utorak, 9. srpnja 2013.

Sarajevo 2013


Uzela sam godišnji par dana, i otišla u Sarajevo na vikend.
Išle smo autobusom, manje briga, popila sam draminu da mi ne bude zlo, i provela put ili spavajući ko klada ili gledajući prelijepu bosansku prirodu. Sjedile smo na katu odmah kod šoferšajbe, odličan pogled, mada je bilo trenutaka kad je, po meni, autobus rubio uz cestu, a pored ceste provalija.
Put je bio odličan, mada je u Sarajevu bila jesen, a povratak je bio obilježen munjama i sijevanjem i pljuskom, cijelo vrijeme. Jedan lijepi listopad, eto tako je bilo.
Kako mi ovo nije bio prvi put da sam u Sarajevu, nije bilo presinga da samo idem okolo i razgledam. Ćevape nisam jela jer ne smijem, pavlaku, sudžukice također, ali imaju odličnu krumpirušu, kavu, lepinje i piletinu.
Hrana je toliko jeftinija. Voće prefino i prejeftino.
U Bosni, baš kao i u Hrvatskoj, radove na cesti vole raditi usred sezone. Tako je put trajao 10, umjesto 8 sati. Ja sam u jednom trenutku, za vrijeme jednog poštenog zastoja, uzela lak za nokte i sredila si nokte na nogama. Nek je neka korist od zastoja.



I've taken a week of vacation, and spent the weekend in Sarajevo. We went there by bus, it was easier. had great seats, and enjoyed beautiful bosnian nature.
It was a great journey, although it looked like it is autumn and it rained mostly all the time.
This wasn't my first time there, and there was no pressing of visiting all important places. This was one easy going weekend, with lots of food and coffee. It was a challenge finding the food I'm allowed to eat, but not impossible
Food. It is so much cheaper then in Croatia. Fruits and vegetables, I couldn't believe the prices.
On our way there there was a major traffic jam, and the drive prolonged for 2 hours more. In one moment, while sitting there in the bus, doing nothing, I took my nail polish and did my toe nails. There was plenty of time for that, and I made this traffic jam useful.


Ako se ikad nađete u Sarajevu, toplo preporučam da posjetite Rahatlook. Po meni, kavana ciljano napravljena za žene. Ima odličnu bašču, jako finu bosansku kavu, a nude se i sokovi od ruže i zove (bazge). Baklava im je odlična (tako mi kažu), a uz kavu dobijete i rahat lokum. Rahatlook se nalazi pored Jevrejske knjižnice. To je najstarija knjižnica s knjigama pisanim judeo španskim jezikom ( a koliko takvih knjižnica znate, ha?)


If you ever come to Sarajevo, go and have a bosnian coffee in Rahatlook. It is a coffee bar nearby Jewish library. A place well designed for female guests, they offer elder flower and rose juices, do try them. Rahatlook has a beautiful garden where you can sit and relax.

Kako je cijeli dan prolazio u šetnji i hodanju i razgledavanju i jelu, u jednom trenutku došlo je vrijeme za popit. Postoji restoran Višegrad, na rubu Bašćaršije, koji nudi i domaće rakije. Konobarica me upozorila, ja joj nisam vjerovala a trebala sam, da dunjevača nije liker. Vjerujte mi, nije liker. Prava je rakija. Rakija je u bočici desno. Lijevo je ipak čaša vode.

After hours of walk and food, at one moment we saw a rakija bar, where home made brandies are served. So I have asked for a quince brandy. The waitress told me it is not a liqueur. And she was right. It rally isn't - It is a real brandy. Quince brandy is in this bottle on the right, the left one is a glass of water.

Kako je u Sarajevu bila jesen, i kišilo je svako toliko, ja sam završila na večeri na piti krumpiruši, odličnoj, na terasi koja je curila.Znate onaj moment kad ste jako jako gladni, i napokon dođe ta hrana koja nije ćevap, ni sudžukica, ni kajmak, i krenete jesti, i nešto vam krene kvariti trenutak? Kiša koja je počela padati po meni. Kiša nije imala šanse postati prioritet, samo sam se pomakla da mi ne pada na tanjur, i nastavila jest. Kad je hrana u pitanju, nema te kiše :)

At the end of the first night, while searching for a place where I could eat something that is not beef nor cheese, we've found a great place that makes great pies. The rain started immediately, and I have just started eating this delicious potato pie. The rain had no chance. I just moved so it doesn't fall on the pie, and continued eating.





Broj komentara: 8 :

  1. Lijepo :D. Kad sam vidjela tursku kavu, otegnuo mi se osmjeh na licu. Nešto što je davno izumrlo kod nas. U biti, ne patim kad sam ovdje zadnji put vidjela da se poslužuje jer sam se tamo davne 98. na busnom kolodvoru u Beogradu iznenadila kad sam vidjela tursku kavu. Turska kava je najbolja!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jako je fina, slažem se. ne znam zašto se u Hrvatskoj ne servira na takav način. vjerujem da bi bilo zainteresiranih za piti ju.

      Izbriši
  2. Odgovori
    1. Pita se jela u piteriji imena "Pita pod sačom".U jednoj sporednoj uličici na Baščaršiji.

      Izbriši
  3. Dunjevaca i krompirusa u Seher Saraju..neprocenjivo!!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);