četvrtak, 12. rujna 2013.

O uljima/ On oils



Dobila sam upit jedne čitateljice, o uljima koje koristim u svojim obrocima.
Pa sam shvatila da nisam uopće o tome pisala. Dosad :)
Već sam pisala masu puta kako sam ograničena izborom masnoća i njihovom količinom. Danas ću vam pokazati koja ulja koristim svaki dan u pripremi obroka.


I've received an e mail from one of my readers, asking about the oils I'm using in my kitchen. I realized I never wrote about that. And now that's about to change:)
So, here's a post about oils I use in my everyday cooking.


 Maslinovo ulje. Nemam nekog posebnog proizvođača, imam sestru koja mi nabavlja maslinovo ulje iz Dalmacije. Jedno od najfinijih ulja, koje sam odnedavno prestala koristiti u termičkoj obradi hrane, i ostavila ga za salate.
Zanimljivo je koliko puno se extra djevičanskog maslinovog ulja nalazi na policama, i pitam se gdje sve te masline rastu. Ako ga namjeravate koristiti, raspitajte se tko proizvodi i prodaje dobro, kvalitetno ulje, i uživajte. Odlično je u salati s rajčicom, lukom, mozzarellom. Meni je fino i sa skuhanim krumpirom i blitvom. Isto tako, znam ispeći ribu u keramičkoj tavi, bez masnoća, i onda preliti s malo maslinovog ulja.

Olive oil. I don't have some special store or seller, my sister is providing me with great olive oil from Dalmatia. Olive oil is not good to use for cooking and baking, it is better for salads and dressings. I prefer it with tomatoes, or potatoes and mangold. Also, I bake fish without any fat/oil, and then I put some olive oil on top of it.

Laneno i sezamovo ulje. Sezamovo ulje mi je novo otkriveno. Koristim ga za dinstanja i pečenja na naglo, i super je. Slatkasto i je i čim izlijem malo na tavu, kuhinja zamiriše po pečenju. Sezamovo ulje smije na visoke temperature, i trenutni mi je favorit. Sezamovo ulje je hranjivo i sadrži željezo, kalcij, magnezij, cink, mangan i vitamin B. Bogato je nezasićenim masnim kiselinama, koje se nazivaju "dobrim mastima".
Laneno ulje je gorko ulje, i nije nešto za čim ću veselo posegnuti. ali ovo ulje djeluje na tijelo, od mozga, preko imuniteta i probave, pa do kože. Koristi se u salatama, ili uzmete žličicu ulja i progutate.

Sesame and linen oil. Sesame is a new one to me. I use it for baking, and it has been great. It smells so sweet, and it is my favorite at the moment. Sesame oil is nutritive and has unsaturated fatty acids.
Linen oil is not the one I use often, it is bitter and usually I take a spoon without any other food.
Linen oil is good for the brain,digestion and skin.


 Bučino ulje je tamnozelene boje, gusto i opojnog mirisa. slatkasto je, i trebalo mi je vremena da se naviknemo jedno na drugo. Onda sam se navikla, i ne prestajem s njim. Odlično je za salate. Grah salate, zelene salate, ja znam napraviti salate s kukuruzom, lukom i rajčicom i dodati bučino ulje i daviti se u tome. Sadrži nezasićene masnke kiseline, vitamine B skupine, te, između ostalog, i  željezo, magnezij i cink.

 Suncokretovo ulje. Ovo je hladno prešano suncokretovo ulje, koje će ići na salate (tek je stiglo u moju kuhinju). Plan je kupiti i hladno prešano suncokretovo ulje za dane kad nešto pečem, i za ono malo ulja što stavljam u kolače.
Ovo ulje spada u skupinu zdravijih ulja s jako puno nezasićenih masnih kiselina, te dobro utječe na rad srca i krvnih žila.


Kako ja koristim zaista jako malo ulja i masnoća kroz dan, meni ove bočice od pol litre traju stvarno dugo. Mnogi preporučuju kokosovo ulje, no zbog zasićenih masnih kiselina ono ne živi u mojoj kuhinji i ne mogu ga recenzirati.
Nadam se da sam pomogla, onima koje je zanimalo.
S čim vi spremate hranu?



Pumpkin seed oil is dark green, with an intense flavor, and tastes sweet. It took me some time get used to it. This oil is great for salads, and is not good for cooking no baking. My favorite salads that include pumpkin seed oil is beans salad, and tomato, onion and corn salad. It has unsaturated fatty acids, vitamins B group.

Sunflower seed oil. Cold pressed oil, best for dressings and salads. It also has a version for cooking and baking.
These oil bottles are 0,5 l, not much, but I use really just a few spoons/day, and it lasts a long time.
I have heard a lot of good things regarding coconut oil, but it has saturated fatty acids so it is not good for my health and I don't use it.
What kind of fat and oils do you use in your diet?

Broj komentara: 15 :

  1. koristim sva nabrojana osim lanenog, plus rižino :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odgovori
    1. rižino :D ovo plus je kao + uz ona tvoja nabrojana ;)

      Izbriši
    2. znam, zezam se :)
      kakvo je rižino?

      Izbriši
    3. super, nema okusa ;), tako da se može koristiti svugdje gdje okus ulja smeta, recimo prženje nečeg slatkog, otporno na visoke temperature a naravno i u sirovom stanju :)

      Izbriši
  3. Kokos je za kosu :))
    Ne volim laneno ulje nikako %)Vec danima me u mom bio spajzu s' police gleda ulje kostica kajsije i ulje psenicnih klica + su dobili neka 2-3 nova. Posto ne jedem przenu hranu a pecem u kesama, i meni ulja traju uzasno dugo i nije mi zao kad ostavim pola pate na 4 bocice :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kakvo je ulje koštica kajsije? u što ga stavljaš?

      Izbriši
  4. I have never encountered pumpkin seed oil! I am quite interested, I'll have to see if they have it at any of the shops near me. I do love coconut oil, I use it for much of my cooking and as a moisturizer. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Yes, I've heard women around me using coconut oil for body and hair. must try it.
      in case you don't find pumpkin oil, I can always send a bottle;)

      Izbriši
  5. Ja koristim maslinovo i suncokretovo, bučino najčešće u hladnijem periodu, ali imam ga i sad u kuhinji. Prije par mjeseci sam kupila točno ovo sezamovo koje i ti imaš i miris mi je super, ali okus mi je malo teži. Doduše, samo sirovog sam ga jela, a sad bi ga mogla probat kuhat. Laneno ulje godinama koristim ali povremeno, tipa: misec dana ga konzumiram pa pola godine ne. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tako i ja:) primim se jednog i drvim po jednom dok se ne zasitim:))

      Izbriši
  6. S obzirom da jedem po LCHF prehrani (pomoću koje se uspješno borim sa zdravstvenim demonima), od masnoća koristim domaće maslinovo, hladno prešano kokosovo, maslac i domaću mast.

    Prezadovoljna sam učinkom i na kilažu i na zdravlje ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. znam neke osobe koje su isto na LCHF i jako su zadovoljni.
      domaća mast je divna, koristila sam ju prije. jaja pečena na njoj..mljac:)

      Izbriši
  7. Ja rijetko koristim ulja u prehrani. Ponekad samo malo maslinovog u salatu ali inače se sve za mene rade bez ikakvog :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hraniš se bez ikakvih masnoća?kako onda iskorištavaš vitamine iz hrane? jel bar jedeš orašaste proizvode?

      Izbriši

}, 10);