srijeda, 5. veljače 2014.

O gumama/ Flat tire

                                                                        izvor/source

Imam auto koji je napravljen na ulasku u ovo tisućljeće, mrvicu manje je kod mene, jako se volimo i poštujemo. Kako je vrijeme prolazilo, briga oko njega se mijenjala od "ajme meni netko ga je ogrebao" do "vidi, opet ga je netko lupio/ogrebao. njah", pretpostavljam sličan stav koji se razvije prema svakoj stvari koja dobiva na starosti.
Moj auto radi svoj posao, i u poplavi priča o tuđim autima kojima svaki čas nešto crkava, di je autoproizvođač zao i pokvaren i gdje auti nisu ono što su nekad bili, a servisi imaju nesposobne radnike i pokušavaju zeznuti klijente, ja zaista mogu reći da sam super prošla. Osim što sam i ja imala čudnovati servis gdje nisu radili što su naplatili, pa se ne bi javljali na telefon, pa bi se sakrili kad bih osobno došla na vrata i poslali maloljetno dijete pred mene. Ali servis se da zamijeniti, tako da trenutno zlih servisa i automehaničara nema u mom životu (više).

Ono što nikad nisam naučila raditi jest mijenjati gumu. Znam za priče di žene dobro da ne zamijene sve četiri gume na autu, u noći, dok kiša pada i stoje na nizbrdici, jer one to mogu i znaju i ne treba im pomoć.
Iskreno, nikad mi nije palo na pamet tu se ići dokazivati. Nisam baš najsnažnija osoba, a koliko sam vidjela, zamjena guma ne ide (na mom autu) baš tako lako. I muškarci uvijek nekako vole pomoći...
I tako, došlo vrijeme da i meni pukne guma.

Prije par godina našla sam praznu gumu na autu, i ispalo je da je neko staklo ušlo, što mi je fascinantno- kako neki komadić stakla može probiti onako čvrstu gumu (ali to više govori o mom razumijevanju auto guma), niti tad nisam sama mijenjala.
Ovaj tjedan radila sam popodne, dovezla se na posao, i nakon posla, po mraku, krenula doma. Odmah mi je bilo nešto čudno, ali znate kad vam se prvi put nešto događa, kužite da nešto je, ali ne znate što? E, tako sam se ja vozila do prvog semafora, i na crvenom trčala oko auta, da bih ustanovila da moja prednja guma nije baš okrugla, ni puna, i da baš ne želi da se vrti.
Super su te situacije, puknuta guma usred noći, kad ostatak svijeta spava. Zovem hak, i veli mi dispečer da inače uopće nemaju posla po noći ali da je upravo prije mene netko drugi zvao s puknutom gumom, i jedino dežurno vozilo je otišlo njemu. Koje su šanse za to, ha?  Ha ha, rekoh ja, užasno zanimljivo, da :)
Pa sam malo čekala (pol sata), da bi došao Zamjenitelj Puknutih Guma Usred Noći. I on se čudio kako inače baš nema posla po noći i onda dva u isto vrijeme. Super su mi ti small talkovi dok mi se spava i oće mi se doma na toplo.
Uglavnom, sa zamjenskom gumom koja nije zimska ne smije se baš voziti, policija ne voli, a ni meni nije drago. Otišla sam drugi dan vulkanizeru, da bi ispalo da popravka nema, guma je baš baš pukla, tvrdi čovjek da sam u nešto udarila. Treba kupiti novu. Oni ne prodaju gume.

