srijeda, 17. travnja 2013.

Tamnoplava boja/ Dark blue

Prije nekih 10tak godina bila sam u Njemačkoj, i nakupovala dosta odjeće u H&M. Tamo negdje prije deset godina, ta odjeća je vrijedila, i sve što sam tad i tamo kupila, imam još i danas.
Ovaj post neće biti o kukanju kako danas ništa ne vrijedi:)
U to vrijeme otišla bih ocu na tjedan dana i obavila šoping, i u to vrijeme u nas i nije bilo nekih dućana, barem nije bilo nečeg što se meni sviđalo.
I kupila ja jednu divnu haljinu, kariranu, stoji ko salivena. Toliko mi je dobro stajala da sam ju stalno nosila.  A kad stalno nosiš neku haljinu, lijepo ju dezodoran pojede ispod pazuha.
I sad, imam krasnu kariranu crvenu haljinu s bijelim područjem pod rukama. Neće ići.


10 years ago I was in Germany and bought myself a lot of clothes. All I bought then, I have still today. This is  not going to be a post about how all was better before:)
Back then, I went to see my father in Germany, spent a week there, and usually had a big shopping. We didn't have H&M in Croatia those days. One thing I bought was a lovely reddish checkered dress. It look great on me, so great I wore it almost every day, and when you wear a dress every day, you get deodorant stains under arms.
Not good.
 Ovaj remen s haljine pokazatelj je divnosti karirane haljine.
Prvo sam odlučila samostalno ju ofarbat u crno, prije par godina. To je završilo preloše. Pre preloše.
Izgledalo je ko da je netko presvukao crni sloj preko karirane haljine.
U međuvremenu, godine su prolazile, haljina je čekala u ormaru, da bih je se sjetila ove zime, negdje u ožujku, i odlučila je dati ofarbati.
U kemijsku čistionu, gdje sam jedan dan došla i postavila miljon pitanja, i dogovorila da su najsigurnije boje crna ili tamnoplava. Tamnoplava, odlučih, uzeh haljinu i odnesem na farbanje.
Teta u kemijskoj me upozorila da postoji šansa da konac na šavu i oko gumbiju ne bude tamnoplav, ali to uopće nije problem. S tim se mogu nositi.
Jedva sam čekala svoju novu staru tamnoplavu haljinu. I dođem ja na dogovoreni dan, donese neka druga zaposlenica moju tamnoplavu haljinu, izvuče iz vrećice, i ja ugledam ovo:


You can see by the belt how the dress looked before the coloring.
First I decided to color the dress myself. It resulted in a very bad colored dress, so I never wore it afterwards. The dress waited in my closet for years, and this winter I remembered it and decided to had it colored.
I went to the laundry  service, here you can color the clothes there too. I talked to an employee, she explained to me that best options are black or dark blue, and I chose dark blue.
I was so happy, again I will wear my dress!
And so I came a few days later, and another employee brought the dress and I saw this:

 Ovo nije tamnoplava haljina. Ja možda imam lezije na mozgu, ali mozak nema centar za tamnoplavo koji bi mogao nastradati, tako da nije do mene. Ja ovdje vidim svoju kariranu haljinu, i mrvicu bolje ofarbanu od mog nemuštog farbanja u crno.
Stavila sam naočale, i pogledala prvo haljinu a zatim gospođu. Onda sam krenula pristojno, s očitim rečenicama, kao kad s nekim konstatiramo očigledne stvari, na primjer vrijeme.
- Ovo nije tamnoplava haljina.
Štajaznam, meni i danas zvuči ko iskrena izjavna rečenica. Nisam nikom *ebala mater niti vikala. Stajala sam i nisam mogla vjerovati.
I onda slijedi fail. Zaposlenica je idućih pet minuta uvježbano ponavljala papižljivim karakterom rečenicu:
"Pristali ste na Uvjete kad ste predali odjeću."
Ja: Nije se pofarbao ni dio ispod pazuha, još uvijek se vide mrlje od dezodorana.
Papiga: Pristali ste na Uvjete kad ste predali odjeću. Da, inače se ne može prefarbati tkanina koja je stradala od dezodorana. Ali pristali ste..



