utorak, 9. travnja 2013.

Kuvarica: Zdravi muffini/ Healthy muffins recipe

Preko nekoliko ljudi me je molilo da napišem recept za ove "zdrave muffine", pa mada već dugo ne pišem recepte za ono što spremam i jedem, evo  iznimke: slijedi recept. Za ove muffine potrebno je imati kalup za muffine, i papirnate čašice su dobrodošle, mada nisu obavezne. Ja sam zadnja dva puta pekla bez papirnatih čašica, i jednako se dobro ispeklo. Ako ne koristite čašice, stavite manje smjese u kalup. Tako tijesto neće iscuriti po cijelom plehu, i muffin će ličiti na muffin. Kada miješate sastojke, miješajte suhe sa suhima, a mokre s mokrima.



A number of people have asked me to write down the recipe for my healthy muffins, so here you can find how to make them.


200 g brašna (od toga nek pola bude kukuruzno). Ja miješam rižino i kukuruzno brašno.
100 g šećera - ovaj dio ne stavljam, ali ja ne jedem šećer. Moglo bi vam biti neukusno bez, pa probajte   jel vam bezšećerni muffin opcija
1 pecivni prašak i 1 vanilin šećer - ako nemate prašak za pecivo, uvijek možete ubaciti sodu bikarbonu
2 dl mlijeka ( u mojoj kuhinji, to je rižino ili bademovo mlijeko)
1 dl masnoće (suncokretovo ulje)
2 jaja
agavin sirup (stavim jako jako malo, i uz vanilin šećer koji daje onaj kolačast okus muffinu, meni je to dovoljno. Probala sam i bez sirupa, ok je)

Ovo su osnovni sastojci. Možete na to dodati:
50 g kakaa ili 50 g rogača
ili izblendanu jabuku ili smrznuto šumsko voće.
Meni je rogač prefina namirnica koju smijem koristiti, ali trenutno su mi favoriti ili šumsko voće ili zblendana jabuka, i onda u tu smjesu dodam i cimet. Što se tiče začina, tu su vam ruke slobodne. Ubacujete ono što volite jesti.

Slika ispod pokazuje pečenje muffina bez papirnatih čašica, i smanjila sam smjesu napola. Tako su se muffini digli, ali nisu iscurili, i fino su se dali izvaditi iz kalupa. Ako imate čašice, slobodno stavite cijelu smjesu.
Mokre sastojke pomiješati, i dodati im suhe.
Na kraju, dodajte jabuku, šumsko voće, ili povrće ako želite povrćaste muffine. Ako su u pitanju povrćasti muffini (mrkvica, paprika, planiram u sezoni tikvica i tikvice ubaciti), dodajte začine za slaniju verziju- sol, papar, možda origano.
Pecite 20 min u pećnici na 180 C.
Ako dosad niste radili s kukuruznim i rižinim brašnom, uzmite u obzir da se ta bezglutenska brašna ne dižu kao standardno bijelo, i nemojte očekivati nešto veličine krafne i s karakterom spužve, jer to se neće desiti. Dobit ćete kompaktnu masu, zasitnu i finu. Ako vam je nešto nejasno, slobodno mi se javite.
Eto, bon apetit!


200 g flour ( I use half of it corn flour, the rest rice flour)
2 dl oil ( sunflower oil)
2 eggs
agava syrup
these are basic ingredients. You can add coca or spices. Also, please note that you should mix first moist ingredients, and than add all others.
You will laos need
1 vanilla sugar
1 baking powder

If you bake a vegetable kind, add vegetables and salt, pepper and stuff you like. If you're makin  fruit muffins, add fruits at the end. I mostly use ribbed apple or berries.
You can use paper cups or just pour the mixture into the mold. Both options are ok.
Bake for 20 min, in 180 C heated oven.
In case you have more question, just ask me.
Bon apetit!

3 komentara :

  1. zvuči fino, a kako sam baš danas planirala muffine svojim momcima, mislim da ću isprobati s jabukom i cimetom.

    OdgovoriIzbriši
  2. Njam! Obožavam muffine, a nadraži su mi s jabukama i slani muffini (šunka + sir). :o)

    OdgovoriIzbriši
  3. OMG! It looks so delicious:)

    http://theprintedsea.blogspot.de/

    OdgovoriIzbriši

}, 10);