Svašta sam naučila u zadnjih par dana. Vulkanizeri ne prodaju nužno gume. Gume ne postoje u svakoj trgovini gumama. Ne možete imati različite zimske gume na autu. I najzanimljivije: vulkanizeri bi mogli u slobodno vrijeme raditi kao pričatelji priča. Ovaj koji me obavijestio da moram, ali moram!!!  odmah sad! ovaj tren otići po drugu gumu, s velikim izbečenim očima plašeći me policijom, jer će me onda policija!!- taj čovjek bi bio izvrstan za čitanje slikovnica. Ozbiljno. Baš je bio trenutak kad je ponovio riječ policija, kad bi se druga strana valjda trebala od straha sakriti pod dekicu. Kako nisam reagirala očekivano, prešao je u onaj dobro-kako-vi-hoćete-ali-ja-vam-lijepo-kažem-policija!! stav. Pitam se kakvi mu ljudi inače dolaze da na riječ policija premru od straha. Pitam se kakva su iskustva drugih s policijom.

Nisam uspjela naći gumu na prodaju odmah, mada sam stvarno tražila, uspjela sam ju naručiti tek jutros, trebala bi me čekati sutra u dućanu. Do tada sam na kombinaciji javnog prijevoza i taxija. U međuvremenu sam naučila što znače svi oni brojevi na gumi, i u prometnoj knjižici, i čitam cjenike guma ko velika :)
Jel još kome kad pukla guma na autu?



-------------------------------
This is a story about me and my car. We go a long way together. I've bought it in the beginning of the millennium, and it has been good ever since. My car got old through time, and doesn't look as flashy as it did  when I first got it. Time passed by, it collected scratches and bumps, and as the time passed, I worried  less and less about other cars scratching mine.
All this time, it drove correctly, I have changed mechanic from a crazy one to a good one, and all in all, all went well.
I've learnt many things on my car, but have never learnt how to change the tire. I never needed it.
I know there are women who can change all four tires in the night, in the rain, all at once..but I never considered it a test of femininity or my driving knowledge. I once had a flat tire, and there were men helping me.

And so, the time has come I got my flat tire in the middle of the night.
I worked this week in the afternoon, drove to work, but when I went home in the middle of the night, I heard a strange noise coming out of my car. I knew something was happening, but I didn't know what. You know when something is going on for the first time, you are aware of the strangeness, but can not identify what the problem is? This is how I felt. On the first crossroad I stepped out of the car only to see one flat tire.

Ok, what now? It was around midnight, no one around, no one awake. So I called HAK ( Croatian car club). Dispatcher told me they usually have no work during the night shift, but someone has just called a few minutes ago with the flat tire, and the only vehicle on duty has gone to help him.
Dispatcher guy asked me do I find that interesting. Yes, very, I was so amused by the fact no one ever calls in the night, and when I got the flat tire, there is another person at the very same time. So, I had to wait (not too long), and then The Guy Who Changes Tires came. We have discussed interesting thing about synchronicity too, and then I finally drove home.

The next day I went to fix the tire, but it turned out to be broken, and I needed to buy a new one.  And now it started to be weird: I couldn't find a place selling tires, any tires, or the ones I need. Even more, a guy who told I had to buy a new tire tried really hard to scare me with the police that will hunt me and catch me and whatnot.
He looked so interesting, with big eyes and big mustaches, I could imagine him as a storyteller, scaring everyone with the big bad wolf.
I couldn't find a tire selling store immediately, so I'm on a bus/taxi backup these days, till tomorrow, when my new tire should be waiting for me in the store.
I have learnt so much about tires this week. I finally know what all these numbers on tires and driver's licence mean.
Have you ever had problems with flat tire?

Broj komentara: 18 :

  1. LOL :D Ja ti se generalno s takvima udubim u dramatičnu priču, zgražavam i na prikladnim mjestima izražavam neodobravanje i tako :D Bude zabavno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zgražala sam se i prikladno neodobravala usred noći dok se mijenjala guma, dan poslije kod vulkanizera više nisam imala energije, pogotovo kad je krenuo sa šokiranjem i čuđenjem i zaplašivanjem.

