subota, 20. travnja 2013.

Kako čitat više od tri strane dnevno?/ How to read more than 3 book pages a day?

Volim knjige.  Čitanje mi je jedan od dražih, ajmoreći, hobija.
Prije sam gutala knjige, kako je život postajao kompliciraniji, sve je manje bilo volje, i nakon faxa gdje sam gutala knjige jer sam morala, sad sam u fazi da čitam ono što želim.
Problem je, nemam vremena za knjige.
To je kao i s filmovima. Najednom imam brdo filmova i serija koje me čekaju, ali kad da im se posvetim?

Paralelno čitam dvije knjige i još jednu na laptopu, i dvije na laptopu čekaju na red, a 4 papirnate čekaju na polici. Svaka je turbo zanimljiva.
I što se desi kad idem čitati? Ja zaspem.
Pročitam dvije strane, najviše tri, i ulovim se da već žmirim s naočalama. Meni je čitanje prije spavanja postalo indikator spavanja, i tijelo se valjda počne gasiti čim čuje šuškanje stranica.
Shodno tome, knjige su već predugo kod mene, i davno je prošlo vrijeme za vraćanje nakon svih produžavanja u knjižnici.

Ja sam prije gutala knjige. Ostajala budna noću dok ju ne bih pročitala. Zadnje knjige na koje sam tako reagirala bila je Millenium trilogija, i preporučam ju. Volim kad me ponese, kad sam živčana i ne mogu zaspati dok ne završim poglavlje, a taman svaki čas ubacuju neke dosadne dijaloge ili nepotrebne stvari koje onda nabrzak čitam samo da dođem do onog bitnoga u priči. Volim dobru knjigu, naspram članaka kojima sam bombardirana u medijima, i zbog kojih više pola naših portala ni ne otvaram, jer ne želim da mi truju dane crnom kronikom i lošim vijestima, ograničena sam izborom pisane riječi.
Netko mi je već preporučio Pratchetta, kojeg sam već čitala, ali našla sam neke knjige koje nisam, i sad pored mene veselo čekaju Zanimljiva vremena i Samo ti možeš da spasiš svet. Inače, ako čitate Prachetta, toplo preporučam original na engleskom ako vam je dostupan/znate jezik, a ako nije, srpski prijevod je daleko najuvjerljiviji. Probala sam ja i druge prijevode, nažalost nekako je uvijek falilo malo soli da bude okus potpun.
Ako vam je Prachett nepoznat i sad čitate ovo u čudu, čovjek je napisao set knjiga - Discworld, preduhovit je, pitak i zanimljiv. Sprda se sa svim i trebalo bi ga ubaciti u obaveznu lektiru.
Trenutno pokušavam ovu knjigu privesti kraju, i kad ju napokon pročitam, osvrnut ću se na nju. Za sad ju mogu samo preporučiti.

Jestiva povijest čovječanstva/ An Edible History of Humanity

Svašta sam saznala: koliko su koštali začini, i kako su se zbog njih brodovi slali na kraj svijeta; mrkva je u originalu bila ljubičaste boje, krumpir su prvo koristili kao ukras (lišće).

Kakvi ste vi s knjigama? Jel stižete čitati? Molim vas, recite da  i vama nije lako čitati knjige ko prije :)




I love reading books. It is on of my, let's say so, favorite hobbies.
I used to swallow books before, but as the life became more complicated, I had less will for it, and after the college where I had to read many books in a short period, I now read only what I want.
Well, the problem is: I have no time for reading. The same problem I have with movies and series: so many of them are waiting to be watched, and I plan to deal with them, but have no time.
At the moment I'm reading two books at the same time, and one more on my laptop,  and 2 online and 4 printed ones are waiting in line. They all are so interesting.
What happens when I start reading? I fell asleep. I manage to read two, sometimes three pages, and find myself with my eyes closed and my glasses are still on my face. It seems like my body thinks of reading as an indicator of a sleep start. Books from the library are too long at my place, I should bring them back, but I didn't finish them and I'm having a hard time with returning books I haven't finish.

I miss the feeling of temptation when reading a good book, when I read boring pages between the interesting ones, only to find out what happened, so that I can go to bed. Last books that made me feel so were Millennium trilogy, written by Stieg Larsson, and I recommend it. It is not an easy literature, but it is worth reading.

