nedjelja, 5. svibnja 2013.

Jezero Sabljaci/ Sabljaci lake



U subotu sam bila na izletu. Vrlo neplanirano, ali jako mi je drago da se sve izrealiziralo. Pojeo me prošli tjedan, svaki dan bila sam mrtva umorna od ovog vremena, i koliko čujem i vidim, i svi ljudi oko mene su prolazili podjednako teško. Tamo negdje u petak ujutro palo mi je na pamet da bi se trebalo u subotu negdje maknut, negdje u prirodu, da napunim baterije. Pitala sam Lanu je li za kakav izlet koji nije predaleko, da se malo družimo, ona je srećom bila za, mada tada nije ni znala što ću uopće isplanirati. Lana i ja, kad se uspijemo vidjet jednom u mjesec- dva, obično zasjednemo na višesatnu kavu, i onda završimo u šetnji po dućanima, i baš mi je to zvučalo srednjoškolski za provodit vrijeme i zaželila sam se jednu "kavu" provest u prirodi. 
Guglala sam mjesta koja bih mogla posjetiti, i gugl mi je prijateljski pokazao jezero Sabljaci. Pokraj Ogulina, nikad na tom jezeru nisam bila, i koliko sam mogla vidjeti, lijepo je i uređeno mjesto.
Znate što je super? Super je kad vam nešto padne na pamet, i onda se sve izrealizira bez problema. Super je kad nitko ne komplicira. Ja sam skuhala kavu i ponijela termosicu i neš za jest, Lana je ponijela fotić, sjele u auto i krenule.
Inače, ako imate suvozače, naučite ih da ne drže naopako kartu dok vam daju input kamo skrenuti.
Dakle, kad smo se opet vratile na autoput i ovaj put sišle na pravom mjestu, sve ostalo je bilo super lako i lokalni prolaznici su davali instrukcije što i kako, i vrlo vrlo brzo došle smo na jezero.

Jezero Sabljaci je umjetno stvoreno jezero, oko 3 km udaljeno od Ogulina, po veličini se nalazi na 11. mjestu u RH, i često ga zovu "Ogulinskim morem". Nekako nikad tamo nisam bila, nitko mi nije pričao o tome, no otkad sam ja u petak popodne odlučila da idemo, skoro svatko kog sam srela mi je rekao da je već bio tamo/zna nekog tko je bio tamo/tamo je super. Dobro zašto me nitko nije onda dosad vodio na to jezero?!

Puno vikendica, uređene kućice i vikendice, mene je podsjećalo na atmosferu uz more. Tišina, priroda, ptice i šuma i sunce i jezero, a kad ne gledate u vodu, gledate u planine. Milina.
Postoji šetnica, klupice za sjest, pojest i popit kavu, sunčale smo se i sunce je toliko sijalo da nisam često ništa ispred sebe vidjela.
Na obali postoji restoran di se može fino pojest. To je bio jedini momentić na izletu kad je zaštekalo. Ja sam naručila lignje sa žara, i krumpir i blitvu. I još pitam jesu li krumpir i blitva kuhani. Jesu jesu. Osim što ih nakon kuhanja još bace na ulje dinstati malo. Pa sam čekala drugu turu samo kuhanog povrća, i konobar je bio malo živčan i mahao rukama na moje inzistiranje "samo" kuhanog..ali sve drugo je bilo zaista super.

Kako je vrijeme prolazilo, svjetlo se mijenjalo, i tako se mijenjala boja jezera. Ja se nisam mogla nagledati prirode. Naišla sam na voćku na koju je, pretpostavljam, kalemljena grana neke druge vrste, pa cvjeta u dvije boje i dva različita cvijeta:)
Jezero je baš dobro za višesatni izlet, ili, ako se vraćate s mora/ usput vam je, da stanete i prošećete, pojedete i razgibate se malo. Kontinentalni turizam je nepravedno zapostavljen mada ima jako lijepih mjesta po Hrvatskoj koja ne zaostaju od obale.
Ja jedva čekam da sad vodim tamo sve drage ljudi, koji ovo još nisu otkrili.
Želim vam ugodnu nedjelju!





On Saturday I went on a journey. It all happened almost unplanned, because I decided to somewhere in the nature on Friday afternoon. Didn't know where exactly, I just wanted to escape for a day.
The last week was hard and I was so tired, mostly due to the weather changes here, warm and humid and rainy and then again hot and humid. So when Friday hit, I decided to find the way to charge my batteries.
I have asked my friend and fellow blogger Lana if she would like to come with, she was more then happy.
So I googled a bit, to find a place we have not yet been to, and found out there is a lake in our part of Croatia. Somehow, I have never visited it, although from the moment I decided to go, everyone around me told me he/she saw there. How no one took me with, ever?!

It is so good when all goes easy, and from just an idea we got a great journey. I made coffee for the road and some food, Lana took her camera, and off we went. No idea where we are heading.

If you are travelling with someone, make sure this person knows the right side of the road map. In case this person does not know the right side, you may go in the wrong direction.
So when we got back to the highway, and find the right turn of, everything else went smoothly.

Sabljaci lake is an artificial lake, 11th biggest lake in Croatia. It is surrounded with wonderful small houses with small gardens, woods and a promenade. There are benches to sit on and have a coffee, and there is a restaurant on the lake coast.

Broj komentara: 10 :

  1. Znala sam da ćeš napisati da sam naopako držala kartu, znala sam!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Bila sam tamo jednom kao mala, iako bih trebala više jer mi prezime vuče korijene iste kao i jezero :) A koliko sam upoznata, odonuda su mi preci, davni, davni...
    Priroda je uvijek najbolji izbor za druženje i opuštanje :)

    OdgovoriIzbriši
  3. nikad čula do sad, baš lijepo izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. eto, sad znaš kamo se zaletit kad bude prigode :)

      Izbriši
  4. izgleda da vam je bilo sjajno, a prva i ona s maslačcima su mi jako, jako lijepe fotke!

    OdgovoriIzbriši
  5. Such absolute beauty! The colors in these pictures make me feel like I'm right there! So glad to have a small glimpse into your happy afternoon. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. prva slika je predivna, ko iz časopisa, i totalno atmosferična...

    OdgovoriIzbriši
  7. Skroz se slažem s komentarima o fotkama! Prva i ona u maslačcima su prekrasne.
    Bravo Lana;-)
    Mihaela

    OdgovoriIzbriši
  8. Hoces nam napisati kako se do tamo dodje? Jako volem ovakva mjesta i rado bih otisla!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hej Kris, Sabljaci su ti na autocesti Zg- Split, skreneš prema Ogulinu s autoceste, i pitaš za smjer lokalni živalj :) nekih 10 minuta od silaska s autoputa. probaj :)

      Izbriši

}, 10);