petak, 28. lipnja 2013.

Blini/ Blinis

Ideju za ovo jelo dobila sam ovdje. Kako ja pola iz tog recepta ne jedem, prilagodila sam ga i (srećom) ispalo je jako fino.
Blini su ruske palačinke, napravljene od heljdina brašna.
Mogu biti slane ili slatke, u ovoj kombinaciji su bile slane. Inače, blini imaju punjenje/namaz. Ruski recepti vele da se pune kavijarom ili lososom.
Ja sam izguglala internet do kraja i natrag, i na kraju se orijentirala po ovom receptu.
U mojoj verziji idu bezglutenska brašna (heljdino i rižino), jaje, suncokretovo ulje i rižino mlijeko, te malo soli i suhi kvasac.


Bline radite tako da prvo pomiješate brašna (75 dkg heljdinog i 75 dkg rižinog), žutanjak, malo soli, 2 žlice ulja, 2 dl rižina mlijeka, i suhi kvasac. Poklopite i ostavite na toplom da se diže. Inače, meni je ovo favorit bilo kojeg recepta, jer moja tijesta umiru od smijeha dok ja očekujem od njih da se dižu. Protestiraju. Ne miču se. Dapače, uruše se u sebe. Pa sam ja pristojno pričekala 30 min, i dodala tijestu bjelanjak koji sam istukla. Na vruću tavu s mrvu ulja stavila sam velike žlice, malo pritisnula odozgora da se rašire, i za 10 minuta blini su bili gotovi.
Heljda inače ima specifičan okus i s tim brašnom postupam oprezno. Ne stavljam ga previše jer je heljda zaista primjetljiva u kolačima. Ovdje je ispalo super. Tijesto je gusto i odlično se peče. Ja bline nisam punila, nego su bili prilog uz piletinu i bukovače, te salatu od zelene salate, vlasca i perja luka .
Ako ne tolerirate gluten, ovo vam može postati idealno jelo kroz ljeto. Samo si neku salatu uz to složite i ispečete meso, ako jedete meso. Po meni, odlično idu i s pekmezima, a koliko se sjećam okusa nutele, i s njom bi išlo. Internet veli da ih ljudi jedu i sa svježim sirem i vrhnjem. Možda vam se sviđa neka od ideja koje sam napisala. Ako probate, javite dojmove :)


I've got the idea for this recipe here. Since i don't eat half of the stuff, I googled till the end of the Internet ( and back), and finally I settled with this recipe.
My version is with gluten-free flours, sunflower oil, egg, rice milk, and some salt. Russian recipes I have googled say, you can fill them with caviar or salmon. My recipe contains rice and  buckwheat flour ( 75 dkg each),  2 dl rice milk, 1 egg, a couple of spoons of sunflower oil, some salt and dry yeast. Mix everything except egg white. Leave for 30 min, and then add egg white that should be mixed well before.
Put a spoon of the dough on a hot pan, and in ten minutes you'll have a delicious meal (or a part of it).
Other people's recipes say you can fill them with jams and sweets, as far as I remember the taste of nutella, I think it will also work.
If you try it, let me know how you have prepared it.
In my opinion, this is a great summer meal, little bit different pancakes.

Broj komentara: 5 :

  1. Ima puno ideja koje mi se sviđaju, tako da skupljam hrabrost da ih isprobam... jer i moja tijesta se slično ponašaju. Možda trebamo terapeuta za neprilagođena tijesta???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. odlična ideja! možemo imati i Klub kuhara neprilagođenih tijesta! ;)

      Izbriši
  2. Ja sam sad gladna. Jesi sad sretna :-)? Ja bih tebi inace najradije se infiltrirala i zabarikadirala u kuhinji kako fine stvari pravis.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. sretno. poslije mene obično ne ostaje višak hrane.

      Izbriši
  3. mooja tijesta se pristojno dižu. jedna draga, stara časna u mostaru me naučila da ih 'lupam' dok se na njima ne počnju pojavljivati mjehurići zraka, to je znak da je tijesto dobro 'razabrano'. držim se toga i uvijek pali!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);