četvrtak, 9. svibnja 2013.

Tijelo/ The body

Jednom davno dobila sam knjigu na dar, knjigu o joga položajima, i doma sam sama pokušavala vježbati. Bilo je zanimljivo, još tada sam bila srednjoškolka, pokušavati raditi nešto toliko čudno, ali na tome je i stalo, i pala je joga u zaborav.

Zatim je prošlo desetljeće u kojem mi nije pasala takva statična aktivnost, pa sam prolazila kroz tai bo, pilates, kalanetics, planinarenja, trčanja, sve samo ne mirno bivanje na mjestu.
Ne znam što se dogodilo u međuvremenu. Pretpostavljam da se dogodio život. Imam više godina, život mi danas izgleda drugačije, ja dišem i mislim drugačije, moj stil života djeluje na moje tijelo, a ni multipla ne pomaže, i već neko vrijeme razmišljala otići u neki centar pitati nekog trenera da mi pokaže vježbe za istezanje, za leđa i kralježnicu, jer me muči i zahtijeva svakodnevno istezanje ujutro i navečer, prije spavanja.
Umjesto toga..

Već mjesec dana idem na jogu.
Joga je, pa..nije laka. Ovo na što ja idem je početnički nivo. Osjećam se ugodno tamo, vidim da se lagano navikavam na položaje. Neke od njih :)
Ne znam verbalizirati točno kakav je osjećaj nakon joge; najtočnije bi bilo da se osjećam bolje u svom tijelu, sve je nekako na svom mjestu. Moram li uopće naglasiti da me kičma manje boli, i sve je kako treba?

Položaji su zahtijevni, traže i koncentraciju i mir i snagu, i ja sam još uvijek početnica i to izgleda svakako. I za sada je to, kod mene, na fizičkoj razini, gdje pokušavam ostvariti traženi položaj, i ne pasti na stranu (zeza me ravnoteža u nekim položajima) ili pasti jer ne mogu više biti u nekom položaju.
Zanimljivo mi je promatrati samu sebe, promatrati svoje tijelo kojim moram naučiti upravljati kad ga i ne vidim, jer gledam u pod ili negdje visoko pratim dlan u zraku. Pa ti digni nogu desno naprijed i okreni glavu na pravu stranu. Uglavnom se čuje instruktoricu "Zuba, desno je na drugu stranu"; "Zubo, to nije lijeva noga,". Isto tako, naučila sam da uopće nisam opuštena. Ja mislim da sam opuštena, onda dođe ona do mene i naučim da još puno toga moram naučiti o svom tijelu.

Tijelo reagira. Buni se. Tresu se ruke i noge jer su opterećene. Dan nakon joge obično zatežu trbušni mišići. I guzica zna zatezati jer stalno podvlačim trticu. Ozbiljno, u životu nisam toliko podvlačila trticu ko zadnja četiri tjedna. A najbolje je, radim neki položaj i ne paše mi, a mislim da ga radim pravilno...i onda dođe instruktorica i porikta me, porikta mi leđa i raskorak i kičmu, i najednom je sve ok i tijelo to može ishendlati.

Radi li netko od vas jogu? Ako da, koliko vam je trebalo da se naviknete na asane? Imam osjećaj da neke stvari nikad neću odraditi kako treba :)
Ako imate dobre savjete, slobodno napišite.
Ja trenutno ne jedem satima prije joge, ni ne pijem puno, da bih mogla odraditi tih sat i pol.  Zna li netko što je dobro jesti prije asana? Ili možda neke odlične jutjub linkove?


Večeras sam se vratila s joge, i izgleda da nisam sve dobro radila, jer me malo kičma boli. Koji feedback, odmah tijelo pokaže jel nešto odrađeno kako treba ili krivo. Kako vi rješavate probleme s tijelom, bavite li se kakvim sportom ili nečim sličnim?

 ovo nisam ja, ali ovo izvodim i ja. i vjerujte mi, nije lako kako izgleda/ 
this is not me, but I too do it. and believe me, it is not easy as it looks like
izvor/ source



Many years ago I received a birthday gift, a book about yoga. I was in high school back then, and was interested in doing yoga positions, but doing it at home by myself wasn't the right way to learn it properly, so all of it was soon forgotten.
Then there was a decade when I did everything but a still activity: I did tai bo, callanetics, I ran, did pilates.