This is not a dark blue dress. I may have lesions on my brain, but there is no dark blue center in the brain which could be damaged, and I am pretty sure this is not what I have asked for.
I put my glasses on and looked into the woman standing in front of me.
I was very polite and just said: This is not dark blue.
And then she replied: You agreed on the Terms when you gave your clothes...
I still think I was polite that day. I didn't provoke nor did I jell.
For every sentence I said, she replied with " You agreed .."
Maybe it is not possible to color the clothes ruined by the deodorant. Maybe it is not possible to color multicolored dress into a dark blue. What ever it is, I think I should have known that before handing over the dress.
But the worse thing was, when the employee started convincing me that the dress look great. Just great. Very modern and stuff.


Gledajte, ja ne kažem da to nije istina. Možda se zaista tkanina s dezodoranom ne da pofarbati. Možda se karirana odjeća ne da profarbati. Možda su u šumi.
Možda je netko to trebao napomenuti tamo negdje, ne znam, kad sam davala haljinu?
Vrhunac je bio, dok sam ja stajala kamenog lica, što zna dost ružno izgledati kad se naljutim i pokušavam izbušit pogledom rupu u nekome, kad je navedena gospođa krenula mene uvjeravati da haljina sada zaista mrak izgleda.
Jer valjda joj inače dolaze slijepi ljudi ili barem daltonisti.
"Joj gospođo, pa haljina vam sad izgleda mrak!"
Podsjetilo me to na isprobavanje odjeće kad sam bila mlađa, pa kad bi prodavačice pod svaku cijenu htjele utrapiti nešto, pa bi hvalile što god da obučem, i kako god da to izgleda. Sve je bilo mrak.
Ovo nije mrak haljina. To je možda mrak kroj koji odlično ide na mene, ali ovo nitko ne bi nazvao mrakom niti lijepim.
Druga stvar je što ću ja to iskombinirati odlično i izvući ću najbolje od toga.
Ali jebemusve, jel ovo usluga?
Super su mi ljudi koji me idu uvjeravati, pore dmojih zdravih očiju, da bolje znaju što volim, vidim ili mislim.



Maybe blind people come there, or maybe daltonists?
But convincing me about the greatness..c'mon.
It reminded me of me in my earlier years when trying some clothes in stores. When women working there tried to convince me I look great in whatever I had on.
This is not a great dress. It may look great on me, and I will do my best to make the greatest out of it.
But, really, it this a good service?

I so like when people try to convince me they know better what I like and see.

Broj komentara: 15 :

  1. I što je onda bilo??? totalni triler :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. a ništa, moja Lana, platila sam i otišla.baš se nisam dobro osjećala nakon.

      Izbriši
  2. Ej ali haljina izgleda mrak i ovako :) Siva na kockice... što da ne? ne znam kakva je prije bila ali ni ovako nije loša, fakat!

    OdgovoriIzbriši
  3. a bemu, krivo mi što nisi spasila haljinu :/ ali da, kombinirat ćeš je super i neće se ni primijetiti da nije tamnoplava :D
    btw. mislim da sam te vidjela jučer kasno popodne kroz prozor kako šećer kroz trnsko kraj igrališta u dugoj haljini na crno-bijele pruge i plavoj majici? :D ili je bio netko jako sličan :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i imaš nagradicu kod mene ako ti se da s time zabavljati :)

      Izbriši
    2. To sam bila ja! (u zelenoj majici :) )
      jao, ovo je prvi put da me netko prepoznao.
      Jao, poznata sam!!
      (idući put se slobodno javi)

      Izbriši
    3. heheheh :) a bilo mi je malo bed vikat s prozora 3. kata :D idući put vičem!

      Izbriši
  4. How frustrating! I have had experiences like these, and it always makes me wonder, does the employee not realize that I would probably be more receptive to them if they were apologetic? If they acknowledged their mistake?

    For what it's worth, I do believe that you of all people will indeed be able to make the most of the dress even in its new state. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oh, we shall see if this is true very soon:)

      Izbriši
  5. Such a nice post! I like your blog! : )

    OdgovoriIzbriši
  6. molim te, reci da si tetu opalila po nosu, u ime svih nas koji se svakodnevno bakćemo sa sličnim situacijama!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma jesam, baš.. nisam, bila sam previše šokirana i tužna. Mislim da je ona sama sebi veći križ..

      Izbriši
  7. Bar si joj rekla sta mislis. Ja, koliko god sam asertivna i direktna u zivotu, u tim situacijama sam ko pasivno kuce. Platim, a odem nezadovoljna i bez reci upucene krivcima :(

    OdgovoriIzbriši
  8. E al meni je iskreno ovako fora :) Kombinaciaj boja mi je ljepša nego prije.

    O usluzi neću... Svi znamo kakva je posvuda.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);