi to kao naord, tu potrebu da bude bolest, umjesto da smo veseli kad ne bude ništa. valjda ne možeš pričat okolo da te uz sve ostalo, još i bolest muči.

      Izbriši
  3. The way you relate the sounds of the exam to the beats of techno music are so amazing! Despite the difficulty you describe, this amazing observation made me smile! Keep strong, darling. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. thank you:)
      you always seem to read these long posts before I had time to translate them. I'm sorry for the trouble reading in Croatian.

      Izbriši
  4. 3 mjeseca ranije?! I'm impressed!

    I potpis na MPL, svi se nadamo što boljim nalazima :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 3 mjeseca ranije. da, hrvatsko zdravstvo. da, za svaku pohvalu je:)

      Izbriši
  5. Držim fige da svi nalazi budu ok :) A ti bila žuta ili ne, ja te i dalje pratim xD

    OdgovoriIzbriši
  6. Kako poznato :) Imam upalu oka kojoj ne znaju uzrok i bezuspjesno ga traze. FAG je jos bio ok, izuzev zutila ali za vrijeme magnetne je nestalo struje, pa se upalio alarm... Oh veselja. I panike :)
    A sto se tice kapi mislila sam da sam sve vidjela dok na predzadnjem pregledu nisam dobila kapi koje paraliziraju oko na par minuta. I onda okrecem glavu kao robot :) Uf, raspisah se. Drzi se! I blog ti je divan :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. dobrodošla:)
      ispast će da ima stvari koje još nisam prošla na tim pregledima, i možda i mene čekaju;)
      sretno i tebi s pregledima. nadam se da će i ta upala proći.

      Izbriši
  7. Tako žuta mogla si se pridružiti nekom SF sajmu, sigurno bi bila glavna atrakcija :) Šalim se, glavno da rezultati budu bili OK.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ;) da, mogla bih se pridružiti nekom Bennetonovom sajmu!

      Izbriši

}, 10);