četvrtak, 19. prosinca 2013.

Projekt/ Project

Postoji jedan mali projekt koji sam počela prije nešto tjedana.
Ništa veliko za svemir, ali meni je izazov.

Moj ormar je, pa, nije da nemam odjeće. Moj stil se ne mijenja previše s godinama, rekla bih da postaje određeniji i više definiran.
Ne kupujem puno odjeće, niti često, ali meni roba traje godinama. Valjda mi najbrže prolaze majice kratkih rukava koje u pranju odbiju šavove posred trbuha i leđa, pa ne liče na ništa, ili ih dezodoran pojede.
Isto tako, traperice imaju kod mene rok trajanja, jer ih sve strgam među nogama.
Osim toga, sve drugo traje i traje. I traje.
Ne radim neki posao di mi se odjeća maže, u principu, nosim, dođem doma, presvučem se u stvari po doma. Najgora stvar koja se desi mojoj garderobi je da se uznojim, sjednem na nešto, ili se klasično zasvinjim hranom. Ali sve je to perivo, a prašci su dobri i moja garderoba i ja sretno koegzistiramo a vrijeme prolazi.

E sad, ja sam nešto smršavila prošlu godinu, a neke stvari već neko vrijeme traže prepravljanja.
Jel imate nešto u ormaru, kad god da to obučete, pomislite: ovo bi trebalo suziti/skratiti/zamijeniti gumbe/pofarbati?
Ja imam. Imam haljina kojima bi baš pasalo skraćenje za par centimetara, sušavanje, novi gumbi, novi kroj.
Uz to, ja sam si nakupovala konkretnu zalihu materijala, jer me šivanje kao ideja jako jako privlači.
Onda sam za diplomu dobila od tete šivaću mašinu. Nikako si nismo sjele, ja i mašina. Moja mašina ispituje granice mojih živaca, a nije prva šivaća za koju sam sjela. Toliko mi je igala popucalo da već kupujem na šake one pakete igala, kad odem do dućana za mašine na Trgu Republike Austrije.
I tu negdje, s početkom ovog sivila, meni je pukao film. Dosta je.

Odlučila sam, do kraja zime, prekrojiti i preurediti sve u svom ormaru što treba preuređenje.
Do sada, napravila sam dvije stvari.
 Jedna "ciganska" ljetna haljina se pretvorila u ljetni šos (ciganski), a jednu crnu laganu tkaninu sam pretvorila u ljetni šos do poda.
Ja i mašina se lagano upoznajemo. Najgore je nariktat konac da bude prave napetosti. Ali napredujem.
Moje šivanje ide užasno sporo, frka me je brže jer imam dokaz pored sebe kako izgleda kad stisnem nožicu i "šijem"- ode sve u pičvajz. Spora sam, ali napredujem.
Jako me veseli što svojim rukama nešto stvaram. To je daleko od pravocrtnih šavova i djela bez pogreške. Od ova dva skrojena primjera, decidirano tvrdim da je više kreativnost na djelu nego preciznost:)
Ali to nikad ni nije trebalo biti nešto matematički savrešno, nego nešto što mi se sviđa. Moj život ionako nije matematički precizan.

Uz sve ovo, došla sam do zasićenja s kupovinom novih stvari. Sve je postalo kao na traci, materijali mi često ne pašu, i fali mi ..nije prava riječ ali unikatnost, nešto baš baš moje, od kvalitenog materijala i dobro skrojeno i po mojoj mjeri.
Tako da, skočila sam i vidjet ćemo do kud ću doći. Zima traje još neka 4 mjeseca.
Držte mi fige :)

********


There is a small project I have started a few weeks ago. Nothing important for the whole universe, but it is a big deal for me.

My wardrobe closet is, well, it is not small. For years my style has not changed much, I could say it is more defined today and I know better what I want to wear and what suits me.
I don't shop too often, but my wardrobe lasts for years. Only tees and jeans don't last. T shirts got ruined by deodorants and after washing machines they change their looks. I tear my jeans (every time) between my tights. I walk that way, and no jeans ever have survived.
Except these two categories, everything else lasts long.
I work in a office, I don't get the chance to ruin the clothes at work, except the sweat and make up and food, and things that I touch on my way to work/going out/something similar. It is all washable.