      Izbriši
  2. Povratak iz Beograda s' jednog koncerta..4 oduzeta muskarca i ja. Napolju mazija, spojili se nebo i zemlja..Grdelicka klisura, izlokan put, lije k'o iz kabla. Naletanje na 3 rupetine - jedna za drugom. Levi prednji bandas u obliku kocke, 2 ispokidane gume..jedna rezervna..i tako..

    OdgovoriIzbriši
  3. ijooooojj, nemoj samo o gumama, imam traume!! Inače post je :D :D :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj da, tebi su zezali gume na parkingu, jelda?

      Izbriši
  4. Kako god, z amene je ovo iznimno koristan post koji se mora naći u favoritima, ni j apola toga nisam znala :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala. ma ovo je super lekcija za znat ubuduće, samo sam naletila na ljude koji drugačije informiraju ;)

      Izbriši
  5. Objašnjavala mlađem bratu kako se mijenja, al on je odradio sve. I neće ti policija ništa oko toga, jednostavno rezervne gume nisu dovoljno kvalitetne da bi zamijenile običnu a kamoli zimsku gumu ;) To te je vjerojatno zaplašivao jer si žensko i eto ne bi skontala da nisu sve gume iste kvalitete, obožavam takve tipove....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. super su mi zaplašivanja. obično ljudi plaše onim, čega se i sami boje.

      Izbriši
  6. jao :D
    znam što znače one brojke, ali nisam nikad mijenjala gumu - i nadam se da ni neću :)
    i prepoznajem se u ovom dijelu "od "ajme meni netko ga je ogrebao" do "vidi, opet ga je netko lupio/ogrebao. njah" :D
    a vulkanizeri su stvarno genijalni pričatelji priča, i ja sam morala ODMAH, taj tren ići kupiti nove gume (nisu stare pukle nego sam ih došla napumpati kod njega jer mi je bio bliži od pumpe) jer su tako loše da će puknuti ako pređem preko onog četvrtastog ležećeg. naravno širom otvorenih očiju i dramatičnim glasom :D što reći :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, vulkanizeri su baš zanimljivi. na primjer, nijedan dosad mi nije pričao ventilima, koji bi se trebali mijenjati. to su uspjeli preskočiti. ali plašenje policijom ne zaboravljaju!

      Izbriši
  7. Nije i molim Boga da ne pukne dok ne naučim da je menjem sama,a nebo zna da sam sebi milion puta obećavala da je to sledeće što ću naučiti, s obzirom da sam dosta za volanaom..Odlično si opisala onog vulkanizera što bi bio dobar za čitanje slikovnica...E, ja sam ti jedna od onih kojima bi uterao strah u kosti preteći policijom :))

    OdgovoriIzbriši
  8. Bogu fala, nije mi nikad pukla guma, jer ne znan šta bi! Vjerojatno bih dobila živčani, pa plakala, pa se smijala. Vozim preko 10 godina, ali još uvik ne znam šta bi napravila u pojedinim situacijama na cesti. Par puta sam čak razmišljala o mogućim nezgodama i skužih da je bolje virovat da mi se to ipak neće dogodit! ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. pukla je mom šefu na mazdi 6 koja nema rezervnu gumu, nego je u cijeni njenog održavanja prevoz do zg, promjena gume i povratak u klc. naravno, osim ako pukne na badnjak, pa je sljedeći dan božić, pa subota, pa nedjelja... a u ponedjeljak hak-ovac s šefovom mazdom prvo svrati u kafić na kavu pa tek onda u zg. svašta se moglo čuti u uredu taj ponedjeljak!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ajajaj! da, super mi je kako svijet stane na blagdane :)

      Izbriši
  10. Nice post!, You want us to follow? Please let me know in the blog. Kisses.
    http://prettytendency.blogspot.com.es/

    OdgovoriIzbriši
  11. Zanimljiva priča, mislim da bi svatko od nas mogao sastaviti priču o svojim autima i popravcima. vulkanizer osijek

    OdgovoriIzbriši

}, 10);