ponedjeljak, 30. prosinca 2013.

Zdrava hrana: cikla/ Good food: beetroot

Ovo je mići mali post, o nečemu što sam nedavno otkrila. Moja nova najbolja prijateljica je cikla.
Je, cikla. Nisam ju baš jela u zadnje vrijeme, amda mi je draga kisela po zimi.
No, moja krvna slika je pokazala neke zanimljivosti, i osim što imam premalo natrija pa moram jače soliti hranu (zar itko ima premalo natrija? imam dojam da cjelokupno zapadno društvo previše soli), imam divan kolesterol i šećer, ali imam manjak hemoglobina (željeza imam dovoljno). Kako dejstvovati?
Mudri ljudi koji znaju znanje i znaju moje dijagnoze i koje maltretiram sa miljon pitanja, koja stoički podnose, rekoše mi tamnozeleno lisnato povrće, rekoše cikla, i više kretanja.
Pa sam ja kupila ciklu. E sad, kako ju pripremiti?
Počela sam raditi salatu od ribane cikle, mrkve i jabuke. i to je nešto odlično.

Onda mi je kolega rekao da probam peći ciklu, i ja sam ga poslušala, te sam ubacila ciklu k batatima i butter tikvi i zapekla. To je najbolje jelo koje sam probala u zadnjih par mjeseci!
Cikla je slatkasto kiselkasta, tikva je slatkasta, a i batati su takvi. Dodala sam ulje, sol i papar i pekla u pećnici. Uz to sam ispekla oradu. Odlična kombinacija okusa, mada je neuobičajena, ali baš zbog toga je osvježenje. Sve je dovoljno mekano da se topi pod žlicom, ali se ne raspada. A bogatstvo okusa! S nutricionističke strane, bomba zdrave hrane: probajte ove zime, kad ne budete znali što napraviti za ručak ili večeru, zapeć ciklu s krumpirima ili batatima, uvalite tikvu ako ju volite. I javite mi jel vam čemu.


This is going to be a teeny tiny post, about my new favorite vegetable: beetroot. Yes, beetroot and me are new best friends. I have some issues with my blood (nothing too serious, low hemoglobin) and I'm trying to make it better by changing my diet into more powerful.
So, I have started with the beetroot in salads. I mix carrot, apples and beetroots, blended, add some oil and salt and pepper, and enjoy a great salad.
Besides, a colleague told me baked beetroot is good with potatoes, and I've tried it and loved it.
And since I usually eat new food every single day, beetroot is almost every day on my menu.
It is very healthy, very sweet when baked, and goes well with sweet potato too.
The end. I told you I'm writing a small post, didn't I?

Broj komentara: 9 :

  1. meni to djeluje ukusno. ali me zanima napraviš li išta sa ciklom prije nego je ubaciš u pećnicu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ogulim je i izrežem na ploškice. ona pusti sok i omekša, a ipak zadrži okus i sočnost. probaj!

      Izbriši
  2. Jedino povrce koje ni na slici ne volim da vidim :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo bi stvarno trebala isprobati! Rijetko jedem ciklu, nemam neki poseban razlog, jednostavno se ne sjetim, a i ona ukiseljena mi je već preko glave :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Nisam nikad probala na ovakav način, volim ciklu i sigurno ću isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vidiš ti to. ja kod tebe učim o kozmetici, a ti kod mene uspiješ otkriti nešto novo u kuhinji. kad se male ruke slože...;)

      Izbriši
  5. Ciklu obožavam, al samo na salatu. Nekako mi je čudno peći povrće, imam osjećaj da ih to sasuši i da izgube ono zbog čega ih volim jesti - svježinu i sočnost.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);