Someone here on the blog  recommended once Terry Pratchett, but I have already read most of the Discworld books. Now I have two more to read: Interesting Times and Only You Can Save Mankind.
If you never heard of Pratchett- give it a try. I spent one summer loughing out loud, reading his books. They're so interesting and funny, and I really like his sense of humor.
At the moment I'm trying to finish a book by Tom Standage: An Edible History of Humanity. 
I can't write a review because I haven't read it all, but it is an interesting story about our civilization (s) and how the food made people change habits and explore the world.
I have learnt the carrot was purple originally; people didn't eat potato at first, but wore its leaves as a jewelry  and there is a whole chapter about spices.
What about you? Please tell me you have difficulties with  book reading too ;)

Broj komentara: 11 :

  1. E baš zanimljivo! Ja upravo čitam Tom Standage - A history of the world in 6 glasses ilitiga prevedeno kao Istorija sveta u 6 pića. Jako zanimljiva knjiga, ako nisi čitala, pogledaj. Nisam znala da ima i ovu jestivu, moram ju pronaći. :-)
    gaby

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ni ja nisam znala za ovu s pićima, moram ju nać!! hvala ti:)

      Izbriši
  2. Uh, znam kako ti je. Moja faza gutanja knjiga je bila u srednjoj školi. Dok nisam imala ni internet ni laptop. I onda na faksu hrpa literature za faks uz koju mi se nije dalo čitati. Danas tu i tamo posudim neku knjigu, ali evo stoji na ormariću kraj kreveta, u romantičnom scenariju kraj noćne lampice i sva se uživim u ideju da lijepo ležim prije spavanja u krevetu i čitam u tišini uz svjetlo lampe. Al onda zalutam na netu i onda mi se spava. Sad me čeka Atlas oblaka od Davida Mitchella - čeka rok povratka u knjižnicu :)

    OdgovoriIzbriši
  3. ja najviše čitam na godišnjem, odnesem na more punu torbu knjiga i samo čitam :D neke knjige čitam godinama, počnem ih čitati pet, šest odjednom pa nikako da završim...i ako neka ne završi u torbi za more vjerojatno će ostati nepročitana do kraja ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sve zavisi od tempa posla, mada kradem pola sata dnevno u prevozu za itanje papirnatih. Elektronske obicno u kafe pauzi :) Cinjenica je da citam mnogo manje nego sto bih htela ali posto se polako vracam u utinu , ice opet makar knjiga nedeljno :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Uvijek se nađe vrijeme za knjigu. U tramvaju na putu do faksa, prije spavanja, kad nemam ništa drugo za raditi :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Niti ja više ne čitam kao prije, već više na mahove. Imam fazu kad skoro pa non stop čitam, a onda mi dugo treba da primim knjigu u ruke. A kad primim i nađem pravu, ne mogu vjerovati da sam mogla bez čitanja ;-)

    OdgovoriIzbriši
  7. Imas sapatnika :) Smao da ovo pospremim, samo da ovo sklonim, samo da se sa ovim vidim, itd. I dodje vece, pa procitam oko te 3 strane i kljoknem u san. No, leti nekako vise citam, cak i po nekoliko knjiga mesecno. Cim zavrsim sa poslom, odem na gradsku plazu na Dunavu, rasirim knjigu i: navali!

    OdgovoriIzbriši
  8. Obožavam knjige, čitanje mi je najdraži hobi (uz trčanje po Sljemenu...), ali navečer me umor svlada, tako da čitam možda pola sata. Najdraže mi je odmah ujutro, na tašte, tada bih mogla satima, što se naravno isto ne događa! Upravo sam opet pročitala Mešu Selimovića i Derviš i smrt i uživala kao i prvi put. KAd nemam ništa za čitati, odmah sam izgubljena. Najviše sam čitala u dvije trudnoće i to silom prilika, morala sam mirovati!
    Ilina

    OdgovoriIzbriši
  9. Otkad sam *morala* čitati za fax i više sam na netu čitam jako, jako slabo. 10 do max 20 knjiga godišnje. Tužno.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);