utorak, 11. lipnja 2013.

Domaći pekmez od jagoda i višnji!/ Home mad strawberry and cherry jam!

Danas sam napravila domaći pekmez, od jagoda i višnji. Jagode su od vikenda, one koje sam brala, a višnje su doma iz vrta, otac ih je uspio pokupiti prije nego su ih ptice sve pojele.
Recept nije moj, bezočno sam ga ukrala kopirala od prijateljice ( Jelo fala, divan je zaista!).
Koliko god da sam mislila izvest ovo bez šećera, ne ide baš. Osim što je pekmez sladak po opisu, šećer je tu da konzervira.
Zato sam diplomatski pristala na šećer, nek konzervira, ali zaista malo. Količine ne znam, ako pokušate napraviti ovaj pekmez, idite po feelingu. Po originalnom receptu, na kilu voća ide 400 g šećera. Ja sam stavila puno manje, par žlica po jagodama sinoć i pustila da se topi. Uzela sam nazrelije jagode, i tamne, zrele domaće višnje. Stavila na vatru i pustila da se lagano krčka. Nakon pol sata dodala sam agavin sirup, a pol sata kasnije, 1 žlicu tapioke. Tapioka je divna stvar, škrob je i zgušnjava i stvara želatinoznu smjesu.
Nikakav drugi konzervans nisam stavljala, niti je ovo napravljeno za zimnicu. Ovo ću pojesti uskoro, i neće se stići pokvariti. Divan je okus, bogat, blago sladak od jagoda i  kiselkast od višanja.
Imam neki plan kombinirat iduću teglicu s nekim začinima, da vidim. Ova teglica zaista nije velika, veličine jednog mobitela. Ali zar nije divan? Taman za kukuruzne ili heljdine palačinke u ovu divnu, kišnu jesen.

Today I've made my first home made berry jam! A delicious thing, and since here the weather is as in fall, it was a perfect normal thing to do- make a jam.
Strawberries are prom the weekend's picking, cherry are my father's. He picked them before the birds could eat them all.
I have added the tiniest bit of sugar, a couple of spoons, and a spoon of tapioca. This is all. It tastes sweet and sour, and I like it a lot. There is not much of it, one jar, but I have planned it so. It can't be preserved for  a longer time without additives, and that is how I prefer to eat my food.
Now I'm going to make some healthy pancakes with it.

4 komentara :

  1. Pravila nesto slicno (bez tapioke ali s' malo dzem fixa) i vec je nestalo :)) Vodim se mislju da sledeci eksperiment budu bele tresnje :) Jedva cekam da cujem kako ce ispasti to sa zacinima!

    OdgovoriIzbriši
  2. Koja predivna boja pekmeza!!! Odličan mix - slatko i kiselo!

    OdgovoriIzbriši
  3. Njami! To se mora naprav'ti. I ja baš volim što je jesen! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Super mi je ta kombinacija, radila sam ju prije nekih dva tjedna,već se pojelo...moram ponoviti!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);