četvrtak, 15. kolovoza 2013.

Lika 2013.


Običaj u mojoj široj obitelji je da se na Veliku Gospu skupimo u Lici, odakle je porijeklom moj otac, i družimo se dan dva tri i vrtimo janje dva tri, ovisno o broju ljudi i broju slobodnih dana. Moje djetinjstvo ostalo je obilježeno tim odlascima u Liku za Gospu, kad bih se družila s bratićima i sestričnama i dragim i manje dragim rođacima. Nekakvo predanje u mojoj široj obitelji kaže da ljeto traje do Velike Gospe, i onda kreću kiše. I mada se puno puta ispostavilo da moja šira obitelj pojma nema o meteorologiji, oni još uvijek uredno dobro pa ne žale za završenim ljetom na 15.08.
Nisam mislila ove godine ići dolje, ali moja draga polunećakinja (sestričnina kći, ne znam bolji naziv) je diplomirala, i pozvala nas na janje (naravno) i na obiteljsko druženje. Ja nemam obitelj kao s televizije, nismo svi u idealnim odnosima, ali oni s kojima se slažem, s tima se volim do neba i nazad i zaista sam sretna kad se imamo priliku sresti. Tako sam jutros sjela u auto i vozila od Zagreba do Like, te na kraju dana, nakon što smo obišli i sva bitna groblja, razvezla sve koje sam vozila i vratila se u Zagreb. Toliki sati vožnje učinili su svoje i bole me ramena i leđa i vrat i noge. Ok, nabrojala sam skoro cijelo tijelo, znam :)
Ali zaista je bilo jako ugodno. Dan je bio divan. Ljudi su bili divni. Na ovakve dane jako volim svoju rodbinu.



There is a tradition in my family, to gather on August 15th, and spend a day or two or three together with cousins and aunts and uncles, eating and drinking. Usually people say in my family that summer ends around that date, because rain starts. And although this idea has proven false for numerous times, it is still alive and members of my family usually talk with great sadness about the "past" summer as if it is really gone.
I hadn't planned to go to Lika this summer, but my cousin graduated and had a fiesta, and we were invited, so I went. I drove to Lika and back to Zagreb in one day, almost whole my body aches, but the day was great, all the people were great and I am so grateful I spend the day with them.
Mada nije cijela Lika nenaseljena i čista priroda, mjesto gdje se mi družimo je daleko od asfalta i ostalih čari civilizacije. Nema ceste, nema buke, nema gradske vreve..ima divljih svinja i medvjeda, i zimi vukova. Uvijek ostanem pod dojmom koliko mi paše priroda, i postanem svjesna koliko je gradski život jako jako različit. I kad god dođem dolje, provedem pol dana u šetnji. Pa idemo u šumu, pa šećemo putom, pa idemo do rijeke Like, pa opet po livadi. Jednostavno me vuče da budem vani. Najrađe bih zalegla u travu, ali tamo zaista ima zmija, pa se skuliram i ne legnem.


Although the whole Lika region isn't pure nature, mountain and forests, a great part of it is, and the place were staying at is like that. No streets, no noise..some bears and wolfs and foxes and the smell fo the forest and the sun warming the soil. I usually spend most of the time outside, walking through the woods or along the Lika river. I would lay down in the grass, but there are snakes so I come to my mind and don't do it.
Njena diploma se slavila:) Mada se peklo janje, i mada ja nakon godine dana stroge prehrane smijem jesti janje i zeku, ipak nisam. O tome drugom prilikom. Mogu reći da su rakija i vino bili odlični!
Savršen sunčan dan, uz vjetar, uz ogromnu bujad (znate li što je bujad? neki ju zovu i paprat, i ne znam raste li negdje izvan Like), dok sav zrak miriši na šumu. 
Kao da me je netko bacio u svijet koji je netko obojao temperama, i to onim intenzivnim, jakim bojama. Ovdje nema bež i boje ljuske jajeta i boje kože i lososa. Ovdje boje žive. Ovdje su mirisi intenzivni. I dobri i oni loši. Jednostavno su tu, nesakriveni, kao i plava boja Velebita i mokra zelena boja šume, i ne može se isključiti osjetila. Ne može se umiriti gradskom bukom i sivilom. Nema se s čim razrijediti.
Uvijek kad se vratim, osjećam se kao da mi je netko oprao osjetila i vratio mi ih čiste, pune dojmova.




Broj komentara: 12 :

  1. Volim tempere, boje i mirise. I Liku! I svog Ličana! Ako ikad dobim na lotu, preuredit ćemo staru kuću i živjeti tamo kao penzići. I čuvati unučad.
    Budi mi uvijek ovako sretna!!! Pusa

    OdgovoriIzbriši
  2. sve divno! Obožavam takve dane i ovakve postove! I prugaste haljinice! <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. loved your sunglasses =)
      I'll be happy if you check out my blog too=)

      Izbriši
  3. baš sam danas vraćajući se u zg gledala kako je lijepo, koliko sam mogla gledati na 140km/h :D mogla bih u liku otići u potragu za izgubljenom rodbinom jedino :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Prelijepo mjesto :)

    Baš se vidi da uživate !!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da znaš da je bio baš dobar, dobar dan. dobro vrijeme i dobri ljudi :)

      Izbriši
  5. lijepe ste na zadnjoj slici, a vidim da se grčka punđa i dalje fura... Btw, zahvalna sam ti što si me uputila na b&m, jer i ja je ne skidam s glave! izgubila si me na dijelu o zmijama, iako priroda stvarno ima terapeutski učinak. Bolji od svakog psihijatra.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj, i ja isto tu grčku punđu cijlo ljeto. sad sam našla neku novu frizuru pa ću malo promijeniti.

      Izbriši
  6. Lijepo mjesto, lijepe vi! :)
    Btw, sviđa mi se tvoj popis blogova s lijeve strane! No Signposts in the Sea mi je valjda najdraži blog ikad! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. the Waves je super blogerica, šteta što ne piše češće.

      Izbriši

}, 10);