četvrtak, 7. ožujka 2013.

Zdravi slatkiši/ Healthy desserts

Molim vas uzmite ovo "slatkiši" iz naslova sa zadrškom, jer najmanje je šećera u ovome što slijedi.
U zadnje vrijeme nešto sam eksperimentirala s dostupnim namirnicama koje smijem jesti, i pokušala od toga napraviti deserte.
Jedan dan jako sam fulala. Jedan dan bila sam sva u pospremanju i pripremanju i svašta sam napravila i nikako nisam mogla stati, pa sam na kraju večeri natopila rižu za iduće jutro, da se brže skuha. Greška. Integralna riža natopljena preko noći nije dobra stvar. Prenatopljeno, slijepljena zrna, sve vodenasto..bljak. Ali ja sam  škrta štedljiva žena, pa sam razmišljala što s hranom (jer hrana se ne baca), i odlučila ubaciti tu rižu u blender. Zatim sam srezala jabuku i zblendala, i pomiješala s rižom. Onda sam zblendala par suhih smokvi, dodala i njih i cimet, te stavila peći, a povrh sam povukla par crta meda. Nije se ispeklo, jer nije  bilo brašna, ali dobila sam vruću smjesu koja je mirisala na zimu, vruću kašu koju sam otad još par puta spremila.
Ljudi moji, kako je to fino <3.
Naravno, probala sam i hladnu verziju, i bez smokvi i svakako. Sad mi je to na repertoaru dok se ne zasitim.
Jesam li već spomenula ponudu i cijene bezglutenskih proizvoda? Komedija. Osim toga, bez glutena je za mene samo dio priče.

                              svjesna sam da ovo uopće ne izgleda reprezentabilno, ali je zato fino

Osim toga, izmislila sam browniese koje smijem jesti. Za zdrave braunize potrebno je rižino i kukuruzno brašno, rižino mlijeko, soda bikarbona ( samo zato jer nisam imala prašak za pecivo doma) i rogač. Rižinog brašna treba biti više od kukuruznog, rižino mlijeko ulijevajte dok smjesa nije gusta, dodajte rogač, izmiješajte, i stavite peć u protvan s papirom za pečenje.
Ovaj recept zahtijeva doradu, ali i moguće kombinacije. Planiram ubaciti smrznuto šumsko voće, jabuke, šljive, naravno ne sve odjednom. Imam doma i brašno od slanutka pa ću probati i njega ubaciti.
Ako se odlučite na ove kekse, uzmite u obzir da sam ja stavila 0 šećera, i da je okus drugačiji. Jedino slatko je rogač, pa, ako ne morate izbjegavati šećer, predlažem da ubacite nešto slatko, makar malo meda, ili grožđica. Kukije sam jela uz rižino i bademovo mlijeko i jako je jako fino.



Please note that there is no sugar in these recipes, so if you think of sugar when reading desserts, it may surprise you.
I've made two new meals that I'm proud of.

The first one I made from rice. I cooked too much rice, it was overcooked so I blended it in my blender, than I blended an apple and some dried figs. I added cinnamon, and put in the oven. It couldn't be baked, because there was no flour, but it was a hot fudge, and a very delicious one. Smells like winter. You can also add some honey on top.

There other one are brownies I have invented ;)
Ingredients are rice flour, corn flour, rice mild, soda and carob. I took soda only because there was no baking powder at home. I mixed everything till it became thick and put it in the oven.
If you can eat sugar, you can add sugar or honey. I plan to add apples and/or berries or plums (not at the same time).
I ate brownies with rice and almond milk.

2 komentara :

  1. I am glad you've been finding options that indulge your sweet tooth but also fit your diet! I have been doing vegan, sugar-free baking for a while, and I find it only gets easier and easier -- I don't even think about it anymore, it's just the way I bake things. You are clearly already and expert as well, so I can't wait to see what else you post! :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Parola je "Snađi se!" i ti si se fino snašla...Svaka čast! Gledam te bezgluteinske proizvode u DM-u i cijene su im zaista too much! Brownies...mmmmmm

    OdgovoriIzbriši

}, 10);