I don't know what happened in the meantime. I suppose, life has happened. I have more years now, I live differently, multiple sclerosis isn't really helping, and for some time now, I was thinking into going to a gym, to ask a professional trainer to give me some advice about exercises. Instead..

Instead, for a month now I'm doing yoga.
Yoga is..well, it is not easy. I'm attending the zero level I think, but still it is hard to teach the body to move and stand still in different ways then usual.
Positions are complex, and I need concentration, peace and inner strength to do them. Some of them I do bad, and am step away from falling (literary).
But I find it interesting seeing my own body from different angles, while doing asanas. I shake, my arms and legs shiver, but it is worth it.  I like the strength I've found inside me.
It is hard to verbalize the feeling. The most accurate would be: I feel better in my body. Everything seems put in the right place.

Does anyone of you out there, in the big world, do yoga? if so, do you have any advice for me, like what (not) to eat before it? How long did it last till you managed to do asana correctly?

Broj komentara: 8 :

  1. Samo nastavi, blagodati joge su nebrojene! Ne mogu ti dati nikakav pametan savjet osim pružiti punu podršku!

    OdgovoriIzbriši
  2. Svako jutro bar 30 min, malo macka malo pas :)) Nikako da nadjem dobrog instruktora pa ovo po secanju radim :)

    OdgovoriIzbriši
  3. RAdim jogu barem tri puta tjedno kao dodatak na trčanje/teretanu. NE idem na grupne sate, već doma vježbam prema DVD Jillian MIchaels i PX90.
    Što se tiče jela prije vježbanja svatko reagira drugačije,meni npr odgovara jesti barem sat i po prije vježbanja, dok moja frendica može i 5min prije treninga progutati pizzu i ništa joj nije.

    A što se tiče vode, mislim da tu griješiš, što više tekućine to bolje.Možda neposredno prije vježbanja ne (da ti se ne mućka u želudcu :)) li tijekom dana obavezno.

    PS. Prije nekoliko tjedana sam napisala post o jogi, pa ako te zanima baci pogled) :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. čitala sam taj tvoj post još tada:) sad sam si ga išla opet pročitati

      Izbriši
  4. Joj. Ja sam na faksu za tjelesni uzela jogu, sve bilo divno i krasno, leđa nikad bolje. Baš neki osjećaj mira i spokoja nakon.
    Znala sam ju iza toga vježbati i doma kad bi kužila da mi treba aktivnosti, a nije mi se skakalo.
    Zadnji takav položaj je neslavno propao jer me od tada (znači neka 2 mjeseca) muči išijas. Očito sam nešto zeznula vježbajuć i eto.

    OdgovoriIzbriši
  5. i ja sam na faksu uzela jogu za tjelesni, ali nekako nije to bilo to. bilo je dosta šlampavo. kasnije sam si skidala s neta razne tečajeve, ali nije to to dok ti netko ne dođe i kaže li radiš li to dobro ili loše. a za neki ozbiljniji tečaj na žalost nemam kuna :/
    ti samo naprijed! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. How inspiring! I have only ever tried yoga intermediately, but it has always felt similar to dance. Someone who is practiced at it makes it look so simple -- but it is actually extremely hard! If you take to it, I would love to hear more about your yoga journeys. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Dugo se već pripremam kako bih krenula na jogu, al mi nekako uvijek nešto iskrsne i nađem opravdanje za odgodu svega. Drago mi je da si krenula i nadam se da ćeš nam redovito pisati
    kako napreduješ jer baš volim "čuti" detalje i vjerujem da će i mene to potaknuti da krenem.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);