I've lost some weight last year and besides that, a part of wardrobe needs readjustment for some time now. Do you have clothes that should get shortened, or narrowed, or just need new buttons, but you never made these things?
I do. I have dresses that need to be readapted. Or should be a few centimeters shorter. and I have always wanted to make these stuff, but hadn't got the chance/time/will/knowledge.
Besides, through years I have bought so much great materials that just wait to be sewn.
Aaand I have a sewing machine, which I got as a gift form my graduation from my aunt.
and so, winter has come, days are grey most of the time, and one day..I had enough.
I put the machine on the table, and decided to make all these little things come true.
So, I have a project. During this winter, I'm planning to make all these changes in my wardrobe, short everything that is too long, narrow everything that is loose, and sew most, or at least, as much as possible materials into something I will wear.
This is not the first sewing machine I have worked on, but we didn't start well. This machine is a test for my nerves and my calmness, which I loose while the needles brake and the thread is not tense correctly.
On the other hand, I've managed to sew two skirts: from one maxi summer dress I have made a long summer skirt, and I have used a black fabric and sew a summer long black dress, so I must be doing something right.
I ma so slow, but I'm moving. It is not perfectly sewn, but I never wanted something mathematically perfect and precise. My whole life isn't precise and I don't look for such things.

And besides all that, I got tired of buying so much clothes that has been produced in a large number, and without quality and of bad fabric.
I feel need for..well, unique is not the right word, but I want something that is made for me, for my measures, where good fabric is used,  and something that suits me well.
So I have jumped. Let's see how good it will turn out. The winter lasts next 4 months.
Fingers crossed :)

Broj komentara: 15 :

  1. Sviđa mi se projekt :)
    Držim fige da uspiješ i da se skompaš sa svojom mašinom.. i da postanete best frendice :D
    Znam koliko živaca mašina nekad 'pojede', ali kad se vidi rezultat, to se zaboravi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala.
      baš moram biti ok sa živcima da se sjednem i da ide kako treba.ali, s druge strane, dva šosa su napravljena,pa očito nešto dobro radim;)

      Izbriši
  2. Ovaj zadnji pasus potpisujem. Sem sto sam kupula kaputic (kao onaj sto si ti htela, samo sivi), ne mogu da pronadjem ni haljinu ni suknju koje su od ok materijala, lepo skrojene i usto mi se svidjaju. Pokupila sam par lakih krojeva sa ntasinog bloga pa cu se dati u eksperimentisanje :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Kad sam pročitala naslov posta, nisam mogla ni naslutiti koliko će mi se tvoj projekt svidjeti. Baš si me nešto obradovala :)
    Zašto nam nisi pokazala te dvije stvari što si završila? Znam da je početak sa šivaćom mašinom naporan i sada ti se čini da nikako ne napreduješ, ali samo nemoj odustajati i nemoj se puno nervirati ako ti ne ispadne idealno. Težak je početak, ali kao što kažeš jako te veseli što svojim rukama nešto stvaraš... E zbog toga ja nikada nisam odustala, a izgubila sam dosta živaca :) ...I prava riječ je unikatnost. Razumijem te šta hoćeš da kažeš. :) Nadam se da ćeš nam nešto i pokazati od svojih kreacija. Držim fuge :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. post je došao kao izljev misli, u par minuta. imam temperaturu i propuštam firmin božićni party jer sam za ništa.
      nisam imala snage vadit iz ormara suknje i slikati, a i osvjetljenje usred noći..nije baš:)
      ići će rezultati projekta s vremenom u postove, ne brini.
      ovo sa stvaranjem vlastitim rukama, baš ima draž.

      Izbriši
  4. držimo :)) moja mašina jadna čami ispod stepenica :D kad sam je kupila prije nekih skoro deset godina,isprobala sam sve bodove, pozašivala rasparane šavove po raznoj odjeći i to je bilo to...uglavnom rijetko kupim nešto kad hodam po dućanima jer to nikad nije to što sam si ja zamislila u glavi...ako nađem nešto takvo, onda obično košta toliko da mislim da ipak ne vrijedi te cijene...možda da i ja izvučem mašinu iz mraka? :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to uopće nije loša ideja! mogle bi obje do proljeća imati obnovljenu garderobu ;)

      Izbriši
  5. Odgovori
    1. gle ovu kako navija :))) vidjet ćemo na što će sve to ličiti, ali hvala ti!

      Izbriši
  6. Moja mama ima sivacu masinu, a ja sam u malom stanu, pa mi je trenutno izgovor za nesivenje sto nemam gde sa masinom. A gledajuci sve blogove gde devojke cuda prave sa sivenjem, sve cesce se bavim idejom da jednog dana ipak pronadjem mesto za masinu u stanu :) Za vreme studiranja sam par puta sela za masinu. Uspesno sam suzila par pantalona, ali suknjica koju sam sasila je spolja bila gladac, a iznutra jadac. Shvatila sam da mi je najveci problem bio da nesto ostavim za sutra. Zbrzala sam na kraju, kako bih sve zavrsila pre spavanja :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pokazat ću u jednom od postova kako je to na početku izgledalo, to moje "šivanje" :)

      Izbriši
  7. Sviđa mi se projekt i čekam neke slike na kojima ćeš podijeliti svije uspjehe s nama ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. držim fige i svaka čast!!!
    voljela bih da sam i sama sposobnija i poduzetnija :/
    ja bih vjerojatno vlastite prste prištepala za nešto :D

    OdgovoriIzbriši

}, 10);