nedjelja, 10. veljače 2013.

Zdravi ručkovi/ Healthy meals

Dobar dan svima, nadam se da vam nedjelja prolazi u miru i da vam ne smeta ovaj snijeg koji opet pada. Ako ne živite blizu mene, zanemarite dio o snijegu :)  (jedino ako i vama ne bijeli u vašem kraju). Slijedi post o hrani bez glutena, zdravi ručkovi koji su spremljeni po prehrani dr. Swanka, znači hrana bez crvenog mesa, bez mlijeka i mliječnih proizvoda, bez šećera, bez konzervanasa i sa  određenom količinom ulja/masti.


Good day everybody, hope you're enjoying your Sunday, and hope it is not snowing where you are (as it is snowing here). Today we have here a post about gluten-free meals ( and red meat free, lactose free, sugar free..)

Salata. U Arena centru na katu postoji restoran, gdje kupci sami odaberu što će staviti u salatu. Možete odabrati salatu i 6 priloga. Ovaj tanjur sadrži kristal salatu, matovilac, kozice, piletinu, šampinjone, rajčice, papriku i crne masline, i mrvičičicu maslinova ulja i balzamičnog octa. Tanjur je jako jako velik, i stvarno se najedem od svega toga. 

Salad. In a shopping mall nearby is a restaurant where you can choose what to put into the salad. In my case, I chose chicken, black olives, fungi  tomato, paprika and some sea food. I added olive oil and aceto balsamico to it. It was really delicious.

Dagnje s rajčicama i kuhanim krumpirom. Krumpir sam nedavno "otkrila" nakon višegodišnjeg nejedenja. Krumpir nema gluten i smijem ga jesti. Sadrži brdo dobrih stvari, i od njega sam sita, što je najvažnije. Inače, uz ovu prehranu jedem češće i više nego prije, zaista nisam baš satima sita, ali od hrane nemam onu težinu u želucu, nisam umorna nakon jela. Zanimljivo, puno više jedem, a zalihe se tope. Što se tiče ručka, na maslinovom ulju zdinsta se luk, dodaju dagnje, a nakon toga sam dodala smrznute rajčice, peršin i češnjak, te začina po volji. Krumpir sam skuhala u kori, jer tako sačuva vitamine prilikom kuhanja.

Mussels with pelates and cooked potato.I have "discovered" recently potato, I haven't eaten it for a while, but since it is gluten- free, and started eating it and love it.
I'm on this diet for 6 months now, eat more, eat more often, and still I'm loosing my weight. Not so much weight, but it seems like I'm loosing my volume. Talking to people with similar problem, I've found out gluten does that to the body.

 Pečeni losos. Losos je pre prefina riba. Mastan je i ne smijem ga jesti puno. Komad lososa bacim na tavu, bez ikakvih dodataka, malo soli i papra, ne treba mu puno vremena da se speče. Uz njega, zelena salata i kruh od brašna suncokretovih sjemenki. Jako jako jako fino.

Salmon. It is delicious. But has too much fat, so I have to be careful eating it. I only add salt and some pepper to it, bread and green salad.

 Integralna riža, te lignje s blitvom i pelatima. Ovakav uradak nastaje kad vam se ne da do dućana/nemate vremena, pa u lonac ide sve što nađete u hladnjaku. Ispalo je jako fino. Nekad sama sebe iznenadim.

This is a meal when I had no energy to go to the store, so I took everything I found in the fridge. Integral rice with  squid and some mangold. Sometimes it surprises me how good the lunch turns out.

Jesam li već rekla da volim krumpir? Eh, ovo je jedan vege objed, koji sam nosila na posao (možete primijetiti plastičnu zdjelicu oko hrane). Krumpir kuhan u ljusci, preliven s malo maslinovog ulja. Zelena salata. Krumpir zasiti, i kako sam trenutno u fazi da mi jako paše, jedem ga često. Dok mi ne dodija, vjerovatno.


Otkako sam se počela hraniti po prehrani dr. Swanka, i između ostalog izbacila gluten iz prehrane ( koliko je to moguće), u razgovoru s drugima shvatila sam da mnogi imaju problem s glutenom. Nisam nikada mislila da sam i ja među njima, nikad nisam išla na one testove za intoleranciju hrane. Nakon 6 mjeseci ove prehrane, mogu reći da je osjećaj bolji. Poletnija sam. Lakše probavljam hranu. Kao što sam već rekla, nema onog umora nakon ručka koji vuče da legneš na kauč i malo odmoriš. Jednostavno pojedem i nastavim dalje kroz dan. U mom slučaju nije samo gluten izbačen, pa ne mogu tvrditi da je samo zbog toga, ali zanimljivo je gledati kako se tijelo mijenja. Nije to nekakav velik gubitak kila, jednostavno tijelo splasne, kao da je svaka stanica bila napuhnuta. I tek kad moraš paziti što jedeš uvidiš koliko je taj gluten sveprisutan. Ili, da to objasnim iz drugog kuta: nažalost naše društvo ne izlazi toliko ususret osobama koje ga ne jedu, pa mogu uredno prekrižiti pekarne, slastičarne, lance brze prehrane pa čak i restorane, najčešće. Sve to čini prehranu zahtjevnijom, jer ne mogu si dopustiti da nemam što za pojesti, i treba biti organiziran i imat dovoljno hrane doma.
Kako se zima bliži kraju (valjda) spremam se na nove recepte, da si malo uljepšam proljeće. U planu su mi palačinke od rižinog i heljdinog brašna. Drže mi fige :)



Have I told you already how I love potato? This is a vege meal, only cooked potato, with some olive oil, and green salad. It is very good, and keeps me full for hours.

Broj komentara: 14 :

  1. probaj losos napravit na pari, sva masnoća koja se topi iskapi iz njega, što dulje pariš, to se više odmasti :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Lignje s' blitvom JOOOJJ! Recepti su ti redovno fantasticni, uvek ukradem poneku ideju :)) samo mi zao sto nemamo neku riblju pijacu sa normalnim cenama..

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala na par dobrih ideja, stalno tražim nešto novo da si obogatim bezglutenski jelovnik...btw, palačinke od heljdinog brašna preporučam prefine... :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja bi ovo sve nom nom nom nom :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. za tebe bi bilo lako spremati hranu..sve ti paše:))

      Izbriši
  5. Ja bih se ovako hranila u idealnim uslovima, da mogu, da kuham samo za sebe. Stvarno sve izgleda fantastično. I da te pohvalim, za maštovitost u kuhanju i za ustrajnost da se pridržavaš potrebnog jelovnika, kod nas ljudi obično ne shvataju koliko je hrana važna za zdravlje i samo se kljukaju tabletama

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma, hvala, al sad si me sjetila..znaš klik oljudi dođe i kaže: ma pojedi samo malo, neće ti niš biti od par zalogaja :)

      Izbriši
  6. Iscitaj malo na netu o Ann Sawyer ako vec nisi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nisam znala za njih, hvala ti

      Izbriši
    2. nista, redovno sam te citala,samo sam zaboravila password za blog, pa nisam komentirala, uglavnom mojoj prijateljici pomaze

      Izbriši
  7. Meni sve ovo izgleda jako, jako fino, osim ovog ribljeg dijela (alergija).
    A da si se stanjila već sam ti rekla :) Znam da to nije najbitnije, ali se vidi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, sa svim ostalim u paketu izgleda dolazi i nova linija;)

      Izbriši
  8. It's been snowing here too. But at least it's good weather for cooking! Indeed, it's amazing how the right veggies can really fill you up. :)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);